Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Skallklær - jøss!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-11, 11:44   #81
Patsy
Ingen tittel
 
Patsy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 976
Patsy er populærPatsy er populærPatsy er populærPatsy er populær
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Jepp, de så veldig fine ut. Vannsøyle på 15 000 er mer enn vanntett. Men jeg fant ikke bukser i samme vanntetthet der? Det skulle jeg gjerne ha hatt.

Nei, det fant ikke jeg heller. Det var synd for jakken så fin ut.

Patsy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 11:54   #82
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Nok en skallklær-elsker her - ungene her har ikke brukt regntøy på mange år.

Vesla bruker Po.P, men gutta bruker Skogstad - veldig fornøyd med det, og prisen er helt grei. Og her snakker vi aktive, store gutter som er på speidertur to døgn i regnvær og sånt. Skogstad har holdt tørt.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 11:54   #83
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Må ha nytt vårtøy til størstemann nå. Hvor får man kjøpt Isbjørn og hvordan er det i pris? Hos oss driver de også og har regntøy utenpå Reimadressen.. Prøver å få de til å slutte men ikke lett. Syns det er greit å ha regntøyet i barnehagen som ekstratøy.. Men det blir litt for ofte brukt ja.

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 11:55   #84
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Vi har aldri hatt gummiert regntøy, og om barnehagen hadde brukt det oppå Reimadressen ( ), så hadde jeg tatt det med hjem. Poden er 5,5 år, og jeg kan telle på én hånd de gangene han har hatt behov for skiftetøy disse årene.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 11:56   #85
Amic@
Tobarnsmor :)
 
Amic@ sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bor på Østlandet
Innlegg: 806
Amic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populærAmic@ er populær
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi har aldri hatt gummiert regntøy, og om barnehagen hadde brukt det oppå Reimadressen ( ), så hadde jeg tatt det med hjem. Poden er 5,5 år, og jeg kan telle på én hånd de gangene han har hatt behov for skiftetøy disse årene.

Blir å ta det med hjem snart ja... Får prøve de noen dager til...

__________________
Amic@, M('06) A('10)
Amic@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 12:01   #86
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Jeg skal definitivt sjekke prisen på skallklær neste gang nye klær trengs. Foreløpig er vår/høst-dressen nesten like hel, og regntøyet fra i høst ble jo nesten ikke brukt siden det ble så fort kaldt, så det er også fortsatt funksjonellt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 12:05   #87
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Men sånn som eg leser denne tråden, så er skallklær det same som feks. Reimas vårdress. Den er vanntett, vindtett og pustande. Og det same som allværsjakkene me hadde tilbake på 90-talet. Eg har framleis mitt Norrøna-sett, det er vanntett, vindtett og pustande, og da har eg skallklær eg også.

Det virkar jo som om skallklær er noko nytt og revolusjonerande.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 12:07   #88
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Neida, jeg hadde skalljakke på barneskolen på 80-tallet. Helly Hansen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 12:09   #89
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Ja, skallklær har det eksistert i mange år. Men det er ikke alle som har skjønt hvor bra det er, og at det kan fungere som en bedre erstatning for regntøy. Klamt regntøy er virkelig ufyselig!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 12:50   #90
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Å, da har Punktum visst også skallklær. Kjekt.


Jeg kjenner jeg blir snurt over at du oppfatter at jeg forfekter en eneste saliggjørende og Riktig løsning.

Nei, jeg oppfattet deg ikke sånn, og prøvde etter beste evne og formulere meg slik at du ikke skulle oppfatte det sånn.

Det ver ment som en betraktning over at det ikke er noe særlig når barnehageansatte og andre presenterer skallklær, eller mer generelt, veldig dyrt yttertøy, som det eneste Riktige og gummiregnbukse som Feil og klamt og vått og fælt. (Og det mener jeg selvfølgelig ikke at du gjorde i innlegget ditt.)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 12:56   #91
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Nei, jeg oppfattet deg ikke sånn, og prøvde etter beste evne og formulere meg slik at du ikke skulle oppfatte det sånn.

Det ver ment som en betraktning over at det ikke er noe særlig når barnehageansatte og andre presenterer skallklær, eller mer generelt, veldig dyrt yttertøy, som det eneste Riktige og gummiregnbukse som Feil og klamt og vått og fælt. (Og det mener jeg selvfølgelig ikke at du gjorde i innlegget ditt.)

Skal de barnehageansatte da la være å si noe om hva slags klær de har god erfaring med, fordi noen kanskje blir snurt?
Jeg anbefaler selv ut fra hva jeg synes er bra til poden. At jeg ikke liker regntøy fordi det er klamt må da være greit å si nå foeldre spør om hva som er bra å ikke. Jeg anbefaler heller ikke bare det dyreste.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 12:57   #92
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Det må gå an for barnehageansatte å si hva de har best erfaring med. Jeg tror mange foreldre bruker gummiert regntøy fordi de tror det er det som er eneste dugende i vått vær.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 13:04   #93
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det må gå an for barnehageansatte å si hva de har best erfaring med. Jeg tror mange foreldre bruker gummiert regntøy fordi de tror det er det som er eneste dugende i vått vær.

Det tror jeg også. Virker hvertfall sånn.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 13:04   #94
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Det kan bli hull. Vi har hatt flere sånne klær som har fått hull i siste halvdel av barnehageperioden.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 13:06   #95
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Min høyst subjektive oppfatning er at det er litt forskjell på kvaliteten på skallklær også. Vår gutt (5,5 år) har brukt det samme skallsettet siden februar i fjor. Det vil si resten av vintersesongen, våren, sommeren, høsten, og hele vinteren - og det vil rekke ut våren. Da er det plutselig ikke fullt så dyrt likevel.

Han kler ikke mer på seg under enn dem som har fôrede vinterdresser, og jeg tror det har sammenheng med at han aldri blir klam - og ikke minst at dressen er så dønn vindtett. Der ligger kanskje den største forskjellen, det hjelper godt med høy vannsøyle i forhold til å bli fuktig, men det hjelper ikke mot kulden dersom vinden trenger gjennom.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 13:07   #96
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Vi bor for øvrig et sted omtrent uten snø, men der de aker omtrent like mye som barn i andre landsdeler.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 13:20   #97
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Vi har bare prøvd Isbjørn, men den er ganske mye kraftigere i stoffet enn Reimatec. Gutten er nok ikke den som sliter aller mest, men det kan altså omtrent ikke sees på buksa at den har vært i bruk i over et år. Jakken viser det mer på, men det er mest på grunn av sand som setter seg og som sliter på klærne i vask.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 13:26   #98
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Her er det snakk om 2-3 måneders bruk før ReimaTec er helt tynnslitt på knærne og gjerne andre steder også. Han sliter klær noe helt ekstremt ellers også, bare så det er sagt. Bukser og stillongser er forbruksvare her i huset. Uansett merke og pris så blir det hull.

Jeg har måttet slutte og kjøpe Reimatec, for det gikk bare hull etter kort tid. Spesielt de største ungene mine sliter noe enormt på knærne og i rompa på buksene. Ticket og Univern dress og Reflex og Kappahl sine skallbukser har holdt og ikke slitt hull på.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 13:27   #99
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Har noen sett et bra Skogstad-sett (skallsett, ja) på tilbud noe sted? Str. 134.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 13:27   #100
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skallklær - jøss!

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Skal de barnehageansatte da la være å si noe om hva slags klær de har god erfaring med, fordi noen kanskje blir snurt?
Jeg anbefaler selv ut fra hva jeg synes er bra til poden. At jeg ikke liker regntøy fordi det er klamt må da være greit å si nå foeldre spør om hva som er bra å ikke. Jeg anbefaler heller ikke bare det dyreste.

Nei. Ikke fordi at noen kan bli snurte (for all del, jeg hadde blitt gretten/lattermild om noen kom til meg og sa at i dag har poden blitt våt oppetter ermene ute, du bør kjøpe en dyrere dress, men det jeg bare trekt på skuldrene av, jeg synes ikke det er så krise om noen av ungene skulle bli våte av å sitte to timer i en søledam), men fordi foreldre kan bli lei seg eller usikre fordi de ikke har råd/lyst til å prioritere det som er ansett som det ypperste innen yttertøy det året, selv om ungene deres har mer enn funksjonelle nok klær som det er.

Det er selvfølgelig helt ok å komme med sine beste råd og tips dersom man blir spurt.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no