Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Skyvedører eller skapdører i et soverom?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-08, 22:29   #21
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Skyvedører eller skapdører i et soverom?

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Det er veldig upraktisk at man aldri kommer til det i midten, eller kan åpne hele skapet på en gang. Og så bråker det veldig når man flytter på dørene sånn at den andre parten våkner.

Aldri kommer til det i midten? Jeg kommer fint til det i midten også, er jo bare å skyve dørene ut til siden det?
Våre skyvedører bråker ikke i det hele tatt, ikke en lyd.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 22:31   #22
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.242
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skyvedører eller skapdører i et soverom?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Akkurat det avhenger svært av kvaliteten på dørene. Vi hadde skyvedører fra rival.no og de rullet uten en lyd.


Så bra at det finnes. Rival er vel dyrere merke da ? Aner jo ikke hvor våre dører er kjøpt, de vi hadde i leiligheten var nok et eller annet billigmerke, og de vi har nå, er kanskje ikke montert riktig eller ikke så dyre selv om omkransinging er heltre og derfor ikke av billigste sort ?

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 22:32   #23
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skyvedører eller skapdører i et soverom?

Vi har skapdører, men vil ha skyvedører, hadde det der vi bodde før og liker skyvedører best.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 22:36   #24
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.242
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Re: Sv: Skyvedører eller skapdører i et soverom?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Aldri kommer til det i midten? Jeg kommer fint til det i midten også, er jo bare å skyve dørene ut til siden det?

I begge tilfeller ( totalt 3 skyvedører garderober) var det satt opp slik at det er mellomomåder man ikke kan kommer til. Ufattelig irriterende.

Vi har i tillegg skyvedører på kjøkkenet vårt ( sånn femtitalls skrå skap) og der også er det området i midte som er vanskelig å komme til.

Om jeg hadde dårlig plass hadde nok jeg heller montert 80 cm skap med 2x40 cm dører, det får man åpnet stort sett overalt.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 22:45   #25
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skyvedører eller skapdører i et soverom?

Skyvedører er min favoritt. De periodene jeg har vært innehaver av både mann og skyvedører har det aldri vært noe problem at vi ikke kunne romstere i vår ende av skapet samtidig.

Frost: Har du sjekket skyvedører på Nova? De har bare en ukes leveringstid.
Jeg får derfra nå (igjen).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 22:45   #26
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Skyvedører eller skapdører i et soverom?

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

I begge tilfeller ( totalt 3 skyvedører garderober) var det satt opp slik at det er mellomomåder man ikke kan kommer til. Ufattelig irriterende.

Da vil jeg vel heller påstå at det er deres skyvedørsskap som har svakheter, her er det ingen mellomområder som man ikke kommer til. (Vi har skyvedørskaper i yttergangen, innergangen og på soverommene.)

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 22:46   #27
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skyvedører eller skapdører i et soverom?

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Rival er vel dyrere merke da ?

Jau. Slagordet er "Kvalitet har mange venner".

(Disse er en av få som leverer skyvedører til skråtak.)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-06-08, 23:37   #28
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skyvedører eller skapdører i et soverom?

Det heller veldig mot skyvedører her nå. Er det ingen fordeler med skapdører altså?

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 00:05   #29
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skyvedører eller skapdører i et soverom?

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Det heller veldig mot skyvedører her nå. Er det ingen fordeler med skapdører altså?

Jo, du kan slamre med dem!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 09:20   #30
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skyvedører eller skapdører i et soverom?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jo, du kan slamre med dem!

Ja det kan jo hende man får nytte av det.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 11:16   #31
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Skyvedører eller skapdører i et soverom?

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Ja det kan jo hende man får nytte av det.

Hvis du har veldig lyst så kan du jo ta skikkelig tak i en skyvedør også, og få fart på den så den kanskje lager litt lyd.

(Men du kan forsåvidt slamre med soveromsdøren hvis målet er å vekke partneren elns. da.)

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 11:21   #32
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skyvedører eller skapdører i et soverom?

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Det heller veldig mot skyvedører her nå. Er det ingen fordeler med skapdører altså?

En stor fordel med skapdører er at de er veldig mye penere, slik jeg ser det. Jeg finner også skyvedører veldig upraktiske, ved at man ikke kan åpne alle dører samtidig, osv. Jeg syns også det er lettere å åpne vanlige skapdører i stedet for å skyve på dem. Men jeg har jo skjønt at andre er av en annen oppfatning, og da blir jo hele spørsmålet egentlig hva du foretrekker og har plass til. Det har liksom ingen betydning hva vi andre mener.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 14:19   #33
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skyvedører eller skapdører i et soverom?

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Jeg kan nevne at begge de forrige settene med beboerne har valgt skyvedører med speil på hele veggen. Det er veldig lite pent syns jeg, og liker ikke en hel vegg med speil på soverommet.

Jeg er veldig fornøyd med de tre skyvedørene vi har i speil på soverommet vårt. Det får soverommet vårt med skråtak til å virke mye større. Og vi hadde aldri fått inn vanlig skap der pga. takhøyden. Nå har vi bare montert 3 skyvedører i speil der hvor skråen begynner i ene enden av rommet, og har masse plass på innsiden. Først en rekke med kurver og stang, og så en rad med kommoder og skoskap på innsiden hvor vi kan gå inn til. Vi har heller ingen "blindsoner" selv om vi har tre dører på bare to skinner. Ser jo fordelen med å kanskje ha tre skinner å skyve de på, men ikke noe problem med bare to heller.

Jeg vurderer nå også å bytte ut en rekke gamle og upraktisk inndelte innebygde garderobeskap med skyvedører på et annet soverom som skal pusses opp nå. Velger da færrest mulig dører siden jeg kan velge mellom to eller tre, sånn at jeg få åpnet halve skapet samtidig. Tre dører blir i tillegg veldig mye dyrere.

Jeg vet det finnes bråkete og umulige skyvedører også, for vi har et sett av dem i yttergangen. De skal snart rives etter 10-års fustrasjon. Der blir det skapdører isteden pga. at rommet er for smalt til to dører sånn at det blir "blindsone" bak og upraktisk skap.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 15:13   #34
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skyvedører eller skapdører i et soverom?

3 dører gir ikke blindsoner fant jeg ut i dag.

De skyvedørene jeg har lyst på er veldig dyre og ligner Ikeas som er mye billigere.
Kan skinnene til Ikeadørene kuttes? De finnes jo bare i standardstørrelser.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 15:44   #35
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skyvedører eller skapdører i et soverom?

Vi har skapdører nå - går for skyvedører neste gang!

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 15:50   #36
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skyvedører eller skapdører i et soverom?

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

3 dører gir ikke blindsoner fant jeg ut i dag.

De skyvedørene jeg har lyst på er veldig dyre og ligner Ikeas som er mye billigere.
Kan skinnene til Ikeadørene kuttes? De finnes jo bare i standardstørrelser.

Kan de skyvedørene til IKEA monteres bare mellom gulv og tak på skinner di også? En trenger ikke skapet rundt? Har kikket veldig på de dørene selv, men skjønner ikke helt hva jeg trenger i tillegg, og heller ikke hvordan jeg skal få dem hjem for den sakens skyld.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 17:09   #37
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skyvedører eller skapdører i et soverom?

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Kan de skyvedørene til IKEA monteres bare mellom gulv og tak på skinner di også? En trenger ikke skapet rundt? Har kikket veldig på de dørene selv, men skjønner ikke helt hva jeg trenger i tillegg, og heller ikke hvordan jeg skal få dem hjem for den sakens skyld.

Ser på bildene at skyvedørene er montert på selve skapstammen. Da er det uaktuelt å bruke ikea. Da får jeg ikke dekket hele veggen. Målene passer ikke helt med skapstammene.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 17:13   #38
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skyvedører eller skapdører i et soverom?

Det viktigste med skyvedører er å få montert dem ordentlig og å ha god kvalitet, så de ikke blir slarkete. Skyvedører som har en tendens til å hoppe av sporet er forferdelig irriterende.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-16, 08:08   #39
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skyvedører eller skapdører i et soverom?

Jeg liker ikke skyvedører. Dels fordi jeg syns skapdører er mye penere, og dels fordi de alltid blir stående åpne. Skapdørene tar plass når de står åpne, så de lukker jeg alltid, men det insentivet har jeg ikke på skyvedører. : sjuske:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-16, 08:09   #40
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skyvedører eller skapdører i et soverom?

Gammel tråd. Jeg gikk rett på reklameknepet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no