Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Fordeling av husarbeid

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-03-23, 07:55   #41
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.916
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Jeg både ser mest, irriterer meg mest og gjør mest. Mannen gjør det mest grunnleggende, han lager mat annenhver dag, fyller og tømmer oppvaskmaskin og det hender at han husker av seg selv å støvsuge. Ellers gjør han det jeg ber ham om. Jeg kunne latt det irritere meg, men har funnet ut at det gidder jeg ikke. Nå har vi ikke hjemmeboende barn lengre heller og det lille husarbeidet som da er igjen stresser meg ikke nok til at jeg lager bråk av det.



Og, siden de som gjør mest husarbeid vanligvis sier at "men han vasker bil og slår gress". Vi har ikke bil og det er bare meg som gjør hagearbeid. Men det regner jeg som en hyggelig fritidssyssel, ikke som arbeid.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-23, 08:19   #42
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Jeg gjør alt!

I forhold så var det jeg som så alt som måtte gjøres, og jeg som gjorde det med mindre jeg orket å ta masajobben for å få mannen til å gjøre noe. Det var faktisk veldig mye mer slitsomt enn å bare gjøre det selv, for ofte så så jeg ting som jeg mente absolutt var mannen sin tur til å fikse, og så gikk jeg og ventet og ventet, surnet og surnet, på at han skulle se det. Og så endte det jo alltid med at jeg ga opp og fikset selv uansett.

Det er fryktelig mye kjedelig i husarbeid da, og jeg legger ikke lista høyt. Drømmer om en robotstøvsuger som både mopper gulv og støvsuger tepper...

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-03-23, 11:08   #43
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Jeg gjør mest.

Mannen begrunner det med at jeg er altfor nøye og at han ville vasket om jeg hadde ventet til han synes det er nødvendig. En gang ventet jeg i tre uker for å se om han kom til å ta badet. Jeg ga opp, jeg taklet virkelig ikke mer møkkete bad.

Hermer etter strå.
* Tørke støv: 100% jeg
*Vaske gulv 99,9 % meg
* Støvsuge 98% meg
*Vaske bad 99% meg
* Rydde 99% meg
* Lage middag 99,9 % meg
* Vaske vinduer 95% meg (vi må ha stillas for å få tatt det ene vinduet så det tar mannen).
* Vaske kjøkkeninnredning 95% meg
* Vaske klær 95% meg
* Brette og legge bort rent tøy 99% meg
* Rydde inn i oppvaskmaskinen etter middag 75 % mannen
* Rydde ut av oppvaskmaskinen 50% begge.
* Rydde og vaske i skap 100% meg
* Rydde i boder 99% meg
* Skifte sengetøy 100% jeg som ser det trengs, 75 % jeg som legger på.
* Skrive handleliste 100% meg
* Handle mat 50 % begge
* Handle klær til alle i familien 100% meg

Ser ut som om jeg har en veldig slapp mann og det stemmer nok når det kommer til husarbeid. Vi har levd med oppussing i flere år og det tar han 99 % av. Det har blitt noen timer der. Jeg er likevel ikke fornøyd med at han deltar så lite med husarbeid. Det er jeg som liker å ha det ryddig og rent så jeg har tapt den kampen.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-23, 11:47   #44
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.853
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Jeg tror egentlig jeg er den slappeste av oss.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-23, 12:14   #45
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.462
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Må jo gjøre alt siden jeg er aleine, men de to-tre gangene jeg har hatt mann i hus så har det vært en ferdig oppdratt en som har bodd aleine og vet hva husarbeid er. Så da har jeg sluppet unna med halvparten.

Rense sluken bruker jeg forresten å spørre sønnen om han gidder å gjøre når han en sjelden gang er på besøk (bor et par timer unna). Skifte olje på bilen min gjør han også (når jeg er hos dem).

Har observert at det kan trengs en ordentlig rundvask hos meg nå, har bodd der i flere år uten at det har skjedd i stue og kjøkken (gang og soverom er blitt malt i mellomtida).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-23, 13:03   #46
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.741
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Må sluk renses? Spør for en venn ... Hva gjør man da? Skrur opp vannlåsen?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-23, 13:18   #47
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.808
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Like etter at vi flyttet sammen spratt mannen ut av senga en lørdag morgen og satte i gang med vindusvask. Stort pluss i boka der. Så ja, han ser at ting må gjøres.

Nå har vi vaskehjelp, så i hverdagen surrer og går en god del ting av seg selv, for å si det sånn, men han er snar med å hente støvsugeren om det er noe eller ta seg av pappesker som hoper seg opp og få dem ut eller annet forefallende.

Vi har kanskje ikke helt samme standard bestandig. Når jeg har vært bortreist blir det alltid rydding av kjøkkenet når jeg kommer hjem. Det er utrolig hva som sniker seg inn der når jeg ikke er hjemme. "Mamma vil ha 5S på kjøkkenet" er som regel kommentaren til ungene når jeg må ta tak når jeg kommer hjem. Det går fint.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-23, 13:21   #48
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.104
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.


Jeg ser på rydderevolusjonen på TV2 og selv om vi ikke har slikt kaos som de på TV har, så har vi en bod jeg hadde drømt om å få tømme på den måten. Det samme med baderomsskapene mine. Det meste i boden kunne vi sikkert kastet for min del, minus litt verktøy og jul og sånt, men jeg hadde slitt med klær, sminke og hud/hårpleie. Det fine er at hver gang jeg har sett en episode har jeg kastet masse fra stue, kjøkken og bad. Jeg har også gått gjennom mye av kærne mine og donert to søppelsekker. Det neste får blli sommerklær (som ligger et annet sted) og gamle vinterjakker. Og til våren SKAL vi ha container til boden igjen. Mindre ting vil gjøre det lettere å holde orden.

Jeg kan anbefale å flytte.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-23, 13:50   #49
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Må sluk renses? Spør for en venn ... Hva gjør man da? Skrur opp vannlåsen?

Sluk i dusjen. Man tar opp sluket og peller ut alt hår og drit.

Vånnlåsen åpnes bare hvis det er helt tett.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-23, 14:55   #50
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.811
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

JJeg ser på rydderevolusjonen på TV2 og selv om vi ikke har slikt kaos som de på TV har, så har vi en bod jeg hadde drømt om å få tømme på den måten. Det samme med baderomsskapene mine. Det meste i boden kunne vi sikkert kastet for min del, minus litt verktøy og jul og sånt, men jeg hadde slitt med klær, sminke og hud/hårpleie. Det fine er at hver gang jeg har sett en episode har jeg kastet masse fra stue, kjøkken og bad. Jeg har også gått gjennom mye av kærne mine og donert to søppelsekker. Det neste får blli sommerklær (som ligger et annet sted) og gamle vinterjakker. Og til våren SKAL vi ha container til boden igjen. Mindre ting vil gjøre det lettere å holde orden.

Jeg har tømt en diger bod nå for å rydde i alt som er der. Det må også settes opp nye hyller, kassene har vært stablet på gulvet. Problemet nå er at det er så fullt der jeg har plass til alle tingene at det er lite plass til å sortere og få oversikt. Jeg får derfor ikke helt den rydderevolusjonsfølelsen jeg kanskje så for meg. Ikke er mannen særlig villig til å gi slipp på ting heller. Jeg er ikke så god selv heller. Noen fremdrift med sortering på en dag er helt utopisk.

__________________
S.E.& O.
veobra er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-03-23, 14:58   #51
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.708
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Vi renser sluket i dusjen en gang i uka. Det bor fire personer med langt hår her. Da vaskes det ordentlig også, tar det samtidig som rengjøring av resten av dusjen.

De andre slukene tar vi litt mer etter innfallsmetoden.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-23, 15:36   #52
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.334
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.


Vi har kanskje ikke helt samme standard bestandig. Når jeg har vært bortreist blir det alltid rydding av kjøkkenet når jeg kommer hjem. Det er utrolig hva som sniker seg inn der når jeg ikke er hjemme. "Mamma vil ha 5S på kjøkkenet" er som regel kommentaren til ungene når jeg må ta tak når jeg kommer hjem. Det går fint.

Vi er jo i samme bransje, så 5S er kjent, ja.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-03-23, 15:44   #53
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.741
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg kan anbefale å flytte.


Sist vi flyttet, ca 10 år siden var jeg for syk til både å kaste og rydde noe særlig etterpå så vi flyttet en del kasser med skrot. De har vi faktisk kart å kaste omtrent uåpnet i etterkant. Gangen før hadde vi så små barn at det samme skjedde. Det er tydeligvis ikke nok å flytte hvert 8./10 år, så så må vi enten flytte eller rydde.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Sluk i dusjen. Man tar opp sluket og peller ut alt hår og drit.

Vånnlåsen åpnes bare hvis det er helt tett.

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Vi renser sluket i dusjen en gang i uka. Det bor fire personer med langt hår her. Da vaskes det ordentlig også, tar det samtidig som rengjøring av resten av dusjen.

Her tar jeg opp det oppå sluket hver gang. Nedi orker jeg ikke å se. Oppå dusjsluketlegger det seg messa hår, men det fikser jeg hver gang jeg dusjer.

Når ting er ganske tett, kjøper jeg en flaske med noe ...

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-23, 16:57   #54
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.392
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Mannen insisterte på å ha sånn delvis åpen sluk i badekaret. Han angrer nå som jeg har fått hår ned til korsryggen og tenåringen har også ganske langt. Før det hadde vi en liten rist som lå der og rensket etter hver dusj.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-23, 13:30   #55
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.376
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Mannen min er vokst opp med hjemmeværende mor som ryddet og vasket for alle, alltid. Jeg var derfor veldig opptatt av å fordele husarbeidet, og det her vært veldig vellykket. Vil har ansvar for hver våre områder.

Jeg har derimot ikke vært like opptatt av at jeg skal ta "min andel" av utendørs-greier, vedlikehold, bil, hage, osv. Så vi ender nok med at han gjør mer enn meg, men jeg har bedre oversikt og ser hva som må gjøres, så ekstra-greier som å vaske frontene på kjøkkenet tror jeg ikke han ville sett.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-23, 13:33   #56
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Fordeling av husarbeid?

Han bærer ut søpla og renser sluket i dusjen da. Ellers tar jeg det andre.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-23, 20:05   #57
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.462
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Sluk i dusjen. Man tar opp sluket og peller ut alt hår og drit.

Vånnlåsen åpnes bare hvis det er helt tett.

Åh, jeg tenkte på vannlåsen på kjøkkenet og i servanten på badet. Håret i dusjen må jeg fjerne sjøl, kan ikke samle i månedsvis til jeg får besøk.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-23, 21:18   #58
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.171
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

* Tørke støv: 100 % meg
*Vaske gulv 80 % meg
* Støvsuge 10 % meg
*Vaske bad 50% hver av oss, tar ansvar for egne bad
* Rydde 50%- ish meg
* Lage middag 99,9 % meg
* Vaske vinduer 0% meg
* Vaske kjøkkeninnredning 70% meg
* Vaske klær 1%meg, jeg vasker kun bunadsskjorter
* Brette og legge bort rent tøy 0% meg
* Rydde inn i oppvaskmaskinen etter middag 50% meg
* Rydde ut av oppvaskmaskinen 20% meg
* Rydde og vaske i skap 100% meg
* Rydde i boder 30 % meg
* Skifte sengetøy 100% jeg som ser det trengs, 20 % jeg som legger på.
* Handle mat 90% meg. Mannen kjøper mel til brødene jeg gidder å bake til han, dopapir og tørkepapir, samt kaffe. Han har også ansvar for øl og vin til husholdningen.
* Handle klær til alle i familien 100% meg
*Bære inn ved 5 % meg
*Måke snø 40 % meg
*Klippe gress 0 % meg
*Luke i Hagen 25 % meg

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-23, 15:26   #59
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.909
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

(... kort liste) Har jeg glemt noe nå?

Basert på innleggene til Nextlife og trøtt hadde jeg tydeligvis glemt ganske så mye. Det gjør ikke så mye.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-23, 18:51   #60
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.020
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fordeling av husarbeid

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Samboeren er mye bedre til å se slike ting og er den som da tar ansvaret med å vaske og tørke opp.
Jeg er en elendig husmor.

Amen! Samme her!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no