Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er verst; spy eller føde?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva er verst av normal fødsel og heavy omgangssjuke?
Definitivt verst å føde 85 48,30%
Definitivt verst med omgangssjuke 76 43,18%
Har aldri hatt omgangssjuke 2 1,14%
Har kun hatt KS 13 7,39%
Deltakere: 176. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-08, 14:50   #121
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.969
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

I ettertid er oppkast verst.

Kanskje litt fordi jeg vet at jeg skal kaste opp mange ganger til i løpet av livet mitt, men skal aldri føde igjen.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 15:10   #122
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Den første pressetrangen jeg fikk var forøvrig veldig lik slik det føles når man må spy - den kom kasta på og var nesten umulig å stoppe. Men den befriende følelsen det var å få presse var adskillig bedre enn å spy.

Får lyst til å føde igjen når jeg leser slike skildringer. Men det kommer ikke til å skje da.

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 18:58   #123
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.656
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jøss, enda et familiemedlem!

Er det meg?

Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 19:03   #124
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Jada, her er Mandarin og undertegnede fra før. En liten, men lykkelig sitrusfamilie.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 19:40   #125
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Det må jo være noe riv ruskende galt med dere som synes det er verre å ha omgangssyken enn å føde?!

Jeg har tatt k-snitt med begge mine, så det er bare i fantasien jeg kan forestille meg en fødsel. Men inni hodet mitt ligger omgangssyke sånn ca. midt på treet på ubehag/smerteskalan fra 0-10, mens en fødsel ville jeg antatt lå et sted mellom 8 og 10 avhengig av type fødsel.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -

Sist redigert av Pebbles : 02-01-08 kl 20:04.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 19:43   #126
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Hvis du ikke vet hvordan en vaginal fødsel er så er det jo ikke så rart du synes vi er gale, hehe. Jeg grudde meg endel til forrige fødsel for jeg visste ikke hva jeg gikk til. Denne gangen, til tross for jævlige smerter under sist fødsel (selvsagt), GLEDER jeg meg ihjel til fødselen. Hele opplevelsen i seg selv er fantastisk, til tross for smertene. Jeg synes liksom smerter hører med, og jeg gleder meg vanvittig.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 20:06   #127
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvis du ikke vet hvordan en vaginal fødsel er så er det jo ikke så rart du synes vi er gale, hehe. Jeg grudde meg endel til forrige fødsel for jeg visste ikke hva jeg gikk til. Denne gangen, til tross for jævlige smerter under sist fødsel (selvsagt), GLEDER jeg meg ihjel til fødselen. Hele opplevelsen i seg selv er fantastisk, til tross for smertene. Jeg synes liksom smerter hører med, og jeg gleder meg vanvittig.

Crazy woman!

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-08, 20:09   #128
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Du er ikke den eneste som har sagt det, nei.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 08:08   #129
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.895
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Egentlig foretrekker jeg å slippe BÅDE å spy og føde..... Begge deler faller innfor ting jeg ikke synes er noe stas. Og selv om jeg tenker, mens jeg spyr, at dette er værre enn å føde, så er det ingenting jeg har opplevd som har vært værre enn å føde...........

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 08:27   #130
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Hm. Er det ingen her som har tenkt på å sammenligne å føde med å ha UVI? Da tror jeg jaggu UVI vinner.

Ellers: verre å føde enn å spy, soleklart.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 08:29   #131
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Det er verre å ha uvi enn å spy, så ja, det er verst. Jeg omtrent dør når jeg har uvi, som heldigvis er minst 10 år siden. Snakk om å pisse piggtråd!

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 08:54   #132
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Jeg har hatt UVI mange ganger, men kun i svangerskapene mine, og da har jeg faktisk nesten ikke merket noe til det før det har slått ut KRAFTIG på urinprøvene mine. Hadde visstnok en ganske kraftig en sist, og måtte på antibiotika, men jeg kjente ingenting annet enn at jeg måtte tisse hele tiden.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 08:55   #133
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Jeg har også hatt i svangerskap og ikke merket noe. Utenom, derimot, så er det så vondt at jeg slår knyttneven i veggen når jeg tisser for å avlede smerten.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 08:59   #134
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Ah så det kan ha noe med svangerskapet å gjøre? Mente å ha lest noe om det ja. Altså at man ofte får mer "symptomfrie" urinveisinfeksjoner når man er gravid. Heldigvis har jeg aldri hatt det utenom, håper jeg aldri får det heller. *bank i bordet*

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 09:13   #135
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har også hatt i svangerskap og ikke merket noe. Utenom, derimot, så er det så vondt at jeg slår knyttneven i veggen når jeg tisser for å avlede smerten.

Jepp. Eller biter deg selv i hånda eller noe sånt.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 22:44   #136
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har også hatt i svangerskap og ikke merket noe. Utenom, derimot, så er det så vondt at jeg slår knyttneven i veggen når jeg tisser for å avlede smerten.

Har hatt symptomfri UVI utenom svangerskap jeg, så det er nok også individuelt. Måtte tilslutt på legevakta med høy feber og bare blod i urinen, ikke særlig stas. Hadde ikke merket noe særlig til UVIen før det.

Når det gjelder fødsel så er det for min del en så meningsfull opplevelse at jeg i likhet med Iset gledet meg til min andre fødsel, dette til tross for at jeg også spyr som en gris mens jeg føder
Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har gledet meg til å ha omgangssyke, så derfor er det verst å spy

__________________
Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 12:34   #137
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Kjære vene ! Jeg hadde heller spydd heftig i 2 døgn enn å føde.

Jeg spydde heftig i tre døgn for så å føde... Ikke min beste uke, men resultatet var fantastisk!

noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 19:48   #138
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.827
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Å føde er verst.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 19:51   #139
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.950
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Å føde er 100 ganger værre enn omgangssyke (og enda kom jeg aldri så langt som til selve fødinga), men likevel går jeg mot ny fødsel med skrekkblandet fryd!
Og ang. UVI.. min aller første UVI hadde jeg for noen år siden, og det var omtrent like vondt som å føde. Utrolig at jeg ikke fikk komme rett inn på legevakta, for jeg klarte verken å sitte eller stå på beina omtrent (utrolig flaut også, å rave rundt på venterommet på den måten der!).

Kanina er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 23:49   #140
lijander
ssscccuphersfantassschisk
 
lijander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 752
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Sv: Hva er verst; spy eller føde?

Man har jo de som heller går til tannlegen enn å føde også :skummelt:
Nei, føde det gjør vondt. Og jeg vil nok heller spy enn å føde. Men derimot så er det jo verdt smerten når man føder, det kommer ikke noe godt ut av det å spy

__________________
Misunn aldri andres gleder, du kjenner ikke deres sorger
lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no