Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hjelp meg med kjøkken, hva vil vi ha?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-23, 20:07   #1
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjelp meg med kjøkken, hva vil vi ha?

Vi har er kjøkken far 1999. Opprinnelig et fint kjøkken, levert av en møbelfabrikk i byen (som ikke levere lengre). Så vil vi gjøre litt endringer. Det er en stor kasse over komfyren med ventilator i. Type litt bonderomantiske. I tillegg må vi skifte en skapdør som er ødelagt og vi ønsker å endre innhold i er par skap. Pluss ny kjøkkenbenk, vask osv.

Vi ble tipset om en møbelfabrikk som kan hjelpe oss med nytt kjøkken uten at vi bytter ut hele, og var ute der i dag. Avtalt at de skal ta mål og gi pris. Fint og flott.

Så ringer jeg mor og nevner vi har vært og sett på kjøkken og skal be om pris. Sier hvem, og hun sier «ikke bruk dem!! De har levert kjøkken og bad hos oss, det er dårlig service og spinndyrt» (de kjøpte en leilighet der dette var bestemt da de kjøpte, dette handler om endringer og reklamasjoner).

Så da blir jeg jo skeptisk. Så vi må se på alternativer. Feks hva helt nytt kjøkken koster vs å skifte ut deler.

Jeg har egentlig ikke lyst på ikea. Har hatt og er middels fornøyd. Og hvitevarene deres er jeg virkelig ikke fornøyd med. Jeg har lyst at noen skal tegne kjøkkenet mitt og sørge for at det passer der det skal stå (hus fra 1968 som er litt skakt og skjeivt her og der. Har en snekker som kan bidra med å justere litt, men minst mulig dill er det beste.

Hvem ber vi om pris? Jeg har som sagt lyst å fortelle noen «jeg vil ha nytt kjøkken», og så måler de opp og kommer med gode forslag. Jeg har ikke lyst til å sitte på ikea og designe det selv. Men jeg er ikke ute etter designkjøkken til 500 000 heller. Aller helst vil vi jo være miljøvennlige og gå ut fra det gamle vi har (jeg har sendt Mail til Herjedalskjøkken og bedt om befaring).

Hvem er dere fornøyd med? Sirkus pris? (Må kunne leveres i Stavanger)

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-23, 21:12   #2
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg med kjøkken hva vil vi ha?

Fant denne da: http://www.foreldreportalen.no/forum...d.php?t=140290 Så kan fort hende at nytt kjøkken feks fra Kvik er mye rimeligere enn å flikke på det vi har.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-23, 23:00   #3
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg med kjøkken hva vil vi ha?

Jeg har hatt Kvik-kjøkken de to siste stedene jeg har bodd, og er veldig fornøyd med det! Har dog ikke testet dem på reklamasjoner. Noe som vel egentlig er positivt.

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-11-23, 23:08   #4
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg med kjøkken hva vil vi ha?

Vi har 7 år gammelt kjøkken fra JKE, og er strålende fornøyd med kvaliteten og servicen. Hun som tegnet kjøkkenet var hos oss på befaring, og så var vi hos dem ganske mange ganger før vi landet løsningene. (Det ble ikke helt kjøkkendesigneroptimalt, da jeg insisterte på kjøkkenbord i forlengelse av kjøkkenøya med plass til hele familien, og ikke bare 1.7 barn. )

I forkant var jeg innom flere leverandører og forhørte meg litt, og det var veldig varierende imøtekommenhet.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-23, 23:22   #5
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp meg med kjøkken hva vil vi ha?

Vi har fra Drømmekjøkken og er fornøyde. Stor fordel at det ikke blir levert flatpakket, men i ferdige seksjoner. Ikke noe problem å få byttet ut benkeplaten etter to år på grunn av en liten skade heller. Ny benkeplate (inkl. underlimt vask) ble byttet av montør og han tilpasset og fuget skjevheter. Det kostet litt, men verdt det synes jeg.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no