Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-11-20, 21:11   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Jeg har en mann å spørre. Han svarte at han ikke vet hvorfor. Usikker på hva det sier om ham.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 23-11-20, 21:12   #22
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har en mann å spørre. Han svarte at han ikke vet hvorfor. Usikker på hva det sier om ham.

Samme her Og jeg spiller ikke fotball.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå  
Gammel 23-11-20, 21:28   #23
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Jeg har også lurt en del på hvorfor det blir stripemønster nedover glasset når det står etter at man har drukket biola, kulturmelk, kefir e.l. Men ikke nok til å prøve å finne det ut. Det bare fasinerer meg.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 23-11-20, 21:31   #24
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av dutte, her.

Jeg lurer på om overtidsbetaling og lørdag og søndagstillegg gis sammen , evnt også kveldstillegg.

Dette har jeg ikke peiling på. Jeg driver ikke med tillegg og sånn i min jobb, men sikkert noen andre som vet.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 23-11-20, 21:44   #25
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av dutte, her.

Jeg lurer på om overtidsbetaling og lørdag og søndagstillegg gis sammen , evnt også kveldstillegg.

Den gangen jeg jobba slik (søndagsåpen kiosk, 1980-tallet) fikk jeg vanlig lønn pluss søndagstillegg pluss overtid. Overtiden var beregnet i fht vanlig lønn. Det var tariffavtale der.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 23-11-20, 21:59   #26
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av dutte, her.

Jeg lurer på om overtidsbetaling og lørdag og søndagstillegg gis sammen , evnt også kveldstillegg.

Hjå oss (kommune) får du ikkje helge- og kveldstillegg dersom du har rett på overtidsbetaling.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv  
Gammel 24-11-20, 08:29   #27
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg har en mann å spørre. Han svarte at han ikke vet hvorfor. Usikker på hva det sier om ham.


Men tror jeg skal klare å leve selvom jeg ikke får svaret på akkurat det spørsmålet.

Jeg lurer på hvorfor folk ofte snakker seg selv ned når de gir andre komplimenter?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 24-11-20, 10:09   #28
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Re: Hva lurer du på i dag?

Jeg lurer på hvorfor det heter "spydde som en gris"? Spyr griser spesielt mye? Spyr de faktisk i det hele tatt?

Spørsmålet slo meg etter at sjuåringen spydde som, nettopp, en gris i natt. Fatter ikke at det er mulig å bli smittet av sånt, sånn som både skolen og vi vasker og antibac'er i hytt og vær. Et spørsmål i seg selv, i grunnen.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv  
Gammel 24-11-20, 10:41   #29
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Re: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

Fatter ikke at det er mulig å bli smittet av sånt, sånn som både skolen og vi vasker og antibac'er i hytt og vær. Et spørsmål i seg selv, i grunnen.

Det er vel igjen det at det smitter via luft og ikke like mye via berøring. Ikke at det hjelper, for omgangssyke er noe av det kjipeste som finnes uansett hvor ufarlig det måtte være.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv  
Gammel 24-11-20, 10:52   #30
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Jeg lurer på hvorfor folk ofte snakker seg selv ned når de gir andre komplimenter?

Jeg har jobbet mye med meg selv når det kommer til hvordan jeg både gir og tar i mot komplimenter. Instinktivt har jeg tidligere snakket ned meg selv når jeg gir komplimenter, og unnskyldt komplimenter jeg får. Men det har jeg sluttet med. Komplimenter skal være en utelukkende positiv ting. Og det tror jeg nå at jeg klarer å få til, men det satt skikkelig langt inne.

Eksempel:
Kompliment: Åh, så fin kjole du har!
Meg tidligere: Sier du det? Tja, det er bare noe jeg hadde hengende i skapet.
Meg nå: Tusen takk! Jeg synes den passer meg litt ekstra godt (eller noe annet ålreit som følger opp komplimentet).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07

Sist redigert av Tjorven : 24-11-20 kl 12:02.
Tjorven er aktiv nå  
Gammel 24-11-20, 11:37   #31
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Det må jeg også jobbe med. Er dårlig på å både gi og motta komplimenter.

Jeg lurer også på hvem som har tatt kremosten min? I går stod den i felleskjøleskapet, i dag er den bortevekk.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 24-11-20, 11:58   #32
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Det må jeg også jobbe med. Er dårlig på å både gi og motta komplimenter.

Jeg lurer også på hvem som har tatt kremosten min? I går stod den i felleskjøleskapet, i dag er den bortevekk.

Den som har gjort det må se etter de blå snakkeboblene.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 24-11-20, 12:15   #33
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.565
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Hvor får unger omgangssyken fra når det angivelig ikke er andre i bhg som har det, og vi ikke treffer andre?


Bill.mrk LEI! Andre runde på like mange uker.

Hvis ungen er ekstra plaget når det er fuktig i været, frisk som en fisk om dagen og hoster når den ligger om kvelden, for så å kaste opp noe som inneholder blankt slim - sjekk om den har astma.

Hvis ungen kaster opp tjue minutter etter at den har påbegynt et måltid, og det ikke lukter av oppkastet - sjekk om den er allergisk mot det du gir den å spise.

Hvis ungen kaster opp en eller flere ganger i løpet av kort tid (inntil to døgn), og det lukter av det - sjekk om den har omgangssyke.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv  
Gammel 24-11-20, 12:16   #34
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.565
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Tråden for alle spørsmål som man ikke nødvendigvis forventer å få svar på, men kanskje dukker det opp er fornuftig svar likevel, det er jo tross alt FP.

Jeg begynner med noe som jeg lurer på etter å ha sett bilder fra Bodø/Glimts feiring av seriegullet i går:

Hvorfor har menn tilsynelatende behov for å ta av seg tøyet når de blir glade og feirer noe? Ser ofte feirende menn i bar overkropp, og kanskje særlig i idrettssammenheng, men kan aldri huske å ha hatt behov for å vrenge av meg klær selv, uansett hvor glad jeg har blitt.

Noen som har en glup teori, eller som har noe annet rart de undrer seg over i dag?

Ingen glupe teorier, men faren min fablet stadig om å se på damefotball i håp om at det skulle skje der også.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv  
Gammel 24-11-20, 12:36   #35
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.565
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Jeg lurer på hva jeg vil se på ViaPlay? Jeg har akkurat oppdaget at jeg har tilgang til det.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv  
Gammel 24-11-20, 12:38   #36
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Ingen glupe teorier, men faren min fablet stadig om å se på damefotball i håp om at det skulle skje der også.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 24-11-20, 13:38   #37
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg lurer på hva jeg vil se på ViaPlay? Jeg har akkurat oppdaget at jeg har tilgang til det.

Paradise hotell så klart.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 24-11-20, 13:38   #38
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Den som har gjort det må se etter de blå snakkeboblene.

Snakkebobler?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 24-11-20, 14:07   #39
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg lurer på hva jeg vil se på ViaPlay? Jeg har akkurat oppdaget at jeg har tilgang til det.

Se hele Castle i ett jafs.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv  
Gammel 24-11-20, 14:12   #40
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.565
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Paradise hotell så klart.

Takk, men nei takk.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no