Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

[Korona-utfordring] Lag noe du syns er for vanskelig!

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-21, 12:12   #101
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Korona-utfordring] Lag noe du syns er for vanskelig!

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg har bestilt garn for å hekle en genser. Jeg er ganske god til å hekle, men har aldri heklet (eller strikket) et så stort plagg før. Eller et plagg i det hele tatt hvis man ikke regner med luer, pulsvarmere, sjal og sånt.

Jeg har ikke startet på dette prosjektet enda, men har garnet i hus. Jeg har derimot heklet EN sokk, og den ble ganske fin. Den passet ikke helt, så jeg må justere litt. Men jeg er veldig stolt over den sokken.

Ellers har jeg begitt meg inn på et heklet teppe med mange ulike teknikker, en av de er tunisisk hekling, og det har jeg aldri gjort før. Det var moro å lære.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-21, 12:40   #102
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Korona-utfordring] Lag noe du syns er for vanskelig!

Jeg skal montere en genser, den må klippes opp. Jeg vet ikke om det er det at jeg må være nøyaktig og utholdende eller at det er vanskelig som holdet meg igjen. Kanskje begge deler.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-21, 14:02   #103
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Korona-utfordring] Lag noe du syns er for vanskelig!

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg fortsetter på dette lære-meg-å-strikke-prosjektet, og jeg oppdager at en avgjørende faktor er at jeg må tillate meg å gjøre det som er gøy. Jeg begynte feks på en bukse og så var det bare kjedelig, så jeg droppet den og bruker garnet til en lue. Har avansert til tre stjerner på PetitKnit og strever med Alberts pilotlue. Jeg har begynt på nytt fire ganger og må må jeg begynne på nytt en gang til fordi jeg har gjort noe feil i økningene, men finner ikke ut hvor, så jeg klarer ikke å bare gå tilbake. Men likevel liker jeg det. Det er akkurat passe utfordring, går passe fort og er ikke kjedelig.

Nå skal jeg gjøre som oppskriften foreslår at noobs gjør nemlig markere økningene.

Viste seg at problemet lå i at jeg ikke hadde skjønt oppskriften. Men jeg fant det ut helt selv, det er da noe.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-21, 17:39   #104
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Korona-utfordring] Lag noe du syns er for vanskelig!

Jeg markerer fortsatt økningene, Input, etter 30 år som strikker, fordi jeg ikke kan telle.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-21, 18:01   #105
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Korona-utfordring] Lag noe du syns er for vanskelig!

Det problemet har jeg også. Men i går kveld fikk jeg mannen til å telle for meg, og likevel ble det feil. Til slutt skjønte jeg at problemet var at jeg ikke har tenkt på magic loop som ett sammenhengende arbeid, men som to deler. Men så forsto jeg at det egentlig er irrelevant hvor man har delt det, fordi det uansett er en sammenhengende greie. Da jeg skjønte det, gikk alt så meget bedre. Nå er jeg allerede kommet like langt som alle de andre gangene og denne gangen har jeg riktig antall masker. /

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-21, 18:35   #106
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Korona-utfordring] Lag noe du syns er for vanskelig!

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Av ren nysgjerrighet, når det står 8-12 egg, hvordan vet man om man skal bruke 8 eller 12, eller 11 for den del?

Aner ikkje! Fnis

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-21, 18:57   #107
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Korona-utfordring] Lag noe du syns er for vanskelig!

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Av ren nysgjerrighet, når det står 8-12 egg, hvordan vet man om man skal bruke 8 eller 12, eller 11 for den del?

Det skal man føle.
Egg kommer i mange størrelser, så man må vite akkurat hvilken konsistens en vannbakkelsrøre skal ha om man bruker en sånn oppskrift.
Jeg bruker denne oppskriften, lett å justere opp og ned etter antall, og egg står definert som store.
https://www.dn.no/smak/sverres-klass...en/1-1-5659563

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-21, 20:52   #108
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Korona-utfordring] Lag noe du syns er for vanskelig!

Jeg har fortsatt ikke kommet igang med å sy, men mye skyldes det at symaskina fortsatt ikke er kommet tilbake fra reparasjon

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 22:33   #109
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Korona-utfordring] Lag noe du syns er for vanskelig!

Nå har jeg faktisk strikket både bol og to armer. Men hva var vanskeligst? Jo å strikke akkurat like stramt som oppskriften slik at man fikk nok garn. ser ut til å komme til å mangle noen få runder med bunnfargen, hvis jeg ikke bestiller en bunt til.

Dvs, da kan jeg jo kjøpe enda et prosjekt samtidig, kan jeg ikke?

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 22:38   #110
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Korona-utfordring] Lag noe du syns er for vanskelig!

Opprinnelig lagt inn av Dali, her.

Nå har jeg faktisk strikket både bol og to armer. Men hva var vanskeligst? Jo å strikke akkurat like stramt som oppskriften slik at man fikk nok garn. ser ut til å komme til å mangle noen få runder med bunnfargen, hvis jeg ikke bestiller en bunt til.

Dvs, da kan jeg jo kjøpe enda et prosjekt samtidig, kan jeg ikke?

Det er sånn jeg gjør det.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-21, 23:46   #111
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Korona-utfordring] Lag noe du syns er for vanskelig!

Jeg har strikket en lue og det vanskeligste med det (da jeg endelig forsto oppskriften) er snorene. For et styr.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no