Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg mister tellinga - koronarestriksjoner

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-20, 15:03   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mister tellinga - koronarestriksjoner

Nå kjenner jeg at jeg er komplett forvirret. Det er så mange restriksjoner på invitasjoner hjem og i dag ble det sagt at man må begrense julen. Kan noen hjelpe meg å telle?

Vi bor i Oslo og er 4 i familien. På julaften har vi invitert svigermor (1 person) og min mor med samboer (2 personer og en hund). Til sammen blir dette 7 personer og en hund, men altså fra tre husstander. Vi og svigermor bor i Oslo, mens min mor bor i en nabokommune. Vi har bord som kan ha plass til 16 personer så vi skal kunne klare å holde koronaavstand mellom kohortene under måltidet.

Er dette lov eller må vi av-invitere noen?

Del gjerne deres konstellasjoner på julaften og om dere mener dette er lov/ikke lov ut fra hvor dere bor.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 15:05   #2
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg mister tellinga - koronarestriksjoner

Lov.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 15:09   #3
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg mister tellinga - koronarestriksjoner

Såvidt jeg har forstått det, kan dere ha 5 besøkende, så det skal være innenfor. Man kan ha besøk av mer enn 5 hvis alle besøkende er i samme familie (antar det her menes husstand).

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 15:12   #4
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg mister tellinga - koronarestriksjoner

Det er vel innafor etter dagens regler i Oslo. Maks 10 hjemme og maks 5 utenfor egen husstand. 3<5 så det går.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 15:16   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg mister tellinga - koronarestriksjoner

Vi har også en løs avtale om å invitere min bror på ribbe et par uker før jul. De er 6 stykker, men alle i samme husstand (deres hund er spinnvill og får ikke komme på besøk). Vi blir 10 totalt siden vi bare er 4. Så dette er også lov selv om de er over 5 så lenge de er i samme husstand og det bare blir dem?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 15:18   #6
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg mister tellinga - koronarestriksjoner

Fra regjeringen.no 5.november:
I private hjem, hager eller hytter bør man ikke ha mer enn fem gjester i tillegg til husstandsmedlemmer. Hvis alle gjestene er fra samme husstand, kan man være flere. To familier kan møtes selv om de har mange barn.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 15:19   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.490
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg mister tellinga - koronarestriksjoner

Det er lov med mer enn 5 besøkende dersom de alle er fra samme husstand ja.

(så lenge du ikke bor i Bergen, der er det ikke lov å ha besøk av en eneste en dersom man selv er en familie på fem eller flere)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 15:20   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg mister tellinga - koronarestriksjoner

Opprinnelig lagt inn av maggypop, her.

Fra regjeringen.no 5.november:
I private hjem, hager eller hytter bør man ikke ha mer enn fem gjester i tillegg til husstandsmedlemmer. Hvis alle gjestene er fra samme husstand, kan man være flere. To familier kan møtes selv om de har mange barn.

Og dette gjelder også Oslo?

Noen prøvde nemlig å fortelle meg at man ikke kan være mer enn 5 stykker hjemme. Men det er egentlig sånn at det ikke kan være flere enn 5 gjester? (Hvor broren min som har 4 barn og dermed blir 6 stykker totalt allikevel er lov.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 15:21   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg mister tellinga - koronarestriksjoner

Aha. Det er den regelen fra Bergen som Malama refererer til som jeg har blitt henvist til.

Er det bare jeg som synes det er vanskelig å holde tunga rett i munnen?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 15:22   #10
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg mister tellinga - koronarestriksjoner

Max 10 personer samlet er regelen i Oslo.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 15:27   #11
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg mister tellinga - koronarestriksjoner

Helt innafor i Oslo og omegn.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 15:31   #12
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.386
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg mister tellinga - koronarestriksjoner

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det er lov med mer enn 5 besøkende dersom de alle er fra samme husstand ja.

(så lenge du ikke bor i Bergen, der er det ikke lov å ha besøk av en eneste en dersom man selv er en familie på fem eller flere)


Det gjelder jo akkurat nå, fram til 23.11, med mulig forlenging. Sikkert ganske sannsynlig etter dagens tall.


Også er er det unntak for barnehage og barneskolebarns venner fra kohorten. Vi har tillatt en venn for hver av disse to, men ikke samtidig og ikke så lenge av gangen.



Vi går en spennende jul i møte. Blir etter planen 12 personer hos svigers. To barnefamilier + besteforeldre. Forbereder meg og ungene på en jul med bare oss, dersom smittesituasjonen og regler ikke endres, men håper på det beste.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 15:49   #13
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg mister tellinga - koronarestriksjoner

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Aha. Det er den regelen fra Bergen som Malama refererer til som jeg har blitt henvist til.

Er det bare jeg som synes det er vanskelig å holde tunga rett i munnen?

Det er skikkelig vanskelig. For en som meg som liker to streker under svaret så kompliseres det litt av at man skal tenke grunnen til begrensingen og dette med samme familie ikke utelates pga mange barn og slikt.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 15:52   #14
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.102
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg mister tellinga - koronarestriksjoner

Viktig å skille på BØR og SKAL/FORBUDT.
Bergens regel tror jeg ikke er lovlig en gang.

Vi blir 8 på julaften, fra tre husholdninger.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 15:59   #15
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.490
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg mister tellinga - koronarestriksjoner

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Det gjelder jo akkurat nå, fram til 23.11, med mulig forlenging. Sikkert ganske sannsynlig etter dagens tall.


Også er er det unntak for barnehage og barneskolebarns venner fra kohorten. Vi har tillatt en venn for hver av disse to, men ikke samtidig og ikke så lenge av gangen.



Vi går en spennende jul i møte. Blir etter planen 12 personer hos svigers. To barnefamilier + besteforeldre. Forbereder meg og ungene på en jul med bare oss, dersom smittesituasjonen og regler ikke endres, men håper på det beste.


Jepp, det er lenge til jul, så hva som gjelder om 6 uker noen steder er det inegn som vet enda, men pr nå er Tjorven sine planer ialle fall innenfor

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 16:01   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.490
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg mister tellinga - koronarestriksjoner

Og det ER vanskelig å holde tunga beint i munnen på disse reglene, og det ER leneg til jul i så måte så ingen vet, og det ER derved vanskelig

JEg har visst at vi skulle vøre bare oss fem i jula lenge, det var planen uansett, men dagen etter har minstemor bursdag og da skal vi etter planen ha 6 gjester fra to husstander, som er utenfor retninslinjne men 1) lenge til jul og 2) mulig vi gjør det likevel, det er ikke FORBUDT. Og de 6, altså mine foreldre og min bror med familie, er de ENESTE vi kommer til å treffe i jula uansett. Så om vi treffer dem først fire og senere to, og så treffer de fire mine foreldre først og vi fem dem etterpå i dagene som følger, vi 11 er de som kommer til å treffes i jula antar jeg.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 16:03   #17
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg mister tellinga - koronarestriksjoner

Det er lov. Vi blir sannsynligvis ni på julaften fra fire husholdninger (inkludert oss). Fem gjester pluss de fire som bor her. Jeg kommer til å tillate meg å invitere en ekstra, om nødvendig, så vi holder oss under maksgrensen på ti i Oslo, selv om det er mer enn de anbefalte fem gjestene. Jeg lar ikke noen sitte alene på julaften, om det ikke er forbudt å han hen her.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 16:06   #18
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg mister tellinga - koronarestriksjoner

Vi blir 7 på julaften, dermed kan min mor, som bor alene, egentlig ikke invitere. Men jeg kan, og vi blir da de samme personene i et mindre rom, så vi drar til henne.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 16:19   #19
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.490
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg mister tellinga - koronarestriksjoner

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Vi blir 7 på julaften, dermed kan min mor, som bor alene, egentlig ikke invitere. Men jeg kan, og vi blir da de samme personene i et mindre rom, så vi drar til henne.

Logikk er litt lurt å bruke. Synes jeg

Vi gjorde det farsdag, selv om vi da ble 8 gjester hos mine foreldre. I mitt hus hadde det vært innafor med akkurat de samme folka

Det er BØR, det er ikke forbud, så derved synes jeg logikk er lurt

Ikke for å tyne til max, men for å spre de folka som uansett har lov å møtes i et større hus er lurt

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 16:30   #20
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg mister tellinga - koronarestriksjoner

Man kan invitere 5 personer hjem til seg, fler hvis alle er fra samme husstand. Ellers max 10 personer. Man kan bli bøtelagt i verste tilfelle
I Oslo er det forbud mot samlinger over 10 personer

https://www.oslo.kommune.no/koronavi...mlinger/#toc-1

https://www.nrk.no/osloogviken/oslo-...udd-1.15237360

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no