Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Bruker dere regnklær?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-21, 21:26   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.477
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruker dere regnklær?

Høy vannsøyle på mange allværsjakker, så er litt i stuss om jeg skal få tak i ny regnjakke ... Bruker dere regnklær? Hvorfor / Hvorfor ikke?

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-21, 21:28   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker dere regnklær?

Nei, hele familien bruker kun skallklær. Skallklær puster.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-21, 21:28   #3
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker dere regnklær?

Jeg bruker knelang regnfrakk til og fra jobb. Jeg hater paraply. Bruker skalltøy på tur og ute med ungene.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-21, 21:31   #4
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.501
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker dere regnklær?

Ja, har Kattnaken til jobb og Bergans til fritid.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-21, 21:35   #5
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bruker dere regnklær?

Ja, til og fra jobb. Bytter litt på ulike typer regnfrakk eller skalljakker, har bare en regnbukse. Bruker også konsekvent sydvest.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-10-21, 21:36   #6
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.396
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker dere regnklær?

Nei, jeg bruker ikke regnklær. Har en parkas med ei viss vannsøyle som holder ute det vanlige regnværet. Den er såpass lang at jeg ikke gidder å ha vanntett bukse under til vanlig, når jeg bare går til jobb o.l. Når det er ekstremregn må jeg som regel ikke ut. Jeg har ikke hund. I nødsfall bruker jeg paraply. Jeg har ei regnjakke liggende, men har ikke brukt den på mange år.

Regnbukse har jeg til å bruke på tur, den er billig og veldig vid, til å trekke utenpå andre bukser. Grunnen er at jeg ikke takler skallbukser med membran, det blir alt for klamt til å gå på tur i (uansett hvor mye de påstår at de puster). Så de ville blitt brukt svært sjelden, kun i skikkelig regnvær, og koster såpass mye at jeg ikke synes det er verdt det. Så jeg har bare turbukser i softshell med stretch, som ikke er vanntette. Det holder i lett regn, og hvis det regner mer så trekker jeg heller regnbukse utenpå. Blir selvsagt klam da også, men den ryker av igjen med det samme det slutter å regne. Men det er bare på tur, jeg bruker den ikke til hverdags, til jobb, i byen, til butikken etc, da synes jeg aldri det er nødvendig, siden parkasen jeg har er såpass lang.

Jeg eier også gummistøvler, som jeg aldri bruker.

Føler at det regner veldig ofte her, men det regner aldri bøtter og spann, slik at man blir kliss klass gjennomvåt. Stort sett er det bare moderat regn, med opphold innimellom, og jeg føler ikke at det er behov for fullt regntøy.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 21-10-21 kl 22:01.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-21, 21:37   #7
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bruker dere regnklær?

Nei, har skalljakke.
Har ikke behov for egen regnjakke sånn det er nå. Jobber ikke ute, har ikke hund og kjører bil til jobb.
Støvler har jeg og de blir brukt nå og da. Men mer da jeg hadde fotballspillere i hus.

__________________
Gutta 2005 og 2007

Sist redigert av star : 22-10-21 kl 08:55.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-21, 21:37   #8
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.921
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker dere regnklær?

Jeg bruker sjeldent paraply. Til vanlig i vått vær bruker jeg en slags fjellturjakke, den er tykk nok til at det tar tid før regnet trenger gjennom. I mildere vær bruker jeg regnjakke.

Strå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-10-21, 21:46   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker dere regnklær?

Jeg ser at vi har ulike definisjoner på hva regntøy er, for jeg tenker på skallklær som regntøy, ikke bare gammeldags gummiregntøy. Oljehyre, eller hva det heter.

Uansett, jeg har kun skallklær. Som jeg altså kaller regntøy. Men jeg bruker det sjelden, egentlig. Man skulle tro at en ekte siddis måtte ha regntøy, men det regner egentlig ikke så mye at jeg MÅ ha vanntette klær når jeg skal ut. Hvis det bare drypper litt, dropper jeg det. Så det er sjelden skallklærne er i bruk. Gummistøvler eier jeg ikke. Og de vanntette løpeskoene mine er ikke vanntette lenger. Men vi har skotørker.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-21, 21:47   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker dere regnklær?

Paraply bruker jeg ihvertfall aldri.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-21, 21:50   #11
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker dere regnklær?

Jeg bruker helst paraply, men har en skalljakke jeg bruker hvis det regner mye eller jeg skal noe hvor paraply er upraktisk. Regnbukse/skallbukse og gummistøvler har jeg ikke eid eller brukt siden jeg var barn.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-21, 21:53   #12
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.163
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker dere regnklær?

Nei, blir bare klissvåt av svette av regntøy. Altså sånt som ikke puster. Paraply bruker jeg kanskje en gang i året. Det regner som regel sidelengs på Jæren.


Sist redigert av frukt : 21-10-21 kl 23:29.
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-21, 22:07   #13
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.858
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker dere regnklær?

Etter at jeg fikk hund bruker jeg fullt regnutstyr hvis det er behov på turer. Før det brukte jeg bare paraply. Jeg bruker regnjakka ganske mye utenom turer med hunden, regnbuksa bruker jeg kun hvis det regner elefanter.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-21, 22:24   #14
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker dere regnklær?

Ja, og bruker det ofte nok. Har sydvest også som jeg bruker når det regner mye. Har hund så er mye ute i all slags vær. Har korte støvler, og de bruker jeg oftere enn det regner.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-21, 22:28   #15
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker dere regnklær?

Ja, jeg har en lang, fin svart regnjakke av typen «gummi», den er nesten som en kåpe.

Jeg har allversjakke også, men den får du meg ikke til å bruke når jeg ikke er på tur. Ser alt for sporty ut. :P

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-21, 22:28   #16
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bruker dere regnklær?

Bruker skalljakke og skallbukse, ser på det som regnklær. Sykler eller går til og fra jobb og vi har MYE regn til tider, som de siste ukene.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-21, 22:31   #17
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.999
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bruker dere regnklær?

Bruker forresten gjerne paraply i tillegg til skalljakke. Må gjemme meg i hetta for å holde brillene tørre.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-21, 22:31   #18
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.809
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bruker dere regnklær?

For meg er skalljakke regnklær. Så ja, bruker definitivt regnklær. #bergenser.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-21, 22:32   #19
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bruker dere regnklær?

Bruker det når det trengs. Synes godt, gammeldags oljehyre er like topp som alt annet. Holdes regnet ute er jeg glad nok.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-21, 22:40   #20
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bruker dere regnklær?

Jeg bruker skalljakke og bukse når jeg sykler eller går tur i regnvær.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no