Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

[kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-16, 17:36   #1
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

[kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Vi skal pusse opp kjøkkenet fordi skapene faller fra hverandre og gaffa fungerer ikke lenger. Alle hvitevarene våre er nyere enn kjøkkenet og fungerer helt fint så da lurer jeg på hvorfor eller hvorfor ikke man vil ha integrerte hvitevarer? Kan vi like gjerne beholde og bruke opp de vi har?

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 17:37   #2
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Jeg syns det ser finere ut med integrert kjøleskap men da blir det mindre plass i kjøleskapet

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 17:38   #3
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Du vil ikke ha integrert kjøleskap, for de er alltid mindre enn de frittstående.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 17:40   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: [kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Du vil ikke ha integrert kjøleskap, for de er alltid mindre enn de frittstående.

Ja. I tillegg så låser du deg til en løsning når du evt skal bytte ut hvitevarer. Da kan det hende du ønsker deg noe helt annet, og det kan bli vanskelig å få passende front til etc.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 17:43   #5
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Integrert kjølehjørne.

Integrerte hvitevarer ser penere ut syns jeg og det er mye enklere å holde kjøkkenet rent. Du slipper å dra ut komfyr/kjøleskap osv når du skal vaske.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 18:08   #6
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: [kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Du vil ikke ha integrert kjøleskap, for de er alltid mindre enn de frittstående.

Sier det samme. Hadde vi valgt i dag så hadde vi hatt frittstående kjøl og fryseskap. Nå har vi heldigvis et ekstra kjøleskap i boden og fryser i en annen bod.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 18:21   #7
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: [kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Vi har alt integrert, ville ikke hatt noe frittstående.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 18:41   #8
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: [kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Vi har valgt bort integrert kjøleskap og fryser i vårt nye kjøkken, mest av økonomiske og miljømessige årsaker. De er under 4 år og funker utmerket. Vi kommer til å "bygge" det inn litt, så det blir en plate på siden og list med lufting over. Tror det blir bra.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 18:45   #9
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Jeg irriterer meg daglig over det integrerte kjøleskapet vårt. Oppvaskmaskin, stekeovn og koketopp er veldig bra om er integrert.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 18:57   #10
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Integrert kjølehjørne ville tatt hele det lille kjøkkenet vårt.
Det kan virke som om dette er en smakssak. Argumentet med å binde seg til en type, kombinert med at vi må kjøpe nytt, gjør at jeg heller mot lite integrering. Evt. bare en front på oppvaskmaskinen. Men jeg hører gjerne flere synspunkter!

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 19:03   #11
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Det er bare kjøleskap som blir problematisk ved bytte, tror jeg. Og micro, kanskje. De andre følger en standard.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-16, 19:21   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Du vil ikke ha integrert kjøleskap, for de er alltid mindre enn de frittstående.

Jepp!

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Ja. I tillegg så låser du deg til en løsning når du evt skal bytte ut hvitevarer. Da kan det hende du ønsker deg noe helt annet, og det kan bli vanskelig å få passende front til etc.

Jepp!

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Det er bare kjøleskap som blir problematisk ved bytte, tror jeg. Og micro, kanskje. De andre følger en standard.

... Og jepp.

Alt annet enn kjøleskap er greit.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 08:23   #13
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Jeg er veldig fornøyd med integrert koketopp (induksjon) i benkeplata og komfyr i høyskap, samt oppvaskmaskin. Men jeg tror ikke at jeg er så bundet ved bytte av disse, dvs. jeg tror det er ganske greie standardmål og at jeg kan bytte til nye modeller ganske fritt. Jeg har frittstående kjøl og frys, men de er bygget inn mellom et høyskap på den ene siden og en dekkside på den andre siden, og med noen takskap over. Er veldig fornøyd!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 08:41   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Jeg synes det er veldig praktisk med integrert steketopp. Og neste gang jeg bygger kjøkken så skal jeg ha stekeovn i en høyde som gjør at jeg ikke må bøye meg ned. Oppvaskmaskin er også greit å ha integrert fordi det frigir meg benkeplass. Det er jo i tillegg veldig greit å ha den rett ved siden av vasken.

Men som alle andre så ville jeg hatt kjøleskap for seg selv. Vi har frittstående kjøleskap i full høyde, og så har vi et fryseskap stående i boden. Det var ikke plass til fryser ved siden av kjøleskapet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 08:44   #15
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: [kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Ja, integrert koketopp og komfyr har vi også bestilt. Jeg gleder meg vilt til komfyr i arbeidshøyde! Vi gikk for integrert oppvaskmaskin også, mest fordi den vi har ikke er veldig god eller praktisk innredet. Hvis ikke hadde vi kjøpt en frontplate til den. Den hadde blitt stående samme sted uansett, da. Vi skal ikke flytte vann og har planlagt øy med vask, oppvaskmaskin og skuffer på baksiden.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 09:00   #16
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Jeg funderer på innbyggingskjøleskap og fryseskap hver for seg, men har så liten plass på kjøkkenet at jeg tror det blir en frittstående kjøl/frys i et hjørne heller.

Nå har jeg (ny) innbyggingsmikro siden den fulgte med leiligheta, og tenåringen mener at den MÅ vi beholde. Jeg er ikke like sikker, syns det er sløsing med plass, den krever 60 cm bredde. Kan heller tenke meg å bruke den plassen til et skap og ha en smal, liten frittstående mikro på benken.

Resten av hvitevarene vil jeg ha innebygget.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 10:17   #17
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.610
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Vi skal få nytt kjøkken nå snart, men jeg synes det er bortkastet å bytte ut hvitevarene som funker fint bare for å få lik front. Hadde ønsket meg integrert kompyr pga lettere renhold, men komfyren vår er god og en ganske dyr induksjonskomfyr så synes det er dumt å bare bytte ut denne.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 10:52   #18
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg synes det er veldig praktisk med integrert steketopp. Og neste gang jeg bygger kjøkken så skal jeg ha stekeovn i en høyde som gjør at jeg ikke må bøye meg ned. Oppvaskmaskin er også greit å ha integrert fordi det frigir meg benkeplass. Det er jo i tillegg veldig greit å ha den rett ved siden av vasken.

Men som alle andre så ville jeg hatt kjøleskap for seg selv. Vi har frittstående kjøleskap i full høyde, og så har vi et fryseskap stående i boden. Det var ikke plass til fryser ved siden av kjøleskapet.

Tjorven, korfor frigir integrert maskin benkeplass?

Og forøvrig, integrert er fint, reint og eg har ikkje angra i det heile. Husk eventuelt steikeovn opp i høgda.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 10:57   #19
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.477
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Oppvaskmaskin opp fra golvet er også fint. Hadde det før. Kjekt å slippe å bøye seg ned og tømme maskinen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-16, 11:23   #20
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [kjøkkenoppussing] Vil/bør vi ha integrerte hvitevarer?

Å velge vekk overskap hadde gjort det lille rommet luftigere, men vi trenger skapplassen så det er dessverre ikke et alternativ.

Det med å slippe og bøye seg ned har jeg ikke tenkt på. Det er ikke noe problem for oss nå, men kanskje vi bor der til vi blir gamle.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no