Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2015

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-15, 20:49   #341
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.783
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

Jeg har fått handlet inn litt kalendergaver idag..
Litt godteri og nisseledlys de kan ha på rommene sine.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-11-15, 22:22   #342
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.413
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2015

Julestemningen kommer ikke. I fjor hadde jeg begynt å smugbrenne kongerøkelse på denne tiden, og måtte holde igjen for å ikke henge opp julestjernen alt for tidlig. Men nå har jeg ikke noe ønske om å sette frem julehusene eller noe. Mystisk. Jeg er ikke noe blæ til jul eller noe sånt, jeg bare er ikke der ennå.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-15, 22:31   #343
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.470
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2015

Vi har foreløpig nokså fulle ukedager i desember, men lite i helgene. Håper det fortsetter slik så kan helgene fylles med ting vi har lyst til.

Julestemning finnes ikke enda.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-15, 22:32   #344
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Julestemningen kommer ikke. I fjor hadde jeg begynt å smugbrenne kongerøkelse på denne tiden, og måtte holde igjen for å ikke henge opp julestjernen alt for tidlig. Men nå har jeg ikke noe ønske om å sette frem julehusene eller noe. Mystisk. Jeg er ikke noe blæ til jul eller noe sånt, jeg bare er ikke der ennå.

Her er jeg og (minus kongerøkelsen). Jeg har ikke engang snust på julemusikklisten min på Spotify. Jeg aner ikke hva som har skjedd, men håper det snart snur.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-15, 22:40   #345
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.905
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

Det er jo bare november, så det er god tid til å få fram julefølelsen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-15, 22:43   #346
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.860
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

Var på XXL og kjøpte sykkel til eldstemann i dag. Var 25% avslag med Mastercard så da hjalp det jo.
Sykkel må han uansett ha så kan like gjerne være julegave/bursdagsgave enn å kjøpe til våren.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-15, 22:45   #347
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.413
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Jeg har ikke engang snust på julemusikklisten min på Spotify.

Ike jeg heller! Jeg har liksom sagt til meg selv at jeg snart må begynne å høre på julemusikk, men jeg har ikke hatt lyst.

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det er jo bare november, så det er god tid til å få fram julefølelsen.

Joda, men jeg vil ha den !

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-15, 22:51   #348
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.783
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

Julefølelsen kommer. Bare en helg igjen nå så er det første helgen i advent..

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-11-15, 22:56   #349
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.905
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Joda, men jeg vil ha den !


Jeg skjønner det. For min del kom den litt sånn pang da jeg var ute og handlet første gang etter at butikkene hadde hengt opp julepynt og satt fram julevarer. Lurer på om det er for tidlig å finne fram julemusikk i bilen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 08:28   #350
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.905
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

Uke 50 går seirende ut som den klart travleste uken i desember.

Mandag: Gradering i taekwondo for storebror.
Tirsdag: Julebord for mannen.
Onsdag: Juleavslutning på skolen.
Torsdag: Familiejulefest for mannens jobb (lillesøster er endelig stor nok til at vi for første gang kan dra hele familien).
Fredag: Luciafrokost i barnehagen og juleavslutning for taekwondo.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 08:41   #351
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

I går kveld pakket jeg inn kalendergavene til minsten, og puttet julekortene i konvolutter og skrev på dem. De skal bare forsegles med lakksegl, så er de klar til utlevering.

Wow. Allerede.
Men jeg har bestilt julekort forrige søndag. De kommer sikkert snart. Gleder meg til å se de. Det var skikkelig fine maler på Eurofoto i år, og jeg jukset til med litt photoshop før jeg lastet opp - kunne bruke bakgrunnsbilder på en mer smart måte når jeg la til et hvitt felt og slikt.
Bare 3 dager til fristen for å lage kalender på Japanphoto går ut. Det blir en til besteforeldrene , stor kalender eller skumplate forstørrelse. Må bestemme meg snart.
I helgen blir vi bare to, for den delen med testosteron skal dra til cupfinalen. Kanskje vi pynter litt tidlig.
Jeg liker den amerikanske pynteskikken. Jeg er litt midt i mellom, har ikke 100% pynting tidlig, men godt før lille julaften. Juletreet gjerne 1 uke før julaften. Og så utrydding en uke etter nyttårsaften. Må ha litt tid til å se på pynten, og den er mye finere i desember enn i januar, synes jeg.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 09:03   #352
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2015

Vet ikke hvordan det blir med julekort i år, vi har et barn som ikke har kommet ennå (Termin + 1) og kan jo nesten ikke ta bildene nå.

Ellers, tror jeg skal starte med noe gjærbakst i dag. Aniskringler, kanskje?

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 09:04   #353
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Julestemningen kommer ikke. I fjor hadde jeg begynt å smugbrenne kongerøkelse på denne tiden, og måtte holde igjen for å ikke henge opp julestjernen alt for tidlig. Men nå har jeg ikke noe ønske om å sette frem julehusene eller noe. Mystisk. Jeg er ikke noe blæ til jul eller noe sånt, jeg bare er ikke der ennå.

Jeg pleier også alltid å sniklytte på julemusikk på denne tida, men i år er jeg ikke der i det hele tatt. Kanskje fordi det fortsatt er høstvær og varmegrader ute?

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 09:19   #354
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.856
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Uke 50 går seirende ut som den klart travleste uken i desember.

Mandag: Gradering i taekwondo for storebror.
Tirsdag: Julebord for mannen.
Onsdag: Juleavslutning på skolen.
Torsdag: Familiejulefest for mannens jobb (lillesøster er endelig stor nok til at vi for første gang kan dra hele familien).
Fredag: Luciafrokost i barnehagen og juleavslutning for taekwondo.

Travel uke ja, vi hadde det sånn forrige uke og uken før. Nå er det bare en avslutning igjen og det er en søndag.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 09:27   #355
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Wow. Allerede.

Tror faktisk jeg ligger litt etter fjorårets skjema. Men vi begynner å dele ut julekortene ganske tidlig i advent. Jeg liker å få dem tidlig, også. Og det er over 70 julekort, så både å skrive på konvoluttene og forsegle dem tar litt tid. Men forseglingen er veldig gøy.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 09:46   #356
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2015

Jeg kan anbefale denne boken til de som har barn som liker å klippe og lime. Blir fine papirdekorasjoner.
http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...duktId=9403939

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 09:48   #357
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.905
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

Jeg har ikke bestilt julekortene ennå, men det blir gjort i løpet av uka og de leverer alltid på 2-3 dager så kortene er her før desember. Jeg pleier å sende dem i løpet av første uka i desember. Jeg liker også å få julekort tidlig. Jeg henger dem på en snor foran ett av stuevinduene og det er en del av julepynten, så det er synd om kortene kommer så sent at de bare rekker å henge noen få dager.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 09:53   #358
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg kan anbefale denne boken til de som har barn som liker å klippe og lime. Blir fine papirdekorasjoner.
http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...duktId=9403939

Takk for tips! Er dette for vanskelig for en femåring?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 09:55   #359
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.905
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg kan anbefale denne boken til de som har barn som liker å klippe og lime. Blir fine papirdekorasjoner.
http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...duktId=9403939


Så fin, den havnet rett i handlekurven.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-15, 09:58   #360
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2015

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Takk for tips! Er dette for vanskelig for en femåring?

Min yngste klarte mye av det i fjor når hun var 5. Er nok noen av dem som blir litt vanskelige, men er også mye som er nokså enkelt.

Her kan du se eksempler på hvordan de ferdige produktene blir https://bookauhubooknook.wordpress.c...-hannah-ahmed/

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no