Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

[kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-16, 15:58   #21
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Hvis man allerede har fungerende hvitevarer er det jo fullstendig galskap å skulle kjøpe nytt for integrering!

Miljøet, folkens! Miljøet!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 16:12   #22
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Vi valgte å ikke integrere kjøleskap. Det er jeg glad for nå.

Vi har frittstående stort kjøl/frys som vi er veldig fornøyd med. Måtte hatt to integrerte for å kunne matche det dette rommer omtrent.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 16:19   #23
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jepp!

Jepp!


... Og jepp.

Alt annet enn kjøleskap er greit.

Jepp!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 16:59   #24
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hvis man allerede har fungerende hvitevarer er det jo fullstendig galskap å skulle kjøpe nytt for integrering!

Miljøet, folkens! Miljøet!

Det punktet så jeg ikke. I såfall er jeg helt enig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 17:23   #25
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: [kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Vi har tenkt å gi bort/selge billig det som fungerer, da. Ikke kaste, liksom. Men ja, miljøaspektet er en grunn til at vi ikke bytter alt.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 17:30   #26
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Vi har tenkt å gi bort/selge billig det som fungerer, da. Ikke kaste, liksom. Men ja, miljøaspektet er en grunn til at vi ikke bytter alt.

Jada, det er bedre enn å kaste, men det koster miljøet å produsere nye ting også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 17:35   #27
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Du vil ikke ha integrert kjøleskap, for de er alltid mindre enn de frittstående.

Dette. Du vil ha schvært kjøleskap. Tipper jeg.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 18:04   #28
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hvis man allerede har fungerende hvitevarer er det jo fullstendig galskap å skulle kjøpe nytt for integrering!

Miljøet, folkens! Miljøet!

Jeg er veldig enig i dette altså, og det virker jo ikke som det er veldig mange fordeler utover smak og behag som gjør at man har integrerte hvitevarer. Liker vel ikke engang tanken på å pusse opp, men det må til nå.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 19:57   #29
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: [kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Mulig det integrerte kjøleskapet vårt er mindre enn et frittstående, men vi har mer enn nok plass. Tidligere hadde vi kjølehjørne, og det førte til at vi hadde altfor mye mat, og mye ble kastet fordi man glemmer alt man har gjemt bak det som står foran. Nå har vi oversikt, og bruker den maten vi har i skapet.

Om vi om 10-15 år trenger å bytte kjøleskap, er jeg helt sikker på at vi skal klare å tilpasse fronten igjen.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 20:02   #30
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Har du plass til å handle middag og pålegg nok til en hel uke, med drikke og sånt og? Vårt er stort nok når vi ikke ukeshandler, men det blir altfor trangt når vi fyller på for en uke.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 20:15   #31
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.020
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Jeg har integrert kjøleskap fra Miele, og har mer enn nok plass til vår familie på fem, med mor som lager alt fra bunnen av. Går også bra etter harrytur. Jeg har kjøpt kjøleskap uten frysedel, og den har mange flyttbare hyller. Fryseskapet står i kjelleren.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 21:11   #32
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: [kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jada, det er bedre enn å kaste, men det koster miljøet å produsere nye ting også.

Ja, jeg vet. Vi har ganske lavt forbruk generelt, flyr lite og kjøper ikke masse klær og møbler og interiørstæsj til vanlig, så vi har tatt oss lov til dette nå, men jeg vet jo at det ikke er tipptopp miljømessig altså.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 21:14   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Ja, jeg vet. Vi har ganske lavt forbruk generelt, flyr lite og kjøper ikke masse klær og møbler og interiørstæsj til vanlig, så vi har tatt oss lov til dette nå, men jeg vet jo at det ikke er tipptopp miljømessig altså.

Ja, man får ikke gjort alt optimalt, alltid. Jeg gjør mitt beste for å bli mer bevisst selv, og tenke meg om to ganger før jeg skifter ut noe. Men noen ganger må man jo, og det er absolutt bedre å selge det brukte!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 21:19   #34
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: [kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Ja, man får ikke gjort alt optimalt, alltid. Jeg gjør mitt beste for å bli mer bevisst selv, og tenke meg om to ganger før jeg skifter ut noe. Men noen ganger må man jo, og det er absolutt bedre å selge det brukte!

Ja, i dette tilfellet trumfer det å få en bedre løsning for hele etasjen det å bytte ut noen hvitevarer, men vi prøver også å ikke bytte ut for å bytte ut. : skuler på slitt sofa full av blåbærflekker:

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 21:24   #35
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.242
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Vi har integrert oppvaskmaskin, kokeplate , stekeovn og kjøleskap. Meget fornøyd med løsningen. Vi ukehandler til 4 stk og har mer enn nok plass i vårtkjøleskap til det.

Kaffemaskinen og micro står løst og det er upraktisk, hvis vi pusser opp ønsker jeg å gjøre noe med det.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 22:41   #36
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: [kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Har du plass til å handle middag og pålegg nok til en hel uke, med drikke og sånt og? Vårt er stort nok når vi ikke ukeshandler, men det blir altfor trangt når vi fyller på for en uke.

Vi ukeshandler sjelden, handler som regel inn i begynnelsen av uka og til helga. Det hadde neppe gått med kombiskap da, vi har 180 cm kjøleskap, og like stort fryseskap ved siden av.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-16, 00:37   #37
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Opprinnelig lagt inn av Geitrams, her.

Mulig det integrerte kjøleskapet vårt er mindre enn et frittstående, men vi har mer enn nok plass. Tidligere hadde vi kjølehjørne, og det førte til at vi hadde altfor mye mat, og mye ble kastet fordi man glemmer alt man har gjemt bak det som står foran. Nå har vi oversikt, og bruker den maten vi har i skapet.

Om vi om 10-15 år trenger å bytte kjøleskap, er jeg helt sikker på at vi skal klare å tilpasse fronten igjen.

Jeg skjønner ikke helt det der med gjemt mat i kjølehjørnet, jeg hører flere si det. Jeg syns ikke kjølehjørne er så stort at det er et problem, skulle gjerne hatt enda mer plass enn det. Jeg tror aldri jeg kan gå tilbake til vanlig kjøleskap igjen.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-16, 09:56   #38
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Vi har kjølebod og brukte tid på å venne oss til å bruke det. Det ble kastet mer mat i begynnelsen. Nå har vi mer rutine på å følge opp og litt mer system på plassering så det er lettere å holde oversikt. Jeg tror jeg ville mistet like mye oversikt i et kjøleskap som i en bod.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no