Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Er det bare meg: smash rooms

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-24, 17:58   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det bare meg: smash rooms

For meg er dette toppen av smakløs dekadanse, og jeg blir ekstremt provosert av såkalte smash rooms, der man kan betale for å ødelegge ting.

Jeg har prøvd å gå i meg selv for å finne ut hva dette bunner i, men det framstår som så ekstremt forkastelig. Miljøaspektet, etikken i å la seg underholde av å ødelegge … jeg blir god, gammeldags forarget, rett og slett.


Er jeg den eneste?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-24, 18:06   #2
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Første gang jeg hører om det. Sykt.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-24, 18:07   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Aldri hørt om før. Men høres helt tåpelig ut.

Jeg har tidligere reagert kraftig på TV-konsept som går ut på å ødelegge ting, kaste mat (som f.eks egg), ting som sprenges etc i konkurranse- eller underholdningsøyemed. For eksempel programmet "Alle mot en" (eller hva det het?) kunne slå til med sånt. Hater det. Særlig når det er mat, det er helt forkastelig.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-24, 18:09   #4
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Jeg har hørt om det og tenkt at det er omtrent som å være medlem i Hurra Torpedo. Men det er det altså ikke?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-24, 18:12   #5
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.734
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Aldri hørt om.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-01-24, 18:13   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Spør ungdommene deres, de har garantert hørt om det.

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg har hørt om det og tenkt at det er omtrent som å være medlem i Hurra Torpedo. Men det er det altså ikke?

Du skaper jo ikke noe. Hurra Torpedo er er band som lager musikk (kunst?) og målet er ikke å ødelegge, men å skape noe.

I et smash room (som finnes i flere norske byer) er målet å ødelegge. Det dyreste du kan få ødelegge er en bil. Sikkert en vraka bil, men like fullt: er det ok å ha det gøy med å ødelegge? Min indre moralske snerpe syns ikke det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-24, 18:13   #7
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.734
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Nei, ikke innafor hos meg iallefall.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-01-24, 18:19   #8
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Spør ungdommene deres, de har garantert hørt om det.



Du skaper jo ikke noe. Hurra Torpedo er er band som lager musikk (kunst?) og målet er ikke å ødelegge, men å skape noe.

I et smash room (som finnes i flere norske byer) er målet å ødelegge. Det dyreste du kan få ødelegge er en bil. Sikkert en vraka bil, men like fullt: er det ok å ha det gøy med å ødelegge? Min indre moralske snerpe syns ikke det.

Veldig godt poeng. Fikk meg til å tenke.

Og til smashroom: det er vel flere som har hatt lyst til å ødelegge noe eller slå noe for å få ut agresjon, men det kan man gjøre med en boksesekk også.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-24, 18:23   #9
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Veldig godt poeng. Fikk meg til å tenke.

Og til smashroom: det er vel flere som har hatt lyst til å ødelegge noe eller slå noe for å få ut agresjon, men det kan man gjøre med en boksesekk også.

Samtidig så tenker jeg på faktisk miljøpåvirkning vs. den symbolske. Kan hende dette ikke har en faktisk miljøpåvirkning (vi har jo allerede produsert for mye stæsj som bare blir kastet uansett), bare en symbolsk (men det er kanskje også viktig, fordi om vi tillater oss mer og mer, så blir vi mer likegyldige? )

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-24, 18:41   #10
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Samtidig så tenker jeg på faktisk miljøpåvirkning vs. den symbolske. Kan hende dette ikke har en faktisk miljøpåvirkning (vi har jo allerede produsert for mye stæsj som bare blir kastet uansett), bare en symbolsk (men det er kanskje også viktig, fordi om vi tillater oss mer og mer, så blir vi mer likegyldige? )

Om det viser seg at det er ting som skulle vært kastet som benyttes hadde vært interessant. Likeledes en analyse av bruken og brukerne. Erstatter det å ødelegge andre ting? I tillegg til å ødelegge andre ting? Hva er motivasjonen for å gjøre det?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-24, 18:47   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Her er hvordan ett i Oslo selger det inn. Jeg er åpenbart ikke i målgruppen, for jeg ville ikke jobbet et sted som hadde dette som en gøyal aktivitet. Ei heller ville jeg gått videre til andre date om dette er den første. Siden deres sier ingenting om hvor de får tingene fra. Elektronikken går jeg ut i fra at er relativt lett å gjenvinne etterpå, så sant det er ting som ikke går å fikse før det havnet her. Glass og porselen er det jo verre med, det er ting som kunne gjenbrukes.

Men hva gjør det med folks forhold til forbruk, verdi og forsøket på å få ned forbruket?

Sitat:

Beskrivelse
Antall knusbare enheter: 38
Antall personer: 1-4
Tid: 30 min
Pris: 2850,- NOK
Smashverktøy: Balltre, skiftenøkler, brekkjern, golfkøller, metallrør eller bowlingkjegler.
Brenner du inne med stress, frustrasjon og sinne, eller er du bare «Born to rage»?
Etter 30 minutter i buret med brekkjernet vil uansett dagen se mye lysere ut. Vi sørger for et rikt utvalg enheter du kan slippe alle bekymringer løs på. «Born to rage» er pakken for deg som har et større behov for utløp og ønsker større variasjon i enheter.
Antall glass: 30
Antall elektronik: 8 (4 små, 4 store)
* Hva vi har inne av elektriske/større gjenstander vil variere.
Denne pakken er også perfekt for eventer, utdrikningslag, teambuilding eller bursdagsfeiring.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-24, 18:51   #12
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Selges som ren underholdning. Er ikke escape rooms gøy nok lenger? Nei da tenderer jeg til å være enig med deg. Unødvendig. Selv om jeg ikke er i målgruppa.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-24, 18:56   #13
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Jeg har alltid antatt at det som blir ødelagt sånne steder er ting som uansett ville blitt kassert (feilvare, utstyr som ikke virker etc.). Men jeg har aldri undersøkt, bare tenkt at det sikkert er poenget. Og hvis det stemmer, har jeg ikke noen motforestillinger. Det blir kanskje litt som å få gå løs på og ødelegge et hus som likevel skal rives.

Hvis det er ting som er brukbare, blir det jo en annen situasjon, det er jeg enig i. Men jeg tror ikke egentlig det å få ødelegge ting på gøy er noe som påvirker folks forhold til forbruk så veldig mye. (Folks forhold til forbruk er helt klart et problem, men jeg tror det skal mer til enn dette for å gjøre noen vesentlig forskjell den ene eller andre veien.)

Gitt hvor mye mat som kastes i matbransjen, og hvor mye ressurser som kasseres i industrielle mengder, så synes jeg ikke det er spesielt forkastelig å bruke opp mat eller andre ressurser for å underholde. Ikke noe verre enn å bruke andre typer ressurser på underholdning, synes jeg. Da får man i det minste underholdning ut av det.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-24, 19:05   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Nei, det påvirker kanskje ikke så mye (jeg tenker allerede mitt om folka som gjør dette ) , men jeg syns det er et ganske trist symbol (av mange) på forbrukersamfunnet og hva vi lar oss underholde av.

Har tittet på Instagram, det som er der av nips, glass, vaser, boller og skåler ser helt og brukbart ut. Samtidig har jeg jo jobbet på loppis, og vet hvor mye man må kaste på slutten som ingen vil ha. Og det er nok det som frustrerer mest, at vi har kommet dit at vi har produsert og konsumert så mye, helt uten tanke på hvordan det er produsert, av hvem og hva det blir til at dette er må en gøyal aktivitet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-24, 19:08   #15
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Tja, eg kan skjønne at det gir folk noko å få "druse" laus og øydelegge. Det ulovlige i det, ein er jo opplært til at ein ikkje skal øydelegge og at ein får ut litt "fysisk galskap".

Eg tenkjer også at gjenstandane allereie er skrota og at dei får ei siste runde med ein slags bruksverdi ikkje skadar på noko vis.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-24, 19:10   #16
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Har tittet på Instagram, det som er der av nips, glass, vaser, boller og skåler ser helt og brukbart ut. Samtidig har jeg jo jobbet på loppis, og vet hvor mye man må kaste på slutten som ingen vil ha. Og det er nok det som frustrerer mest, at vi har kommet dit at vi har produsert og konsumert så mye, helt uten tanke på hvordan det er produsert, av hvem og hva det blir til at dette er må en gøyal aktivitet.

Ja, den ser jeg absolutt. Problemet er jo overforbruket, men det blir jo ikke verre av at noen betaler for å knuse tingene før de går på fyllinga enn om de kastes hele.

Og jeg kan godt skjønne at man synes det er veldig trist og dermed ikke underholdende, men jeg synes ikke det er forkastelig å la seg underholde av sånt, liksom.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-24, 19:15   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, den ser jeg absolutt. Problemet er jo overforbruket, men det blir jo ikke verre av at noen betaler for å knuse tingene før de går på fyllinga enn om de kastes hele.

Og jeg kan godt skjønne at man synes det er veldig trist og dermed ikke underholdende, men jeg synes ikke det er forkastelig å la seg underholde av sånt, liksom.

Både nei og litt jo, syns jeg. For jeg syns, helt ærlig, man kan gå i seg selv om man syns dette er gøy. Jeg syns ikke det er helt uproblematisk å finne glede i å ødelegge. Jeg har tenkt på om det er det samme som å se på voldelig film eller spill, men nei. For her ødelegger man faktisk. Jeg syns ikke det bare er utfallet som betyr noe (at noe blir ødelagt), men veien dit også. Jeg syns f.eks. Hurra Torpedos bruk av hvitevarer er mer «høyverdig» enn smashrooms. Og det syns jeg faktisk er et poeng.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-24, 20:21   #18
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Eg reagerte som deg, første gong eg høyrde om konseptet. Etter det har eg vore med på at skulekorpset vårt får betalt for restlopper (som elles ville blitt kasta) ved stengetid, frå eit slikt firma.

Eg tenker ofte på mykje av det samme når vi kvitter oss med rester på slutten av loppemarkedet vårt. Lagringsplass kostar meir enn ein container og folk har sjukt mykje dei ikkje treng. Sjølv om overforbruket vårt blir ekstremt synleg i slike konsept, trur eg ikkje nødvendigvis mengda søppel blir større - eg tenker heller dette viser kor mykje vi faktisk kaster og det ansvaret må tilbake til forbrukarane som har kjøpt varer som bare kan knusast i første omgang.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-24, 20:41   #19
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Jeg er enig med deg, det er helt forkastelig! Likevel må jeg innrømme at om man ser helt bort fra alle de negative aspektene, skjønner jeg godt appellen. Jeg elsker å kaste glass og metall, fordi det er digg å kaste glassflaskene ned i brønnen og høre at det knuser.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-24, 20:49   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det bare meg: smash rooms

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

eg tenker heller dette viser kor mykje vi faktisk kaster og det ansvaret må tilbake til forbrukarane som har kjøpt varer som bare kan knusast i første omgang.

Jeg tror ikke dette er med på å ansvarliggjøre forbrukerne. Jeg tror det blir som når folk tror det ikke gjør noe at de handler masse, så lenge de selger klærne brukt.

Og som sagt syns jeg ikke veien til at noe blir knust er likegyldig. Jeg syns f.eks når kunstneren Ai Weiwei knuser eller maler om en mingvase så er det noe helt annet enn om den samme vasen ble knust av Gunnar på smashroom selv om utfallet er det samme: vasen blir ødelagt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no