Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Charter eller feriehus for familie på fem med små barn?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-15, 14:47   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charter eller feriehus for familie på fem med små barn?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg var overrasket over hvor lite interessert mine hypersosiale barn var i andre lekekamerater da vi var i lalaland. Det var norske unger over alt, men det var omtrent som Frognerborgen, liksom. Det øyeblikket vi var utenfor allfarvei og møtte et norsk barn, derimot, var det blink med det samme.

Mens mine unger har vært superglade for alle de nye norske/svenske vennene de har fått på ferien sin; særlig når vi har vært på resortferie. Så det kommer nok veldig an på.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 14:54   #22
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Charter eller feriehus for familie på fem med små barn?

Vi skal 25 km vest for Palma. Hotellet har 65 leiligheter og vi regner med å møte de samme gjestene som ellers på Mallorca. Kanskje litt flere tyskere. Vi har leiebil for å komme oss til fine strender og Palma by. Jentene, og vi liker snorkling, god mat og så klart litt shopping. Det er en Mercadonas i nærheten av hotellet.

Velger du Sunwing Alcudia er det en Eroski supermarked i nærheten. For selvstendighet og litt lokal følelse. En venninne anbefaler de leilighetene du ser på. Familien har vært der fire ganger før barna begynte på skole og prisene ble 50.000,- for to uker.

__________________
06 & 08 .
Lavender er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 14:56   #23
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charter eller feriehus for familie på fem med små barn?

Tjorven, det var derfor jeg ble så overrasket, mine får vanligvis venner for livet på bussen ned til sentrum. Men altså ikke der; de prøvde ikke en gang.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 15:15   #24
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charter eller feriehus for familie på fem med små barn?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Tjorven, det var derfor jeg ble så overrasket, mine får vanligvis venner for livet på bussen ned til sentrum. Men altså ikke der; de prøvde ikke en gang.

Det har ikke mine prøvd heller. Eller eldste da, yngste har ikke vært på charter siden hun var litt liten for å få venner. Han vil ikke i Bamseklubb eller noe som helst heller.

Når det er sagt: Jeg synes charter med små barn er vidunderlig digg og lettvint, kan inkludere noe mat om man vil eller kjøpe frokost om man vil eller gå ut om man vil.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 15:23   #25
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Charter eller feriehus for familie på fem med små barn?

Vi har aldri vært på Mallorca, så jeg kan bare uttale meg om ferietype på generell basis. Våre tre er jo ganske små og vi har aldri reist på charter og kommer neppe til å gjøre det heller. Vi leier feriehus og det er supert. Deilig med god plass når vi er så mange, kunne lage frokost og mat selv om vi ønsker det, barna kan ha eget/egne soverom og ha hage de kan leke i. Våre er sosiale, men leker fint sammen og savner ikke andre på ferie. Vi er jo mest på farten for å se og oppleve ting uansett.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-15, 16:47   #26
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charter eller feriehus for familie på fem med små barn?

Jeg synes leieleilighet med små barn er vidunderlig digg og lettvint. God plass, og stor fleksibilitet når det gjelder måltider. (Muligheten til å legge den ene ungen og gi den andre Riktig Eggerøre™ i stedet for å måtte noe sted, for eksempel.) Og i tillegg fredelig og med håndplukket beliggenhet. Det hører med til historien at mine leker veldig tett og intenst med hverandre på ferier, så vi har aldri hatt behov for ekstra adspredelser.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 14:55   #27
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charter eller feriehus for familie på fem med små barn?

Jeg har aldri vært på chartertur, så jeg skal kanskje ikke uttale meg for sterkt. Men jeg har alltid likt å ha leilighet med mulighet til å lage mat selv på ferie med barn. For det første så er det mer avslappende å spise hjemme hos seg selv om kvelden og ikke måtte komme seg til og fra en restaurant med trette barn. Og så liker jeg å lage mat og synes det er en fest å kunne gå i matbutikker og på markeder i andre land og finne spennende ting vi kan lage.

Ellers enig med Toffskij om plass. Man får vanligvis bedre plass i en leilighet og det er deilig å ha adskilte soverom og stue.

Vi pleier å satse på lunsj på restaurant og middag hjemme når vi reiser. Da får vi reiseopplevelsen og den lokale maten, samtidig så får vi kosen hjemme med oss selv om kvelden.

Men jeg har barn som er tette i alder og leker veldig godt sammen. Så vi har aldri sett noe behov for underholdning eller andre barn i ferien.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 14:57   #28
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charter eller feriehus for familie på fem med små barn?

Det er snakk om 4-roms på 65-ish kvadrat med kjøkken, så tror den muligheten er dekket.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 15:11   #29
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charter eller feriehus for familie på fem med små barn?

Jeg begynner å innse at ungene mine kanskje ikke er så kresne som jeg innbiller meg, for de har alltid klart å spise noe når vi er på restaurant på ferie. Resorthoteller har jo i tillegg ofte en buffet, og det elsker ungene. (Jeg takler ikke buffet over tid, men et og annet måltid er helt greit.)

Noe av ferien for meg er å slippe å lage middag. Vi har alltid hatt leilighet med kjøkken og separat soverom på resort, men kjøkkenet har bare vært brukt til frokost.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 15:34   #30
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charter eller feriehus for familie på fem med små barn?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

For det første så er det mer avslappende å spise hjemme hos seg selv om kvelden og ikke måtte komme seg til og fra en restaurant med trette barn. Og så liker jeg å lage mat og synes det er en fest å kunne gå i matbutikker og på markeder i andre land og finne spennende ting vi kan lage.

Akkurat der er vi nok veldig forskjellige. For meg er det virkelig ferie å slippe å handle inn og lage mat. Jeg er jo "hjemmeværende husmor" og bor omtrent på kjøkkenet vårt. Og våre barn er superlette å ha med ut på kveldene, og blir hverken trøtte eller overtrøtte. Men jeg liker veldig godt å handle i matbutikkene, men helst for å finne ting jeg kan dra med hjem.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 15:49   #31
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charter eller feriehus for familie på fem med små barn?

Vi liker best en blanding av ute- og hjemmespising, så et kjøkken det går an å lage enkle retter på er et must.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 15:51   #32
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charter eller feriehus for familie på fem med små barn?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Vi liker best en blanding av ute- og hjemmespising, så et kjøkken det går an å lage enkle retter på er et must.

Jeg har laget middag i Ving-leilighetene. De store sprellene er det ikke rom for, men det går helt fint. Veldig god pasta med chorizo, f eks.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 15:56   #33
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Charter eller feriehus for familie på fem med små barn?

Jeg tenker at dette med restaurant på ferie har litt med alder og antall barn å gjøre. Vi har tre stykker, som er tette i alder og ganske små ennå, og det er ikke alltid så avslappende å ha dem med på restaurant. De finner alltid noe å spise, men når maten er oppspist er det ikke bare bare å sitte rolig ved bordet selv om vi har med tegnesaker eller noe å underholde dem med, og det er ikke så gøy å spise maten sin mens man må springe rundt etter dem. Noen ganger går alt veldig greit og andre ganger er det katastrofe, og det er umulig å forutsi før man sitter der. Vi går en god del på restaurant når vi er på ferie, det er unektelig deilig å ikke lage maten selv hele tiden, men det er ofte mer avslappende å lage mat i feriehuset. Det skal ikke så mange år til før det utgjør stor forskjell i oppførsel på restaurant, så når barna blir noen år eldre blir nok restaurantspising mer utstrakt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 16:11   #34
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charter eller feriehus for familie på fem med små barn?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg tenker at dette med restaurant på ferie har litt med alder og antall barn å gjøre. Vi har tre stykker, som er tette i alder og ganske små ennå, og det er ikke alltid så avslappende å ha dem med på restaurant. De finner alltid noe å spise, men når maten er oppspist er det ikke bare bare å sitte rolig ved bordet selv om vi har med tegnesaker eller noe å underholde dem med, og det er ikke så gøy å spise maten sin mens man må springe rundt etter dem. Noen ganger går alt veldig greit og andre ganger er det katastrofe, og det er umulig å forutsi før man sitter der. Vi går en god del på restaurant når vi er på ferie, det er unektelig deilig å ikke lage maten selv hele tiden, men det er ofte mer avslappende å lage mat i feriehuset. Det skal ikke så mange år til før det utgjør stor forskjell i oppførsel på restaurant, så når barna blir noen år eldre blir nok restaurantspising mer utstrakt.

Jeg har hatt med barn på restaurant i alle aldre, og jeg har alltid syntes det har vært å foretrekke. Mistenker at jeg har oppdratt skikkelig kafé-unger siden vi alltid har vært mye ute for å spise. De er rett og slett veldig greie å ha med å gjøre på restaurant. De går ikke fra bordet med mindre det finnes et lekerom osv.

Jeg har møtt andre unger hvor jeg definitivt ser at det er greiere å ta maten hjemme, ha.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 16:23   #35
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charter eller feriehus for familie på fem med små barn?

Jeg har forholdsvis store barn som absolutt kan oppføre seg på restaurant. Det er ikke det.

Det er kanskje det at jeg liker bedre å lage mat enn å vente på at andre skal lage den.

I fjor sommer var vi for første gang på en ferie der vi bodde på hotell og måtte spise alle måltider på restaurant i to uker. Og vi ble faktisk ganske lei alle sammen.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 16:30   #36
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.650
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Charter eller feriehus for familie på fem med små barn?

I fjor hadde vi leilighet på et lite familiehotell i en liten by på Samos. Veldig koselig, og deilig å slippet maset ved bassenget. Enkelte dager hadde vi bassenget helt for oss selv i mange timer. Men ungene våre leker ikke sammen, og storebror blir veldig rastløs og tar det ut over alle rundt han.

Restaurant med våre var et mareritt i fjor. Ikke spiste de maten de fikk, og ikke klarte de å være ved bordet. De fleste hadde en liten lekeplass men det var like vel ikke fred å få. Vi har opplevd spisesituasjonene mye lettere ved sunwing hvor det er en del norske barn å møte på lekeplassene, og barnebuffet som barna kan forsyne seg av. Da har maten vert mer tilpasset våre småspiste og veldig kresne (en som bare spiser kjøtt og en som bare spiser grønnsaker sånn ca). De fredligste middagene vi hadde i fjor var take away til oss voksne fra en god resturant i nærheten, og tomatsuppe til ungene kokt i leiligheten. Da var det fred.

I år kan det ser ut til at det går på Sunwing igjen. Ferien i fjor var hard. Vi ønsker en ferie hvor vi faktisk kan slappe av. Med barn som har spesielle behov er ikke ferie så veldig kos alltid. Men storebror elsker barneklubber på sunwing. Det gir oss voksne den avlastningen vi trenger.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 16:36   #37
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Charter eller feriehus for familie på fem med små barn?

Vi hadde en fin opplevelse når vi var på ferie med ungene for litt over et år siden. Må si at det er den første avslappende sydenferien jeg har hatt siden størstejenta var baby. Da lå vi på hotell, men hadde ikke charter. Stor leilighet meg gode muligheter for matlaging og to soverom. Noen ganger dro vi ut for å spise, men vi spiste frokost og enten lunsj eller middag i leiligheten hver dag. Ungene var greie å ha med ut for å spise, jeg syns ofte det er enklere med a la carte, for da får alle maten sin samtidig.

Ikke haugevis av unger, men en engelskspråklig barneklubb en time eller to om dagen dersom ungene ville delta dersom vi var på hotellområdet da. Men også såpass sentralt at vi kunne gå tur uten å bekymre oss for trafikk. Og et stort supermarked rett overfor hotellet.

Jeg kommer ikke til å velge AI-hotell langt fra nærmeste landsby igjen iallefall. For oss var det rett og slett ikke så avslappende som vi trodde, alt for mye folk i de spisesalene og for organisert for min smak.

I år får vi låne en leilighet gratis. I et område der det nok ikke er særlig stor sjanse til å møte andre norske barn. Det kan hende vi tar med en annen barnefamilie, men de har ikke bestemt seg ennå. Naboene er en miks av fastboende og ferieleiligheter, men i følge mine foreldre er det nokså lite folk der i sommerferien siden mange av de fastboende drar til England for å besøke famile. Så sannsynligvis får vi bassenget mye for oss selv. Jeg er ikke hypersosial av meg, så for meg høres det supert ut. Vi kan dra ut å spise når vi ønsker det, men har godt utstyrt kjøkken og takterasse med grill når vi vil spise i leiligheten.

Jeg er også veldig glad i å handle i matbutikker i utlandet. Det savnet jeg virkelig når vi hadde AI, men da måtte vi uansett gå langt for å finne noe annet enn små turistbutikker.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 16:43   #38
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charter eller feriehus for familie på fem med små barn?

Jeg elsker å slippe å lage mat og handle inn mat på ferie, jeg synes det er veldig deilig å slippe å tenke logistikk som til vanlig. Så derfor er jeg kjempeglad i å spise ute og gjør gjerne det, selv om vi har lagd mye mat selv på ferie også.

Mine barn, særlig storebror, er glad i å spise ute og liker særlig godt buffeter. De går aldri fra bordet uten videre så jeg må ikke løpe etter dem. Hadde sikkert sett annerledes på det om jeg måtte det.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 16:50   #39
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charter eller feriehus for familie på fem med små barn?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Det er kanskje det at jeg liker bedre å lage mat enn å vente på at andre skal lage den.

Aha. Det ligger forskjellen. Jeg er helt motsatt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-15, 20:51   #40
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Charter eller feriehus for familie på fem med små barn?

Jeg klarer meg veldig godt med å spise ute tre ganger per dag i flere uker. Hvis det er gode, varierte restauranter. En uke i Albena var ... et mareritt, matmessig. Men med Elvis, da. Tross alt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no