Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva har jobben gjort for ditt psykososiale arbeidsmiljø?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-20, 13:43   #41
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har jobben gjort for ditt psykososiale arbeidsmiljø?

Jeg er imponert over mannen sin arbeidsplass: en stor vgs i en stor by, her har ledelsen reist rundt og ringt på døra til alle lærere to ganger. Kylllinger som delte ut påskeegg til påske, og utkledd til Halloween med en eller annen godtepose sent i oktober. Det må ha kostet noen arbeidstimer, og klart et par kroner i godis, men det var ikke noe eksklusive greier.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-20, 13:47   #42
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har jobben gjort for ditt psykososiale arbeidsmiljø?

Ganske mye. Jeg har akkurat spist deilig tapaslunsj som jeg fikk levert på døren fordi vi har to dagers teammøte nå.

Vi ha mye og god kontakt elektronisk og har mer å gjøre en noensinne.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-20, 19:59   #43
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har jobben gjort for ditt psykososiale arbeidsmiljø?

Ikke en dritt. Offentlig sykehus.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-20, 20:08   #44
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har jobben gjort for ditt psykososiale arbeidsmiljø?

Enormt mye! Jobben (skolen) er åpen slik at jeg kan gå fysisk på jobb og være fysisk sammen med andre. Ingen andre tiltak kan måles med dette!!!

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 13:14   #45
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har jobben gjort for ditt psykososiale arbeidsmiljø?

Arbeidsgiver er stor og det er mange med lederansvar. I min gamle enhet ble ingen ledere sure om ansatte tok initiativ selv, da snakker vi om uformelle møter. I min enhet hadde vi også faste sosiale greier. Det fortsatte vi med på Teams. Nå er vi omorganisert og jeg er i en ny gruppe med halvnye/gamle kollegaer. Vi prøver oss fram.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 14:11   #46
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har jobben gjort for ditt psykososiale arbeidsmiljø?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Enormt mye! Jobben (skolen) er åpen slik at jeg kan gå fysisk på jobb og være fysisk sammen med andre. Ingen andre tiltak kan måles med dette!!!

Ja, det er vel også en måte å se det på. Sånn er det her også, men at det koster psykososialt å være skole i koronatiden er det ingen tvil om. Alle krefter og ressurser går med til å holde driften i gang og ivareta elever, så det blir verken tid eller ressurser til å ivareta personalet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 14:15   #47
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har jobben gjort for ditt psykososiale arbeidsmiljø?

Ja. Det er dessuten ikke et tiltak, men normaldriften. Jeg savner et fokus på hva merarbeid gjør på sikt med en arbeidstaker samt basic informasjon.
Lunsj på døra og andre fysiske ting har jeg aldri forventet, statlig ansatt som jeg er. At nærmeste leder en gang pr halvår lurer på hvordan det går og hva arbeidsbyrden er nå, vil jeg anse som ikke så krevende å forvente.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 14:23   #48
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har jobben gjort for ditt psykososiale arbeidsmiljø?

Avsporing, men dog - til lærerne her inne. Denne uken sendte jeg med ungene en hilsen til kontaktlærerne deres. En boks sjokoladehjerter til hver av 3. trinn kontaktlærerne, og en melkerull med #hverdagshelt til hver av u-skolelærerne, og en gul lapp med "takk for den viktige jobben du gjør, hilsen mor til ..." Og de ble så glade! Det var så utrolig hyggelig at en sånn liten oppmerksomhet ble tatt så godt i mot. Så nå funderer jeg litt på hvem jeg skal glede neste gang.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 14:27   #49
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har jobben gjort for ditt psykososiale arbeidsmiljø?

Nåh! Fine Palmen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 14:31   #50
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har jobben gjort for ditt psykososiale arbeidsmiljø?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Ja, det er vel også en måte å se det på. Sånn er det her også, men at det koster psykososialt å være skole i koronatiden er det ingen tvil om. Alle krefter og ressurser går med til å holde driften i gang og ivareta elever, så det blir verken tid eller ressurser til å ivareta personalet.

Ja, noe ekstra er det ikke å se. Stusslig å holde avstand til kollegaer og spise lunsj alene. Men å se elever hver dag er magisk!

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 14:34   #51
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har jobben gjort for ditt psykososiale arbeidsmiljø?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Ja, noe ekstra er det ikke å se. Stusslig å holde avstand til kollegaer og spise lunsj alene. Men å se elever hver dag er magisk!

Det er jeg helt enig i, det er det viktigste for meg også. Det er dog ikke svar på spørsmålet og det vi diskuterer her. Hva arbeidsgiver har gjort er det jeg svarer på og det er hårreisende lite.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 14:35   #52
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har jobben gjort for ditt psykososiale arbeidsmiljø?

Å, så lurt, Palmen!

Min kommer til å syns det er kleint å dele ut sånt, så jeg må i så fall finne en lur måte å få ordnet distribusjon på. Men jommen har de fortjent det!

Jeg så på læreren til eldstemann da vi hadde video-utviklingssamtale i går, at nå tærer det på. Han så temmelig matt og utvisket ut.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 14:39   #53
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har jobben gjort for ditt psykososiale arbeidsmiljø?

Jeg syns det er elendig ledelse å ikke ha jevnlige møtepunkter med de ansatte i normale tider. Å ikke ha det i denne situasjonen ville vært oppsigelsesgrunn for meg. Jeg er veldig avhengig av god coaching for å gjøre best mulig jobb, og særlig når det er. dramatiske forandringer i arbeidssituasjonen. Det må jo gjøre noe med trivselen å ikke bli fulgt opp? Uansett hvor magisk jobben er?

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 14:40   #54
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har jobben gjort for ditt psykososiale arbeidsmiljø?

Ja, enig. Å ha mulighet til å kalibrere tanker, ideer og arbeidsoppgaver er ekstra viktig i denne situasjonen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 14:41   #55
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har jobben gjort for ditt psykososiale arbeidsmiljø?

Jeg syns også det høres ut som helt oppsiktsvekkende dårlig ledelse å ikke få til noen møtepunkter og oppfølgning i en sånn periode. Selv om jeg har forståelse for at ledelsen mange steder (særlig skole), står til ørene i administrativt koronakaos akkurat nå.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 14:54   #56
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva har jobben gjort for ditt psykososiale arbeidsmiljø?

Jeg søker ny jobb, basert på at arbeidsmiljøet er blitt så dårlig. Synd, har kost meg i 11 år.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 15:01   #57
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har jobben gjort for ditt psykososiale arbeidsmiljø?

Vi har ingen felles møtepunkt for alle. Men vi har ukentlige basemøter og ukentlig(stort sett) fellestider for lærerne, gjerne på teams.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-20, 15:03   #58
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har jobben gjort for ditt psykososiale arbeidsmiljø?

Jeg har også aktivert søket etter nye jobber. Om ikke annet må jeg føle at jeg har andre muligheter.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-20, 11:55   #59
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har jobben gjort for ditt psykososiale arbeidsmiljø?

Vi har jo også dei vanlige møtene, berre på teams, og så har eg verdens mest ålreite sjef. Så eg klager ikkje. Dei har vel ikke gjort noko spesielt, men eg er fornøyd.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-20, 11:59   #60
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har jobben gjort for ditt psykososiale arbeidsmiljø?

Masse. Vi har faglunsj på teams, avdelingen min har fast kaffeprat på teams hver mandag og torsdag, vi har vært på tur i skogen (og skal på ny tur på mandag), på torsdag spilte jeg Among Us med en gjeng fra jobben (dæven det var gøy!), vi har hatt to svære landsdekkende fagarrangement som har blitt avsluttet med musikkinnslag (Jarle Bernhoft på den første og Aurora på den andre). Klart noe av dette har kostet, mens et meste har kostet tid og ikke penger. Det skal ikke så mye til, egentlig.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no