Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Skal du kjøpe inn julegavene tidligere i år?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Skal du kjøpe inn julegavene tidligere i år?
Jeg er allerede ferdig med alle julegavene 0 0%
Ja, jeg har begynt og kommer å være ferdig tidligere enn vanlig 14 20,29%
Ja, jeg har tenkt å begynne tidligere enn vanlig 7 10,14%
Det har jeg ikke tenkt på, men det skal jeg nok gjøre 2 2,90%
Det har jeg tenkt på, men det kommer jeg ikke å gjøre 12 17,39%
Har ikke startet, men kommer ikke å starte tidligere i år. 24 34,78%
Kjøper ikke julegaver 0 0%
Annet 10 14,49%
Deltakere: 69. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-21, 11:23   #21
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.998
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal du kjøpe inn julegavene tidligere i år?

Har ikke startet, kommer ikke til å starte tidligere i år.

Jeg kjøper ikke så mange, og ingen har noen ønsker uansett - så de får få det jeg får takk i.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-21, 11:34   #22
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du kjøpe inn julegavene tidligere i år?

Jeg tenker alltid at jeg skal begynne tidligere, men det skjer sjelden. I år er situasjonen nokså spesiell med en million ting å tenke på, og henge fingrene i, så det skjer nok ikke noe før i desember. Så jeg får nedskalere, og legge lista kjempelavt. Jul blir det uansett.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-21, 13:23   #23
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du kjøpe inn julegavene tidligere i år?

Jeg har begynt og kjøpt et par stykker med noe som var på tilbud jeg skulle ha, og kommer til å tenke på det tidligere enn vanlig til mange andre også jeg skal kjøpe til, men er ikke nødvendigvis noe tidligere ferdig med å handle enn vanlig. Får se. Planen er å være ute i god tid i alle fall. Men er ikke redd for at ting skal gå tomt og at det er derfor jeg er tidlig ute. Finner alltids noe selv om en er sent ute uansett.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-21, 13:38   #24
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skal du kjøpe inn julegavene tidligere i år?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Jeg kjøper julegavene i november som oftest - for jeg er så opptatt av å kose meg i desember. Vi kjøper ikke så mange gaver sånn totalt, så det skal nok gå helt fint det med gaver - Det er jo mest de gavene som skal sendes jeg må passe på å få kjøpt inn i god tid.

Sånn har jeg gjort det i alle år også. Desember er for bare kos!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-21, 13:41   #25
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du kjøpe inn julegavene tidligere i år?

Jeg har ikke begynt å tenke på hva jeg skal kjøpe en gang. Så svaret er, sannsynligvis ikke. Jeg tror alltid jeg skal begynne tidligere, men sånn som november ser ut på jobbfronten er det høyst usannsynlig at noe skjer før mot slutten av måneden i år heller.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-21, 13:57   #26
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal du kjøpe inn julegavene tidligere i år?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Tanken har ikke slått meg, og gitt min natur (og konfirmasjon og bursdagsopphopning på høsten) anser jeg det som helt usannsynlig. Ingen av alternativene passer - "det har jeg ikke tenkt på, og det kommer jeg ikke til å gjøre".

Jeg er helt på linje med Bluen her.

..og er ikke så veldig glad i jul og alt styret rundt. Juleferie er fint da!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-21, 16:53   #27
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal du kjøpe inn julegavene tidligere i år?

Selv med noen tomme butikkhyller lever vi i en verden av overflod, så det er bare å kjøpe det som måtte være tilgjengelig. De fleste får uansett strikkede gaver, og blir det knapphet på ull så får jeg finne utfordringer i restekorga.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-21, 16:58   #28
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal du kjøpe inn julegavene tidligere i år?

Jeg kjøper hele året, og er stort sett ferdig til høsten. De julegavene som er spiselige (til foreldrene våre), lages i desember, men da er det kos.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-21, 17:16   #29
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du kjøpe inn julegavene tidligere i år?

Svarte annet. Har begynt og skal som vanlig få gjort unna det meste de neste ukene. Har ansvaret for alle våre gaver og alle pappas gaver, og det er en anselig mengde. Altså ikke tidligere enn vanlig siden jeg alltid er tidlig ute.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-21, 17:17   #30
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.808
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skal du kjøpe inn julegavene tidligere i år?

Opprinnelig lagt inn av Addison, her.

Jeg er helt på linje med Bluen her.

..og er ikke så veldig glad i jul og alt styret rundt. Juleferie er fint da!

Her er jeg også..

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-21, 17:34   #31
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.918
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du kjøpe inn julegavene tidligere i år?

Jeg har allerede begynt å tenke på hvem som skal få julepresang i år, så jeg føler at jeg er nesten ferdig. Antagelig blir det hjemmelagd syltetøy, kryddernøtter o.l. til de fleste og samvær med meg til de veldig spesielt kjære.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-21, 17:41   #32
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal du kjøpe inn julegavene tidligere i år?

Tviler. Jeg har planer om tidlig shopping hvert år, men ender som regel med å ta fri 18 desember og kjøpe alle julegavene på en dag.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-21, 18:08   #33
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.753
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal du kjøpe inn julegavene tidligere i år?

Jeg har startet, men er nok ikke tidligere ferdig av den grunn.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-21, 21:02   #34
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal du kjøpe inn julegavene tidligere i år?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Tviler. Jeg har planer om tidlig shopping hvert år, men ender som regel med å ta fri 18 desember og kjøpe alle julegavene på en dag.

Her ender jeg også. Hvert år. Jeg har de beste intensjoner, men må bare innse at jeg jobber best under press.

__________________
S.E.& O.
veobra er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-10-21, 21:14   #35
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal du kjøpe inn julegavene tidligere i år?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Har ikke startet, kommer ikke til å starte tidligere i år.

Jeg kjøper ikke så mange, og ingen har noen ønsker uansett - så de får få det jeg får takk i.

Dette. Tror listen er på 9 i år, helt overkommelig. Det blir sikkert noe spiselig til flere eller opplevelser samt ting som er lette å få tak i.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-21, 21:44   #36
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.856
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du kjøpe inn julegavene tidligere i år?

Jeg har ikke tenkt på det enda.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-21, 23:01   #37
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du kjøpe inn julegavene tidligere i år?

Nei, jeg regner med at det ikke er nødvendig.

Jeg er veldig opptatt av at julegaver skal kunne byttes, så jeg kjøper alltid så tett opp mot jul at jeg får byttelapp som varer til over nyttår.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-21, 08:00   #38
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.790
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal du kjøpe inn julegavene tidligere i år?

Jeg virkelig hater julegavehandling og tenker hvert år at jeg skal gjøre det unna i oktober bare for å bli ferdig. Evt. har jeg en plan om å sette ned foten og si at vi slutter med tullet og at alle får kjøpe seg en ting hver som de virkelig ønsker seg til en bestemt pris. Eller aller helst gir vi pengene til et godt formål… Jeg lykkes aldri… De siste årene har jeg derfor prøvd å lage julegaver selv. Så blir det i det minste noe personlig. Men i år makter jeg ikke det heller.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-21, 08:07   #39
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal du kjøpe inn julegavene tidligere i år?

Ikke tidligere nei.
Men noe er allerede på vei posten.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-21, 19:24   #40
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal du kjøpe inn julegavene tidligere i år?

Jeg kjøpte noen i januar på salg, og forrige uke kom jeg over flere fine gaver, så jeg er halvveis allerede i oktober. Det har aldri skjedd tidligere.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no