Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvit lang brudekjole - oppad til hvilken alder?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-09, 22:52   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.856
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Hvit lang brudekjole - oppad til hvilken alder?

Jeg er ikke gift men har alltid tenkt at jeg ville giftet meg i kirken med hvit brudekjole. Ikke noe stort og flott bryllup men iallefall sånn.

Venninnen min hadde et opprivende brudd for 2 år siden og flyttet til hjembygda si. Hun var selvfølgelig lenge helt knust av dette som hadde skjedd. Så helt tilfeldig traff hun en type i slutten av oktober og sier nå at de skal gifte seg... det er flere uker siden han fridde...
Det er jo kjempehyggelig dette som nå skjer selv om alt dette går utrolig fort. Hun sier det selv.

Men altså, hun sier at de vil ha et stort bryllup i hjembygda hennes og at hun skal ha hvit brudekjole. Jeg ble litt paff og fikk en slags vekker her.
Er det "helt greit" å gifte seg i hvit lang og flott brudekjole i en alder av 45 år? Jo mer jeg tenker på det jo mer tenker jeg på å justere mine egne drømmer om denne spesielle dagen.. jeg nærmer meg visst dette 40-tallet selv snart og vi har drøyd og drøyd med bryllup selv..

Ville dere giftet dere i hvit lang brudekjole og ha "full pakke" om dere hadde vært over 40 år?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:12   #2
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvit lang brudekjole - oppad til hvilken alder?

Nei, jeg hadde nok ikke det, men så tror jeg så absolutt jeg fikk behovet tilfredsstilt i det første bryllupet. Jeg har allerede tenkt flere ganger at om ikke jeg og gubben allerede var gift, så skulle vi tatt på en strand nå, med bare de aller nærmeste til stedet. I den hvite sommerkjolen min.
Jeg angrer for all del ikke på det store "kirkebryllupet", men jeg hadde nok ikke giddet ståheien en gang til.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:16   #3
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvit lang brudekjole - oppad til hvilken alder?

Aldri tenkt på at det skulle være noen øvre aldersgrense for slikt jeg...

Jeg giftet meg i sommer, i en alder av nesten 39 år, og jeg stilte i hvit kjole og full pakke. Noe annet var uaktuelt for meg, når vi først skulle gifte oss.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:18   #4
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvit lang brudekjole - oppad til hvilken alder?

Jeg ville ikke gjort det, men alle er vi forskjellige.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:19   #5
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.829
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvit lang brudekjole - oppad til hvilken alder?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Ville dere giftet dere i hvit lang brudekjole og ha "full pakke" om dere hadde vært over 40 år?

Nei, det ville jeg ikke. Jeg giftet meg rett før jeg fylte 30 og valgte bunad i stedet. Den store, hvite kjolen synes jeg ble litt voldsomt allerede da.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:20   #6
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvit lang brudekjole - oppad til hvilken alder?

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Jeg ville ikke gjort det, men alle er vi forskjellige.

Hvorfor ikke?

Jeg er bare nysgjerrig, for dette var for meg en helt ukjent problemstilling.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:21   #7
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvit lang brudekjole - oppad til hvilken alder?

Hvis jeg ikke hadde vært gift fra før av, ville jeg gjort det stille og rolig med bare de nærmeste på en strand og i penklær, men ikke brudekjole, kirke mm.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:23   #8
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvit lang brudekjole - oppad til hvilken alder?

Tja, hver sin lyst. Men hadde det vært mitt andre bryllup i en alder av 45 år, så hadde jeg nok prøvd noe litt annet. Kjolen kan jo være flott og fantastisk, selv om den ikke er hvit. Det er noe med at det lizzom signaliserer uskyld og jomfruelighet, noe de fleste som gifter seg nå, uansett alder, egentlig ikke kan stå for. Men i mitt hode er det bedre med hvit bryllupskjole på en 30-åring som gifter seg første gang.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:24   #9
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.099
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvit lang brudekjole - oppad til hvilken alder?

Jeg hadde heller ikke valgt hvit kjole, men jeg vet ikke om det har med alder eller smak å gjøre.
Jeg liker ikke hvitt og jeg kler det heller ikke. Jeg hadde nok sikkert valgt en blå eller brun kjole, tror jeg.
(Jeg bør vel legge til at jeg giftet med i kritthvit marengs med perler, bonder, sløyfer og slør en gang i min pure ungdom. )

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:24   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.319
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvit lang brudekjole - oppad til hvilken alder?

Hva er problemet? Folk kan få gifte seg i hva pokker'n de vil for min del, samme hvor gamle eller unge de er, hvor mange ganger de har vært gift før eller what not. HVORFOR BRY SEG?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:24   #11
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvit lang brudekjole - oppad til hvilken alder?

Om det var det første bryllupet mitt så ville jeg kanskje ha hatt hvit kjole, for det er vel nesten ingen som egentlig kan ha hvit kjole på bryllupsdagen sin uansett om man skal følge "tradisjonen".
Men om jeg skulle giftet meg for andre gang så ville jeg nok tatt på meg noe litt enklere. Ikke fordi bryllupet ikke betydde noe, men fordi jeg ville ha gjort det annerledes enn første gangen kanskje....

Ellers så syns jeg nå man må få gjøre som man vil da. Mange gifter seg jo i andre kjoler enn brudekjoler når de er unge også, så hvorfor ikke hvit brud som 40åring.

Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:25   #12
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvit lang brudekjole - oppad til hvilken alder?

Jo, hvis vi snakker om bryllup nr to, så er jeg med. Da hadde nok jeg også gått for en roligere markering.

Forsto det som om det gjaldt alderen, uansett om det var bryllup nr en jeg.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:25   #13
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.101
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvit lang brudekjole - oppad til hvilken alder?

Jeg følte at jeg kanskje var litt for gammel for det da jeg giftet meg drøye 2 mnd før jeg ble 30 (gjorde det likevel). Nå, i en alder av 38 tror jeg at jeg ville hatt mindre skepsis til det.

Jeg tror det varierer veldig om man føler seg vel i veldig feminine, sarte, romantiske plagg... inkl hvit brudekjole. Det kan variere mellom kvinner og for samme kvinnen til ulike tider. Dette kan ha betyding for om man føler det er naturlig feks i godt voksen alder.

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:26   #14
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Hvit lang brudekjole - oppad til hvilken alder?

Folk må da få gifte seg i hva de vil!
Jøss, "aldersgrense" liksom. Hørt noe så dumt.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:33   #15
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Re: Sv: Hvit lang brudekjole - oppad til hvilken alder?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Folk må da få gifte seg i hva de vil!
Jøss, "aldersgrense" liksom. Hørt noe så dumt.

Jeg er enig i det, men jeg må innrømme at jeg sikkert hadde kikket to ganger dersom jeg hadde sett brudebilde av et par i 70-åra, der hun var iført tradisjonell brudestas. Når det er sagt har jeg aldri tenkt på dette før.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:33   #16
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvit lang brudekjole - oppad til hvilken alder?

Folk kan gifte seg ti ganger i hvit kjole og de kan være 70 for min del.
Jeg var 30, hadde halvhvit kjole, giftet meg på tinghuset og tok en pølse på bensæ'n

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:37   #17
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvit lang brudekjole - oppad til hvilken alder?

Jeg synes folk kan gifte seg i hva de vil og jeg reagerer ikke på noe vis om folk godt opp i årene bruker hvit brudekjole. Selv valgte jeg ikke hvit kjole, men det har med smak å gjøre ikke ut i fra tanker om hva som passer seg eller ikke. Jeg har sett godt voksne bruder i hvit kjole har aldri tenkt tanken på at det skulle være noe i veien med det. Ei heller om de har vært gift før.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:39   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Hvit lang brudekjole - oppad til hvilken alder?

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Jeg er enig i det, men jeg må innrømme at jeg sikkert hadde kikket to ganger dersom jeg hadde sett brudebilde av et par i 70-åra, der hun var iført tradisjonell brudestas. Når det er sagt har jeg aldri tenkt på dette før.

Jeg hadde tenkt at det var søtt. Jeg ser ikke problemet.
Tenker dere på det tradisjonelle? For jeg mener, så og si ALLE har jo allerede pult når de vandrer opp mot alteret i dag. Enten de er 18 eller 90.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:41   #19
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Hvit lang brudekjole - oppad til hvilken alder?

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Jeg er enig i det, men jeg må innrømme at jeg sikkert hadde kikket to ganger dersom jeg hadde sett brudebilde av et par i 70-åra, der hun var iført tradisjonell brudestas. Når det er sagt har jeg aldri tenkt på dette før.

Jeg hadde tenkt at det var det de ville, og fint for dem. Og sikkert heller tenkt noe ala "Så koselig at noen gifter seg når de er 70!".

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 23:43   #20
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvit lang brudekjole - oppad til hvilken alder?

Altså spørsmålet i hovedinnlegget var "Ville dere giftet dere i hvit lang brudekjole og ha "full pakke" om dere hadde vært over 40 år?"
Svaret for min del er at det ville jeg mest sannsynlig ikke. Hva andre måtte gjøre er selvsagt just det samme for meg!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no