Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikke grytekluter

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-21, 15:47   #1
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Strikke grytekluter

Hvilke garn, hvor mange masker og hvilke pinne str?

Kan legge opp og strikke..

Kan europris eller Nille ha garn til meg?

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-21, 15:53   #2
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Strikke grytekluter

Jeg bruker å legge opp ca. 40 masker på pinne 3,5. Hvis du kan patentstrikk så blir de veldig myke og luftige, eller så funker to rett - to vrang også fint. Bommullsgarn fra både Nille og Europris er bra.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-21, 15:56   #3
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Strikke grytekluter

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Jeg bruker å legge opp ca. 40 masker på pinne 3,5. Hvis du kan patentstrikk så blir de veldig myke og luftige, eller så funker to rett - to vrang også fint. Bommullsgarn fra både Nille og Europris er bra.

Kan ikle patent strikk og vrange er vrange men kan strikke rett og rett frem.

Kan det å hekle være enklere? Det er jeg egentlig flinkere til..

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-21, 16:23   #4
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.097
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikke grytekluter

Har hekla flere av disse. De er fine i bruk.

http://breidablikkfruen.blogspot.com...ytekluter.html

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-21, 23:04   #5
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Strikke grytekluter

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Har hekla flere av disse. De er fine i bruk.

http://breidablikkfruen.blogspot.com...ytekluter.html

De var veldig fine (men så litt vanskelig ut da men med litt trening og hjelp så kan jeg kanskje klare det..)

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-21, 00:02   #6
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Strikke grytekluter

Jeg skulle til å tipse om noen jeg pleide å strikke før, men husket ikke pinnenummer. Søkte, og fant mitt eget innlegg for ni år siden:


IOA sa for 9år siden:

Mitt tilsvarende strikketøy er grytekluter strikket i tre tråder Paris, på pinne nr 6. 23 masker og passende antall riller. Jeg har ideen fra bloggen til Marie Friis.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-21, 00:09   #7
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikke grytekluter

Da jeg strikket grytekluter, strikket jeg dem rundt (liten rundpinne). Da strikker du bare rett, og de blir doble når de er ferdige.. På siste runden før avfelling la jeg opp et passe antall nye masker etter siste maske på pinnen, og felte alt av. Da blir de maskene du la til, en fin hempe.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-21, 08:02   #8
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Strikke grytekluter

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Jeg skulle til å tipse om noen jeg pleide å strikke før, men husket ikke pinnenummer. Søkte, og fant mitt eget innlegg for ni år siden:


IOA sa for 9år siden:

Mitt tilsvarende strikketøy er grytekluter strikket i tre tråder Paris, på pinne nr 6. 23 masker og passende antall riller. Jeg har ideen fra bloggen til Marie Friis.

Det får jeg til

Jeg tror den ene garn butikken her jeg bor har drops, får ringe å høre på mandag.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no