Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-20, 14:17   #41
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Vår tid er nå. Svensk dramaserie.
Før vi dør. Svensk spenningsserie

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 24-11-20, 14:22   #42
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Snakkebobler?

Har du ikke sett reklamen?


(Kilde: youtube.com)

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 24-11-20, 15:35   #43
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Jeg så så lite på tv at jeg sa opp tv-pakken.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 25-11-20, 00:04   #44
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.407
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Jeg lurer på hvorfor det er så innmari vanskelig å legge seg til fornuftig tid om kvelden. Jeg vet jo at jeg blir vekket lenge før jeg har lyst til å stå opp om morgenen, og at jeg fungerer fryktelig dårlig med for lite søvn. Men legger jeg meg? Joda, men legger jeg meg til å sove?? Nope...

Timar er ikke aktiv  
Gammel 25-11-20, 00:17   #45
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Det lurer jeg også på. Lakenskrekk - hva er greia med det liksom? Har det noen funksjon? Hos meg mener jeg det er biologisk nedlagt. Det må jo være en grunn til det?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 25-11-20, 01:21   #46
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Jeg våkner hver morgen og tenker "I kveld MÅ jeg legge meg tidlig!", men det er glemt sånn ca 22. Tusler i seng nå..

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 25-11-20, 06:52   #47
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Hvis ungen er ekstra plaget når det er fuktig i været, frisk som en fisk om dagen og hoster når den ligger om kvelden, for så å kaste opp noe som inneholder blankt slim - sjekk om den har astma.

Hvis ungen kaster opp tjue minutter etter at den har påbegynt et måltid, og det ikke lukter av oppkastet - sjekk om den er allergisk mot det du gir den å spise.

Hvis ungen kaster opp en eller flere ganger i løpet av kort tid (inntil to døgn), og det lukter av det - sjekk om den har omgangssyke.

Beste sjekken for om det er omgangssyke er å vente et par dager og se om søstra får det. For to uker siden fikk hun det, siste gangen gikk hun fri. Matallergi - blodprøver tatt i går. Siden ungen avslutter hver et eneste måltid halvveis med vondt i magen, sier hun er kvalm (men ikke kaster opp) våkner med vondt i magen også, men bare halve måltider i flere dager, den magen er jo tom! Det nekter hun å godta. Nesten-femåringens logikk.

Men fortsatt står den for 2 uker siden, hvor storesøster-testen viste at det var omgangssyke, som er lite mysterie for meg. Ingen andre i bhg før eller etter henne (etter er greit nok, hun var der ikke den dagen hun ble syk eller de neste 4 (48 timer utgikk fredag ettermiddag))

Menmen.. Det neste mysteriet nå er hvordan man fjerner hang-up i hodet. I tilfelle de blodprøvene er helt fine mener legen det er en hangup etter omgangssyke for 2 uker siden.

Mellomste gjorde det der. Hun drikker ikke kakao etter at hun drakk mye kakao en gang hun fikk omgangssyke i 1. Klasse.
Det er greit det. Man lever fint uten kakao. Får med varm sagt i termos i stedet. Min mor hadde der i svært mange år med pølser av samme grunn.

Men det er ikke like greit dersom man har der sånn med MAT! Man kan leve fint uten kakao eller pølser. Men ikke uten mat.

Men det er ikke helt et tema for denne tråden kanskje. Men det ER det jeg lurer på i dag.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 25-11-20, 08:41   #48
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Jeg anbefaler boka Hvorfor vi sover og melatonin mot lakenskrekk.
Det har kurert meg. At jeg har dårlig søvnkvalitet og problemer med å sovne er en annen sak.

https://www.adlibris.com/no/bok/hvor...-9788232803125

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 25-11-20, 08:48   #49
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hvorfor har menn tilsynelatende behov for å ta av seg tøyet når de blir glade og feirer noe?

Hadde de vært aper, hadde de slått seg på brystet. De har kommet litt lenger i utviklingen, men de har likevel ennå et behov for å vise fram brystet. Tipper jeg.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 25-11-20, 09:33   #50
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Hadde de vært aper, hadde de slått seg på brystet. De har kommet litt lenger i utviklingen, men de har likevel ennå et behov for å vise fram brystet. Tipper jeg.

Beste teorien så langt.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 25-11-20, 09:35   #51
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg anbefaler boka Hvorfor vi sover og melatonin mot lakenskrekk.
Det har kurert meg. At jeg har dårlig søvnkvalitet og problemer med å sovne er en annen sak.

https://www.adlibris.com/no/bok/hvor...-9788232803125

Det hjelper vel ikke med melatonin hvis problemet er å komme seg fra sofaen til senga, eller at man plutselig har veldig mye man synes man må gjøre etter midnatt ... ?

Jeg får sove når jeg først legger meg da. Jeg er heldig sånn.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 25-11-20, 09:41   #52
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det hjelper vel ikke med melatonin hvis problemet er å komme seg fra sofaen til senga, eller at man plutselig har veldig mye man synes man må gjøre etter midnatt ... ?

Jeg får sove når jeg først legger meg da. Jeg er heldig sånn.

Eg testar no briller som blokkerer blått lys frå skjerm. Kjøpt på synsam.no for 300 kr. Verdt forsøket. Blått lys er likestilt med dagslys for hjernen, visst nok.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv  
Gammel 25-11-20, 09:49   #53
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Men likevel må man jo holde opp med det man gjør, bestemme seg for å legge seg og fysisk gå til soverommet og legge seg i senga, for å sove. Det er der det stopper hos meg. Jeg vil bare ha en kopp te først, også vil jeg pakke inn noen julegaver, også vil jeg høre på litt musikk, også er det lurt å bare tømme oppvaskmaskina, også .... Tror ikke det hjelper med briller for det.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 25-11-20, 09:53   #54
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Ja, men kanskje du ville kjent på naturlig trøtthet dersom du ikkje vart eksponert for blått lys frå pc eller TV. Da ville du kanskje følt behovet for å gå til sengs tidlegare. Forutsatt at du, som meg, sitter ved skjerm mesteparten av kvelden.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv  
Gammel 25-11-20, 10:04   #55
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Jeg skrev litt raskt. Melatonin er selvsagt ikke løsningen for alle, men det kan hjelpe hvis man ikke er trøtt nok til å ha lyst til å legge seg om kvelden. Det er utrolig hvor våken og opplagt jeg kan bli sent på kvelden når jeg i utgangspunktet var trøtt.

Men boka anbefaler jeg til alle. Den er lett å lese og veldig interessant.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 25-11-20, 10:42   #56
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Jeg lurer på hvorfor jeg er kjempestøl i den ene bicepsen min men ikke den andre. Jeg har gjort samme øvelsen på begge sider. Kjenner ikke noe på den andre siden.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 25-11-20, 11:06   #57
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Jeg lurer på om vi har fått mus i etasjeskille.. Og jeg kjenner panikken bre seg. Ingen av de andre hører lydene, men jeg hører rasling hele tiden.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 25-11-20, 11:09   #58
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Bare vær glad så lenge det ikke er rotter.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 25-11-20, 11:31   #59
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Bare vær glad så lenge det ikke er rotter.

Jeg vurderer allerede om jeg må støtte den lokale hotellnæringen. Jeg klarer fader ikke å konsentrere meg om jobben jeg skal gjøre.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 25-11-20, 12:03   #60
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Musefelle.

Mannen tok nylig en mus i veggen, som han hørte i vegg/etasjeskille. Ei mus gikk i fella og siden har det vært stille.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no