Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En hyllest til faghandelen - fortell om dine favoritter!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-20, 17:22   #61
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En hyllest til faghandelen - fortell om dine favoritter!

Må anbefale lekebutikken (som også har litt barneklær) Bamsebua i Bygdøy allee. Veldig hyggelige ansatte som mer enn gjerne hjelper med å finne passende gaver til barn. Tar seg god tid, pakker fint inn og tilbyr til- og fra-lapper. Og er veldig takknemlige for at vi bruker dem i stedet for å handle i store kjeder eller på nett.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-20, 17:33   #62
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En hyllest til faghandelen - fortell om dine favoritter!

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Så denne på Dagbladet nå, og tenkte på denne tråden.
Akjson om å ta vare på de små og lokale bedriftene i Oslo.


https://www.dagbladet.no/kultur/vakn...dette/73102753

En viktig kampanje dette. Så kreativt å være så visuell.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-20, 17:36   #63
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En hyllest til faghandelen - fortell om dine favoritter!

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Så denne på Dagbladet nå, og tenkte på denne tråden.
Akjson om å ta vare på de små og lokale bedriftene i Oslo.


https://www.dagbladet.no/kultur/vakn...dette/73102753

Veldig fin kampanje!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-20, 23:18   #64
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En hyllest til faghandelen - fortell om dine favoritter!

Herregud, jeg har glemt å nevne Røa bok og leker! Nydelig, stor butikk, med herlige fagfolk (familiemedlemmer, stort sett), som jeg tror prøveleker alle lekene og prøveleser alle bøkene. Hvis det er en dille som går (husker det var noen figurer som hørte til PlayStation for en del år siden?), så kjenner de figurene ut og inn og følger med hva som er på vei inn.

150 meter unna Røa t-bane, som er 10 min fra Majorstuen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 14:23   #65
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En hyllest til faghandelen - fortell om dine favoritter!

Polyanna: Jeg har lurt fælt på når du skulle komme inn og skryte av dem. Du har jo gjort det ganske ettertrykkelig før også. Men de fortjener det garantert. Det er så digg med folk som gjør jobben sin skikkelig.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-20, 14:30   #66
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En hyllest til faghandelen - fortell om dine favoritter!



Begriper ikke hvordan jeg kunne glemme det!

Men nå har jeg bestilt bøker dit og skal handle masse julegaver der i morgen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-20, 13:08   #67
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En hyllest til faghandelen - fortell om dine favoritter!

For oss kortreiste juletrær fra Skui gård.
http://www.skui.no/juletraer.


En Trondheims favoritt til, A. F. Wigen i Munkegata. Gardiner, dyner, og håndklær, men ikke kjedetilknyttet, god service og gode minner. Blir glad når mamma kommer med poser fra den butikken, da er det noe bra. .

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-20, 13:51   #68
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En hyllest til faghandelen - fortell om dine favoritter!

Juletrær ja, Haugen gård på Klefstadhaugen (Byneset) utenfor Trondheim, det er alltid så hyggelig å komme dit på selvhogst av juletre en av de to siste helgene før jul. Det har vært tradisjon hos oss hvert år siden ungene var små. Kommer aldri til å kjøpe danskimportert juletre på Plantasjen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-20, 09:09   #69
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En hyllest til faghandelen - fortell om dine favoritter!

Madrassmesteren i Stavanger! Kjøp senga der! Ikke på Skeidar og Bohus, og ihvertfall ikke Ikea.. (Ja, vi var innom der også.)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-20, 10:15   #70
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En hyllest til faghandelen - fortell om dine favoritter!

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Drivstua ja! Der handler jeg fordi kvaliteten er veldig god og kunnskapen bra. I tillegg er de veldig gode på oppsatser og buketter.

I Trondheim synes jeg vi har flere dyktige farvehandler. Jeg har super erfaring med allerede nevnte Trønsdal, Østerlie og Reinaas fargehandel. Sistnevnte er bedre enn de to første på interiørmaling og både Østerlie og Reinaas fører alt i fancy tapet og har mye kunnskap rundt det også.

Jernia Eggen. Eneste stedet jeg vet om der man fremdeles kan kjøpe skruer og teglsteinsstifter i løs vekt.

M. Sommer. Det er en possementsforretning der man får kjøpt knapper, heklenåler, broderingssakser osv. En liten institusjon i Trondheim by!

Rom til rom. Møbelforretning som selger dyre designmøbler. Servicen er super og kunnskapen god.

Gola. De selger fantastisk hjemmelaget gelato og argentinske empanadas.

Var på Sommer i går, og handlet knapper for mamma, for over 500 kr. Elsker den butikken!

Når du nevner Jernia Eggen kommer jeg også på Bakken Jernvare, som lå i Prinsens Gate før i tida, der hvor restauranten Emilies Eld ligger nå. Flere som husker den? Det var butikken sin det.

Ellers anbefaler jeg Mr. Fix, som ligger i St Olavs gate, der trikken går fra. Kule folk, som virkelig fikser og reparerer alt, det er tilsynelatende ingenting som er noe problem.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-20, 10:46   #71
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En hyllest til faghandelen - fortell om dine favoritter!

Er det bare meg, eller skiller Trondheim seg veldig positivt ut her??

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-20, 10:54   #72
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En hyllest til faghandelen - fortell om dine favoritter!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Er det bare meg, eller skiller Trondheim seg veldig positivt ut her??

Tja, jeg vet ikke, jeg synes i grunnen at byen i stor grad domineres av pregløse kjedebutikker jeg da, men med enkelte, og svært gode unntak.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 17:36   #73
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En hyllest til faghandelen - fortell om dine favoritter!

Tilbake i denne tråden og skriver +1 på Trønsdal Farvehandel på Singsaker. Fikk veldig god hjelp, råd og veiledning der i dag, i valg av kjøkkengulv og farger. Aldri handlet der før.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 19:43   #74
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En hyllest til faghandelen - fortell om dine favoritter!

Husker ikke om jeg allerede har skrevet om dem - men Kajsas butikk - KAJSAS.no.

De driver catering - har de mest spektakulære og nydelige buffeter, desserter og kaker. Dessuten har de alltid dagens middagsrett, fredagstapasen er fantastisk - og aldri helt lik fredagen før. De har butikk i Broveien 80 på Nesøya, der kan man kjøpe en masse digg ferdigmat, nydelig bakst og pizza. Skagenrøren deres er definitiv verdt å kjøre et stykke for.

Maten både smaker og ser helt fantastisk ut, gå innom på siden deres og se på bildene - og følg dem på IG.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 19:45   #75
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En hyllest til faghandelen - fortell om dine favoritter!

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Er det bare meg, eller skiller Trondheim seg veldig positivt ut her??

Jeg syns det er veldig fint å handle i Trondheim, så jeg er helt enig.
Kort vei mellom alt, mange fine fagbutikker i sentrum.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-21, 19:54   #76
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En hyllest til faghandelen - fortell om dine favoritter!

Trondheim sentrum er fantastisk! Et ekte, levende sentrum, som utvikler seg med tiden.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-21, 13:11   #77
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En hyllest til faghandelen - fortell om dine favoritter!

Trondheim igjen. Trengte ny trenings-BH, og var innom flere kjedesportsbutikker med elendig utvalg og ditto sørvis. Endte til slutt opp på den lille butikken "Pretty Sporty" i Olav Tryggvasons gate, som fører treningsklær for damer, først og fremst med tanke på studiotrening, vil jeg tro. Et veldig bra utvalg av BH-er i ulike merker. Jeg var ute etter en med hekter bak og god støtte, men var usikker på størrelsen siden jeg har gått ned i vekt en del det siste halve året. Samtalen gikk ca som følger:

Ansatt: Vet du ca hvilken størrelse du skal ha?
Jeg: Tja .. antar kanskje 80C, evt 75D ...?
Ansatt: E, tenker jeg vi sier. Og 75, for 80 blir for stort. Ta med og prøv en i D også, men jeg antar du må ha E.

Og jeg hadde ikke engang tatt av meg ytterjakka. Hun krevde å få kikke inn i prøverommet og se dem på, flere ulike typer, før vi endte opp med ikke den dyreste, men den som satt absolutt best på meg. Skal definitivt dit neste gang jeg skal ha noe i den kategorien, og skal sende datteren min dit også.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no