Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Sunne og "morsomme" matpakker?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-12, 11:55   #801
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Mrs. S.: Jeg liker laptopboksene ganske godt, men det kommer litt an på hvor mye en skal ha med. Å vaske boksene gjør vaskemaskinen. Jeg kjøpte våre på Alexi.no, men det var med veske, da. Ikke at vi bruker dem så mye, men de er veldig søte.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 22:05   #802
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Disse vaflene gjorde stor lykke til kvelds i kveld, og har fått plass i morgendagens matbokser. De får 3/4 på grovhetsskalaen og inneholder ikke sukker.

ca 1,5 dl siktet hvetemel
ca 1,5 dl sammalt rug, finmalt
ca 1 dl havregryn
1/2 ts salt
1 ts bakepulver
3 egg
4-5 dl melk
2 ss smeltet smør
kardemomme
kanel

I tillegg slenger jeg oppi eventuelle rester i kjøleskapet, så i dag ble det et par spiseskjeer mager kesam i. Jeg vet ikke mengden kanel og kardemomme, men jeg drysser i litt. Vaflene luktet deilig når de ble stekt. De ble spist med rørte jordbær til kvelds.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 07:34   #803
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?



Kraist, så store bilder! Lillebror sin; en brødskive med skinkeost under yoghurten, bringebær og blåbær, en boks kylling- og pastasalat.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 07:36   #804
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?



Storebror har et polarbrød med servelat og agurk, en brødskive med skinkeost, et beger blåbær/ bringebær, to plommer, kylling- og pastasalat fra i går.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-12, 23:59   #805
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Speileggburger falt i smak. Testet i kveld, fordi vi var tomme for fiskekaker. Jeg stekte speilegg i en liten, rund pepperkakeform. Da blir egget litt tykt, og passe stort til hamburgerbrødene. Begge fikk salatblad, agurk og osteskive til.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 09:53   #806
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Det må jeg teste, Niobe! Vesla er skeptisk til egg, men det hadde vært så fint om hun spiste litt av det siden hun har et noget beskjedent proteininntak...

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 14:22   #807
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Gleder meg til trolla godtar sammenlagt mat; enn så lenge er det lite vits i å sende med burgere med fullt tilbehør, det må nøye dissekeres og hva som kan spises varierer fra dag til dag.

Men jeg har nok blitt litt miljøskada av tråden for nå har jeg jammen dratt frem små marsipanformer, utmerket til å lage stjerner, hjerter osv med agurken - og "skallet" blir en dekorasjon det også, ingenting kastes!

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 14:27   #808
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av Mrs. S, her.

Hva med disse?


Jeg ser at mange er lei av å vaske småbokser, men jeg synes faste rom ikke gir rom for runde eller større ting. Slik som burgere eller minipizzaer. Her kan en ha tett lokk på boksene også, og ta ut noen bokser eller variere størrelsen.

Jeg fant de her:http://www.bentolunchbox.com Men er det steder en kan kjøpe bare boksene og ikke den tøybagen? Ser ut som om amerikanske barn bærer lunsjen i en egen bag hele tiden.

Jeg elsker våre! Vi har 3 på deling, siden lillegutt ofte trenger 2 matpakker på skolen. Jeg kjøper dem hos produsenten, laptoplunches.com, og har kjøpt til flere av de boksene som har lokk på - samt en liten større boks med lokk på som også går oppi. De har alt mulig av variasjoner med og uten veske, og kjøp bare bokser, eller bare lokk osv der.
Også blir det jo litt småtteri borte, og det er kjekt å ha litt ekstra så ikke alt i oppvaskmaskina hver kveld.

Som Apple (viser på bildet sitt) bruker jeg ikke alltid alle småboksene, men fyller oppi ettersom hvordan det passer, egentlig.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 19:18   #809
MammaHeksa
Superduperaktiv
 
MammaHeksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 707
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Fantastisk tråd - her fant jeg mange gode tips!

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-12, 12:16   #810
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg elsker våre! Vi har 3 på deling, siden lillegutt ofte trenger 2 matpakker på skolen. Jeg kjøper dem hos produsenten, laptoplunches.com, og har kjøpt til flere av de boksene som har lokk på - samt en liten større boks med lokk på som også går oppi. De har alt mulig av variasjoner med og uten veske, og kjøp bare bokser, eller bare lokk osv der.
Også blir det jo litt småtteri borte, og det er kjekt å ha litt ekstra så ikke alt i oppvaskmaskina hver kveld.

Som Apple (viser på bildet sitt) bruker jeg ikke alltid alle småboksene, men fyller oppi ettersom hvordan det passer, egentlig.

Endelig har jeg somlet meg til å bestille en i Berry Blue og en i Purple Party. Håper det blir vellykket.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 17:28   #811
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Jeg har bestilt "Mini Dippers" til Easy Lunchboxene. Jeg har savnet små bokser som passer perfekt i matboksene.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 18:07   #812
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Akkurat nå (eller i hvert fall i forrige uke) har de noen kjempefine småbokser til dip, oliven etc på Obs. Tror jeg betalte 20-30 kroner for noe jeg tror var 5 bokser i forskjellige former, bla. hjerte, stjerne, runding osv. Eldste elsker oliven og pleier å få med seg en liten boks på skolen, disse var perfekte til det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 18:56   #813
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

De har noen greie små i 4-pakning til 20kr på Rema også; både runde og firkantede.

Ble ikke så morsom matpakke her idag, men ble iallfall hver sin matboks med: 2 fiskekaker, en halv gulerot i staver, en klase druer, en skive med ost og skinke og en skive med leverpostei. Det "morsomme" elementet ble heller at jeg skrev på navnene deres med fargeblyant på lokket, sammen med en liten figur. De har de matboksene fra obs, de med tre rom, mørkegrønn og lysegrønn. Skriver på navnet med f.eks rosa, grønn, blå osv - så blir det lettere at de får samme matboks til ettermiddagsmaten; så slipper de spise hverandres rester osv, er jo variert hvor mye de spiser også. Går av etter ett par vask.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 19:10   #814
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Jeg bruker småbokser fra Rice, ulike former og farger. Men de får ikke plass i matboksen og legges dermed ved siden av i sekken.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-14, 10:09   #815
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Innbakt pølse var lurt!

Her er Pluggens matboks i dag. Skogsbærsmoothie i flaska, litt rosiner, en havrekjeks, fruktmos, 2 brødskiver med skinkeost pyntet med en elefantfiskekake, pasta og falukorv, samt bærmiks:

Hvilken matboks er dette? Holder den tett for flytende ting også tro?

Dytter på tråden som atter nyinspirert på matpakkefronten.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-14, 10:33   #816
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Kjøpte den hos Lotusbarn. De har en mindre også, tror kanskje jeg ville gått for den i stedet. For denne er svær! usikker på om den kan holde flytende. Jeg tror kanskje ikke det. Men romma er fine og den har flere fordeler enn ulemper slik jeg ser det. Den ultimate matboks tror jeg ikke finnes.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-14, 10:35   #817
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Goodbyn, heter den.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-14, 10:44   #818
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Vi har jo også goodbynboksen, og har hatt den i mange år. I skapet. Jeg trodde det skulle være den ultimate matboksen, men jeg liker den ikke. Lokket er vanskelig å få til å sitte skikkelig for små barnehender så jeg hadde aldri i verden hatt flytende mat i den. I tillegg er det mye luft mellom rommene som gjør at den tar enormt stor og unødvendig plass.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-14, 13:27   #819
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Jeg har blitt veldig glad i Kaluza-matboksen, eldste bruker den nå etter at Laptop lunch-boksen ble litt liten (de har med frokost, lunsj og brødmat til fruktmåltidet). Setter en av småboksene fra LL i det ene rommet hvis hun skal ha yoghurt. Minsten bruker LL-boksen med ymse småbokser oppi, hun har litt mer variert innhold i matboksen enn frøken leverposteiskive.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-14, 13:57   #820
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sunne og "morsomme" matpakker?

Ja, jeg er faktisk også godt fornøyd med Kaluza-boksen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no