Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hvor glad er du i 17. mai?
10 - jeg er superentusiastisk! 11 5,58%
9 15 7,61%
8 18 9,14%
7 16 8,12%
6 13 6,60%
5 - midt på treet eller både og 51 25,89%
4 18 9,14%
3 20 10,15%
2 16 8,12%
1 12 6,09%
Brokkoli i rødt, hvit og blått 7 3,55%
Deltakere: 197. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-17, 14:13   #61
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Eg er delt. Eg kan like den delen, når bygda er samla og ein kan gå rundt å snakke med folk som ein kanskje ikkje ser så ofte. Men når ting er ferdig og alle går kvar til sitt, så blir det kjedelig og dumt. "Alle" har planer og andre vennefamilier som dei har tradisjoner med, så me står igjen med å reise til mine foreldre. Kjekt det, men akkurat på den dagen skulle eg ønske me hadde hatt nokre venner å vera med. Både for min og ungane sin del.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 14:16   #62
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.478
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Og så er jeg av dem som i nettavisdiskusjoner prøver å si at jeg er enig i at vi bare skal ha norske flagg denne dagen, men er det noen andre enn nordmenn i misforstått snillisme som har bedt om det?

Ikke engang disse, tror jeg. Jeg har i alle fall ikke hørt om noen som har bedt om det, norske eller utenlandske. Det hele sprang vel ut fra den misforståtte saken fra Ålesund for noen år siden, der ei klasse spurte om lov til å bruke papirflaggene de hadde tegnet i ett eller annet prosjekt, med norsk flagg på ene sida, og flagget til utenlandske barns opprinnelsesland på andre sida, i tillegg til vanlige norske flagg. Det ble blåst ut av alle proporsjoner, og derfra kom diskusjonen om utenlandske flagg i 17.maitoget skulle tillates. Saken ble publisert på diverse "islamkritiske" nettsider som skrev at en norsk skole nå skulle bruke utenlandske flagg i toget, av hensyn til innvandrerbarna. Saken ble jo selvsagt dementert, oppklart og forklart opp og i mente, men siden har den vært trukket fram som en "nyhet" hvert eneste år. Og selv om folk poengterer i kommentarfeltene at saken er falsk, og fra 2013 (og dermed bidrar til å spre den enda mer, ved at den vises i deres feed også), fortsetter folk å ta det som en sannhet ved å skrive "ja, men saken er fortsatt aktuell", "men det skulle ikke forundre meg" etc, og det hagler med blogginnlegg og statuser om at "dette er NORGES dag, og da skal det brukes NORSKE flagg, lik og del hvis du er enig".

Så hele diskusjonen er nok et tilfelle av ren propaganda, for å sverte innvandrere, arbeiderpartiet og norske sosialister.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 14:17   #63
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Det har variert ganske mye opp igjennom, må jeg vel si. I barndommen og et stykke opp i voksenlivet var det veldig stas. Jeg har også fått med meg et par ambassade-17.maifeiringer i utlandet, som var ganske artig. Noen år var det en veldig ensom dag, hvor venner og familie var opptatt på annet hold, og jeg droppet hele dagen og holdt meg hjemme. Etter barna kom har det egentlig blitt gradvis mer stas ettersom de begynner å skjønne mer og mer av hva dagen byr på. Dette er siste året før vi har skolebarn, så vi har det ganske "fritt", men jeg gleder meg veldig til å se dem gå i tog etterhvert og husker fortsatt hvor stas jeg syntes det var. Så jeg er nok på en 7er nå, vil jeg si. Akkurat i år er jeg i dårlig form, men håper at vi får en koselig dag som kan løfte humøret.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 14:18   #64
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Jeg stemte midt på treet. Det kan være stas og gøy, men tradisjonell skolefeiring er helt gørr.

På vår barneskole måtte alle bidra hvert eneste år. For min del ble det da ensbetydende med 13 strake år med plikter på 17. mai. Først når minste var ferdig med barneskolen gjorde de om på det.

Så i år har jeg tatt på meg ekstravakt på jobben på dagen for å slippe det minste hint om å stille opp på noen som helst skole (har tantebarn i barneskolen).

Middag på kvelden skal jeg være med på, når alt maset og kjaset er over.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 14:23   #65
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.829
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

De finnes Lille*My, jeg har sett flere nordmenn ta til orde for dette, men ingen utlendinger.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 14:35   #66
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.145
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Og så er jeg av dem som i nettavisdiskusjoner prøver å si at jeg er enig i at vi bare skal ha norske flagg denne dagen, men er det noen andre enn nordmenn i misforstått snillisme som har bedt om det?

Men hva betyr "skal ha norske flagg", da? Det ER jo bare norske flagg der nå, det er jo en helt poengløs diskusjon! Mener du at man i påkommende tilfelle bør forby det? At man skal få det inn i 17.mai-togreglene slik at det skal håndheves?

Sånn det er nå fungerer det helt storveies: Alle skjønner av seg selv at det er norsk grunnlovsfeiring og norske flagg. Det kan sikkert hende at en eller annen umusikalsk nyankommet utlending tenker "oi, det er visst dag for for flagg og moro, så jeg tar med mitt eget også, jeg!! :fest: ", akkurat som noen tenker at "Ah, bryllup? Da skal man ha på seg sin fineste kjole, sant? Jeg tar på meg den hvite blondekjolen min, jeg!! " Det er jo klønete og umusikalsk men det er da ikke noe å buldre om?? Eller forby? Eller hva er greia?!

Jeg irriterer meg altså like mye over "jeg syns det skal være bare norske flagg!!" som "Kan ikke vi la det være like gøy med alle flagg, da?!". For det setter opp to motpoler i en sak som IKKE FINNES!!

Og jeg er sikker på at alle "DET SKAL BARE VÆRE NORSKE FLAGG!!! " i det lange løp utløser en trass hos folk som aldri har tenkt tanken en gang, på å ta med et annet flagg enn det norske.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 14:37   #67
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.145
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ikke engang disse, tror jeg. Jeg har i alle fall ikke hørt om noen som har bedt om det, norske eller utenlandske.

Å joda, hvert forbanna år ser jeg nordmenn på vennelista sette i gang med tirader om "kan ikke alle bruke sitt eget flagg, da? Det er vel bare koselig, det?!! "

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 14:37   #68
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Jeg er veldig glad i 17. mai, og krysset av for 8.

Ekstroverten i meg savner mer liv og røre i det offentlige rom til vanlig og jeg synes det er veldig koselig med musikk og hurra og folk som smiler til folk de ikke kjenner den ene dagen i året. Også liker jeg markeringer og feiringer generelt. Jeg er glad i hverdager, men jeg har ikke noe ønske om at absolutt alle dager skal være hverdager, selv om feiringer evt. skulle innebære "pes" av ulikt slag. Vi har en lavterskelfeiring, da, med lite stress.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 14:37   #69
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.386
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg synes det er noe klamt og selvgodt over det.

Jeg er helt enig. Det godt å se at det er fler av oss.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 14:38   #70
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.931
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Nå husker jeg ikke helt, men jeg mener at i Bergen går den internasjonale skolen og kanskje noen mottaksklasser med to flagg, både norsk og eget lands. Jeg har i hvert fall sett noen andre flagg i toget. Jeg synes bare det er sjarmerende og understreker Bergens tradisjon som en internasjonal by.

Jeg er helt enig i at det er grunnloven og gleden over et fritt og velfungerende land vi feirer. Og at det er veldig verd en feiring.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 14:40   #71
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.145
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Nå husker jeg ikke helt, men jeg mener at i Bergen går den internasjonale skolen og kanskje noen mottaksklasser med to flagg, både norsk og eget lands. Jeg har i hvert fall sett noen andre flagg i toget. Jeg synes bare det er sjarmerende og understreker Bergens tradisjon som en internasjonal by.

Jeg er helt enig i at det er grunnloven og gleden over et fritt og velfungerende land vi feirer. Og at det er veldig verd en feiring.

Ja, ikke sant? I noen sammenhenger ER det ikke umusikalsk, men tvert i mot helt passende og musikalsk pga rammen rundt. Og stort sett går det helt fint å vurdere, helt av seg selv!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 14:41   #72
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.478
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men hva betyr "skal ha norske flagg", da? Det ER jo bare norske flagg der nå, det er jo en helt poengløs diskusjon! Mener du at man i påkommende tilfelle bør forby det? At man skal få det inn i 17.mai-togreglene slik at det skal håndheves?

Sånn det er nå fungerer det helt storveies: Alle skjønner av seg selv at det er norsk grunnlovsfeiring og norske flagg. Det kan sikkert hende at en eller annen umusikalsk nyankommet utlending tenker "oi, det er visst dag for for flagg og moro, så jeg tar med mitt eget også, jeg!! :fest: ", akkurat som noen tenker at "Ah, bryllup? Da skal man ha på seg sin fineste kjole, sant? Jeg tar på meg den hvite blondekjolen min, jeg!! " Det er jo klønete og umusikalsk men det er da ikke noe å buldre om?? Eller forby? Eller hva er greia?!

Jeg irriterer meg altså like mye over "jeg syns det skal være bare norske flagg!!" som "Kan ikke vi la det være like gøy med alle flagg, da?!". For det setter opp to motpoler i en sak som IKKE FINNES!!

Og jeg er sikker på at alle "DET SKAL BARE VÆRE NORSKE FLAGG!!! " i det lange løp utløser en trass hos folk som aldri har tenkt tanken en gang, på å ta med et annet flagg enn det norske.

Jeg er så hjertens enig. Og akkurat som jeg lurer på om disse "nå skal vi vel snart ikke få feire jul lenger"-folka har gått utendørs med øynene åpne en eller annen gang i en hvilken som helst by eller tettsted mellom oktober og januar, så lurer jeg på om disse flaggdiskusjonsfolka noen gang har sett et 17.maitog.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 14:43   #73
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Omg - så utrolig uproblematisk det måtte være om noen skulle vaie med et annet flagg en det norske i 17. mai-toget!

I vårt tog er det forresten svenske flagg som følger med det svenske korpset vi hanker inn som forsterkning på dagen.

På hvilken måte skulle det være til forkleinelse for feiringen om vi ser andre flagg? Og uttrykket "norsk snillisme" gir meg så innmari kjipe vibber. Hvorfor er det spesielt snilt (som i "norsk snillisme" som betyr en naiv og dum snillhet, antar jeg) å "tillate" andre flagg enn det norske på nasjonaldagen? Blir Norge mindre feiret da? Stjeler et lite flagg fra et annet land glansen fra landet vårt? Makan til vås.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 14:44   #74
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.980
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg vaker rundt en 2-er eller 3-er, kjenner jeg. Mitt forhold til dagen ble torpedert av alle åra i korps i oppveksten, og det fikk seg enda et skikkelig skudd for baugen i perioden da vi var ufrivillig barnløse. Da rømte jeg helst landet.

Nå er det jo koselig å se glade barn, men mine egne gruer seg bare. Jeg klarer ikke se på det som annet enn stress og mas, i den grad at jeg nesten blir barnslig trassig. (Men jeg formidler det ikke til barna, altså!) Stryking av bunadskjorter, vonde sko og klær, lange køer og masse folk, taler som ingen hører, jevnlige værkriser, 17. maikomiteroller, dugnadsvakter og tvangsbaking, ingen steder å sitte, gjester som inviterer seg selv ...

Du ER meg du.
Nå stemte jeg 3 da, bare for å legge godvilja skikkelig til, og fordi jeg har noen nydelige flasker i vinskapet som gleder seg til middagen og kaoset er fortært. Stabilt sideleie, vin og en thriller etter at ungene har lagt seg- da kan jeg gå med på at dagen er fin.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 14:44   #75
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.909
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg er så hjertens enig. Og akkurat som jeg lurer på om disse "nå skal vi vel snart ikke få feire jul lenger"-folka har gått utendørs med øynene åpne en eller annen gang i en hvilken som helst by eller tettsted mellom oktober og januar, så lurer jeg på om disse flaggdiskusjonsfolka noen gang har sett et 17.maitog.

Det er i så fall veldig lenge siden, for jeg vet med sikkerhet at en god del av dem sitter rødvinsbrisne i Spania på denne tiden av året.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 14:45   #76
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Jeg elsker 17. mai, men er enig med Blå, dette var en dag som var MYE morsommere før vi fikk barn. Innimellom har vi fått til en artig feiring etter at vi fikk barn også, så sant dagen har vært i tilknytning til helg og det har vært Ok vær og vi har hatt overskudd til fest hjemme hos oss etter skoleopplegget er over.

Jeg har bunad med flere variasjonsmuligheter etter vær og føre, det gjør dagen bedre. Og det hjelper med større barn. Og jeg gleder meg til om 6 år når skole-17.mai er ferdig.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 14:45   #77
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.478
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

Omg - så utrolig uproblematisk det måtte være om noen skulle vaie med et annet flagg en det norske i 17. mai-toget!

I vårt tog er det forresten svenske flagg som følger med det svenske korpset vi hanker inn som forsterkning på dagen.

På hvilken måte skulle det være til forkleinelse for feiringen om vi ser andre flagg? Og uttrykket "norsk snillisme" gir meg så innmari kjipe vibber. Hvorfor er det spesielt snilt (som i "norsk snillisme" som betyr en naiv og dum snillhet, antar jeg) å "tillate andre flagg enn det norske på nasjonaldagen? Blir Norge mindre feiret da? Stjeler et lite flagg fra et annet land glansen fra landet vårt? Makan til vås.

Særlig når det knapt nok finnes i den virkelige verden.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 14:45   #78
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.829
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

@Polyanna "Skal bare ha norske flagg" betyr for meg at det ikke oppfordres offentlig til at alle skal ta med seg sitt flagg slik noen av de velmenende nordmennene sier at de synes kunne passe.

Jeg ser ikke for meg at det vil komme forbud mot andre flagg, men når noen åpner for at det er greit med flagg fra hele verden, må det være lov å si at nei, det synes ikke jeg uten å være i kategorien rablende rasist av den grunn.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 14:47   #79
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.478
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Er det noen som oppfordrer offentlig til at alle skal ta med seg sitt flagg? Eller diskuterer man det bare i tilfelle noen skulle finne på å gjøre det? Og hva er i tilfelle vitsen med det?

Jeg har egentlig aldri sett noen offisielle oppfordringer til verken det ene eller det andre. De fleste vet hvordan man feirer 17.mai, og trenger ingen instruksjoner utover når og hvor toget starter.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-17, 15:01   #80
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.


Jeg har bunad med flere variasjonsmuligheter etter vær og føre, det gjør dagen bedre. Og det hjelper med større barn. Og jeg gleder meg til om 6 år når skole-17.mai er ferdig.

Mens jeg synes det er vemodig at vi går mot slutten av skole-17. mai. Det er da utrolig stas å se på barna i toget. Jeg ser ikke helt for meg at vi vil gå tilbake til noe veldig voksen-festing på 17. mai etter at barna slutter å gå i toget, heller. Det er jo vanligvis vanlig arbeidsdag dagen etter.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no