Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Dere som er drevne på leiebil

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-15, 12:15   #1
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Dere som er drevne på leiebil

Jeg skal leie bil i Spania i sommer, og vi er seks stykker i familien. Med andre ord, jeg må leie noe større enn en vanlig femseter.

Jeg kunne f.eks tenke meg leie en Touran, som har 5 + 2 seter. Men folk jeg har snakket med i bilutleieselskaper påstår da at jeg kan stå på flyplassen og få tildelt en Touran med bare fem seter, og uten mulighet til å slå opp de to bakerste setene. Jeg synes dette høres veldig usannsynlig ut, og lurer på om det er noe de sier for at folk skal bestille "rene" sjusetere, f.eks en Sharan.

Men det er mye dyrere, og siden jeg ikke skal ha med mye bagasje vil jeg heller leie noe i Touran-sjiktet (altså 5+2 seter) enn i Sharan-sjiktet (altså 7 seter).

Hva er deres erfaringer?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 12:24   #2
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.923
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som er drevne på leiebil

Jeg pleier bestandig å bestille bil på leiebilguiden.no når vi skal til Spania. Der kan du legge inn i søket at du skal ha bil for 6+ på personer. Når jeg testet det søket nå så fikk jeg opp 5+2 biler også, og hvis du bestiller det så får du det. De bilene er litt dyrere enn vanlig 5-seter, men det har jo med størrelse å gjøre også. Eksempel på mitt søk HER så kan du se hvordan jeg la inn søket. Så endrer du bare søket til deres flyplass og datoer. Der var det ikke rare forskjellen på pris på en 7 seters Sharan og en Opel Zafira 5+2. Men der sto det ikke Sharan 5+2 biler. Men det står Opel Zafira 5+2 eller liknende, men du er aldri garantert hvilket merke av bil du får når du bestiller, så der kan du like gjerne få en Sharan 5+2. Du bestiller bare størrelsen du ønsker på bilen du skal ha og hvilke kriterier den skal ha. Men bil til antall personer du har bestilt til, det får du garantert.

Ser nå at når jeg linker så tok en ikke med at jeg endret antall personer for søket. Da går du bare inn på linken også går du inn på passasjerer og fjerner hakene for alle bortsett fra der det står 6+.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 13:45   #3
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som er drevne på leiebil

Nå har ikke vi leid så stor bil, men vi har aldri hatt problem med å ikke få det vi har bestilt når vi har leid bil. Et par ganger har vi også endt med å få større/bedre bil til samme pris.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 14:19   #4
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som er drevne på leiebil

Vi har heller aldri leid 7-seter men har kun opplevd å få bedre bil enn vi trodde på flyplassene. Det året vi var i Malaga fikk vi en splitter ny bil som kun hadde gått noen få km.
Hvis du skal ha bilsete så ta med hjemmefra hvis du gidder. Den puten vi fikk til minsten var kun en isoporplate som var foret som vi betalte dyrt for.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 15:06   #5
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.887
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dere som er drevne på leiebil

Vi pleier alltid å bruke Centauro:https://carhire.centauro.net

Her kan du velge 5+2 eller 7 seter. Vi har aldri opplevd å ikke få det vi har bestilt.. Når det er sagt er det jamen ikke mye bagasjeplass i en Touran dersom man skal bruke de to ekstra setene. Vi hadde en slik nå i juleferien. Fikk plass til 4 kofferter, men da selvsagt uten å bruke ekstra setene. De gangene vi har vært 6-7 personer har vi leid en større bil. Ulempen er jo at det er lettere å kjøre rundt med en som ikke er så stor.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no