Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

God sjampanje for en som ikke er så glad i det?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-21, 10:59   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.862
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

God sjampanje for en som ikke er så glad i det?

Jeg skal ha en bitteliten greie i forbindelse med 50 års dagen min om noen uker. Jeg er ikke spesielt glad i noe alkohol i det hele tatt, men vil gjerne ha en sjampanje. Er det noen som kan anbefale en som er god? For en litt sart gane som egentlig ikke er så glad i det?

Og er det noen alkoholfrie liksom-sjampiser som fungerer?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-21, 11:01   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God sjampanje for en som ikke er så glad i det?

Hva er det du ikke liker med champagne, da? Er det for tørt, for surt, for boblete?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-21, 11:09   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God sjampanje for en som ikke er så glad i det?

Det finnes en god del alkoholfrie bobler på polet, bare spør etter hjelp. Hvis det er bobler som er poenget, mener jeg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-21, 11:10   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God sjampanje for en som ikke er så glad i det?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hva er det du ikke liker med champagne, da? Er det for tørt, for surt, for boblete?

Jeg er glad i både tørt og bobler, men jeg forstår at folk ikke liker champagne, for jeg synes at gjærsmaken kan bli veldig framtredende i både champagne og mange andre bobler, for eksempel cava. Gjærsmak i alkohol misliker jeg sterkt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-21, 11:18   #5
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.862
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God sjampanje for en som ikke er så glad i det?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hva er det du ikke liker med champagne, da? Er det for tørt, for surt, for boblete?

Jeg vet ikke, jeg drikker så lite alkohol at jeg ikke har peiling.

Men jeg tenker kanskje noe som ikke er for surt i alle fall.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-21, 11:36   #6
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God sjampanje for en som ikke er så glad i det?

Tradisjonell champagne er jo faktisk tilsatt sukker, så ikke velg en som det står extra brut eller non dosage på, i hvert fall.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-21, 11:38   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.862
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God sjampanje for en som ikke er så glad i det?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Tradisjonell champagne er jo faktisk tilsatt sukker, så ikke velg en som det står extra brut eller non dosage på, i hvert fall.

Takk for tips.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-21, 11:46   #8
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: God sjampanje for en som ikke er så glad i det?

Hvis det er selve champagnesmaken du ikke liker, finnes det gode siruper fra f.eks. merket "Drit Forbanna" som man kan ha bittelitt av oppi. Har du oppi en sånn, spiller det mindre rolle hvilken type bobler du har kjøpt for du får smak av det du har i. Hvis ikke dette er aktuelt, kan det være du liker en som er sec i stedet for brut (søtere). Begge disse tingene er jo såklart avhengig av hva du skal ha til. Skal den være til aperitif uten noe til, kan du bruke både brut og sec, evt. med sirup avhengig av hva man liker. Skal det være til kaker, tar du sec. Skal du ha noe salt til, er brut best.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-21, 11:47   #9
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.879
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: God sjampanje for en som ikke er så glad i det?

Denne er rimelig og falt til og med i smak hos en av mine venninner som vanligvis ikke liker champagne; Montaubret Brut Rosé. Ellers kan det kanskje funke bedre med prosecco om du ikke er så glad i champagne?

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-21, 11:47   #10
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God sjampanje for en som ikke er så glad i det?

Jeg synes Diebolt-Vallois Blanc de Blancs Brut er fin – den er lagd på bare chardonnay og er dermed ganske lett og mild, og så har den en slump sukker tilsatt og er ikke supertørr. Og den koster ikke alle skjortene heller, til champagne å være.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-21, 11:49   #11
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God sjampanje for en som ikke er så glad i det?

Liefje: Jeg synes sjelden sec er noe særlig godt. Det blir liksom altfor mye av de andre champagnesmakene når man kommer opp i så høy sødme.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-21, 12:36   #12
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: God sjampanje for en som ikke er så glad i det?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Liefje: Jeg synes sjelden sec er noe særlig godt. Det blir liksom altfor mye av de andre champagnesmakene når man kommer opp i så høy sødme.

Jeg er veldig enig, og kan egentlig ikke forstå at folk ikke liker brut eller så tørr som mulig, men tenkte bare det var noe for dem som egentlig ikke liker champagne. Jeg drikker aldri sec selv hvis jeg får bestemme, men har syntes det var greit til kaker hvis jeg har fått det servert.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-21, 12:37   #13
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God sjampanje for en som ikke er så glad i det?

Må det være champagne, eller holder det at det med bobler?
Jeg synes champagne stort sett er litt for surt, men cremante derimot! DET er godt det - en slags mellomting mellom champagne og prosecco.
Bobler gjør det og, og generelt er de også billigere om det har noe å si.
Uten at jeg er noen stor vinkjenner

Jeg liker disse:
Denne, denne rosa, og denne

eller ble det et typisk "svar på noe du ikke spurte om"...

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Skjermbilde 2021-10-24 kl. 12.37.15.jpg (21,7 KB, 18 visninger)
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-21, 13:11   #14
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.862
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God sjampanje for en som ikke er så glad i det?

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Må det være champagne, eller holder det at det med bobler?
Jeg synes champagne stort sett er litt for surt, men cremante derimot! DET er godt det - en slags mellomting mellom champagne og prosecco.
Bobler gjør det og, og generelt er de også billigere om det har noe å si.
Uten at jeg er noen stor vinkjenner

Jeg liker disse:
Denne, denne rosa, og denne

eller ble det et typisk "svar på noe du ikke spurte om"...

Dette var fin informasjon synes jeg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-21, 13:19   #15
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.816
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God sjampanje for en som ikke er så glad i det?

Cremant er laget på samme måte som Champagne, med de samme druene også, men er lagret kortere på bunnfallet i produksjonen, så de typiske champagnesmakene og lukten av kjeks/toast/brioche/gjær er mye mindre tydelig. Det gjør at en del liker Cremant bedre enn Champagne.

De som M^2 lenker til der er bra eksempler på Cremant. Min favoritt er denne: Delorme Cremant de Bourgogne Blanc de Noirs Brut 2019

En helt OK alkoholfri variant er denne: Oddbird Richard Juhlin Blanc de Blancs

Ellers er jeg enig med Toffen i Champagneforslaget.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-21, 13:21   #16
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God sjampanje for en som ikke er så glad i det?

Jeg synes jo også at man virkelig ikke skal kjøpe champagne om man faktisk ikke liker det. Med mindre det er for å glede noen andre, da.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-21, 13:29   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God sjampanje for en som ikke er så glad i det?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg er glad i både tørt og bobler, men jeg forstår at folk ikke liker champagne, for jeg synes at gjærsmaken kan bli veldig framtredende i både champagne og mange andre bobler, for eksempel cava. Gjærsmak i alkohol misliker jeg sterkt.

Ja, jeg skjønner også at man ikke kan like champagne, men tenkte det var greit med litt fler detaljer om akkurat hva det er man ikke liker med det før jeg evt. anbefalte noe.

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg synes jo også at man virkelig ikke skal kjøpe champagne om man faktisk ikke liker det. Med mindre det er for å glede noen andre, da.

Enig! Man MÅ ikke ha champagne for at det skal være en staselig anledning. Man kan også lage en champagnecoctail om det er noe man liker bedre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-21, 13:29   #18
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.862
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God sjampanje for en som ikke er så glad i det?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg synes jo også at man virkelig ikke skal kjøpe champagne om man faktisk ikke liker det. Med mindre det er for å glede noen andre, da.

For å være helt ærlig så har jeg ikke smakt på det på veldig mange år, som i for over 20 år siden. Kan godt hende at jeg har nippet på det siden, men jeg drikker som nevnt veldig sjeldent. Nå skal det være her hjemme hos meg, og da tenkte jeg at jeg ville teste det ut.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-21, 14:04   #19
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God sjampanje for en som ikke er så glad i det?

Jeg prakker regelmessig champagne på gjestene mine for å glede meg, må jeg innrømme.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-21, 14:33   #20
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.755
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God sjampanje for en som ikke er så glad i det?

Jeg liker ikke champagne, og jeg er sikker på om jeg skulle drukket det måtte det bli sec. Jeg fikk en prosecco som var rosa en gang gang som jeg faktisk klarte to glass av da, den var sikkert som dessertvin med bobler å regne. Dessverre har jeg ikke funnet den på polet. Den heter Marco Porello, Birbet. Den vil jeg ha! :sutre: Edit: Nå fant jeg den! Fant den ikke på telefonen da jeg søkte, men på PC.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no