Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Male huset innvendig

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-21, 01:35   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.934
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Male huset innvendig

Vi tenker å pusse opp, og vi er litt der at vi muligens skal selge - eller bli. Who knows

Vi skal bl.a. male alle rom, og har i utgangspunktet tenkt å sette bort jobben. Men altså, er det liksom litt teit å gjøre? Burde vi gjøre det selv? Eller er det skikkelig pyton-jobb, og sånn at man liksom aldri blir ferdig? Er det vanskelig å få fint? Hvilke erfaringer har dere?

Noen som har en idé om hva vil det koste å male et rekkehus på ca 135m2? Vi har endel gipsanker rundt omkring som må fjernes, så sparkling blir det jo endel av. Alt er hvitt så sånn sett ikke behov for tre strøk vil jeg tro. Vi har noen få vegger med tapet, og de bør vel fjernes. Jeg kunne forsåvidt muligens tenkt meg litt tapet igjen, men det har jeg ikke tenkt så mye på. Jeg har tenkt å engasjere en interiørkonsulent for å legge en helhetlig fargeplan.

Og hva med å fjerne lister rundt vinduene. Da må vi kanskje ha inn en snekker først for å få få et jevnt underlag? Jeg har virkelig ikke peil. Det koster kanskje mer enn det smaker?

Vi har også litt elektrisk arbeide som skal gjøres som å bytte spotter. Bør det gjøres før eller etter?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-21, 04:46   #2
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male huset innvendig

Vi har fått pris på 50 000 pluss mva for maling av åpen kjøkken stue-løsning pluss gangen. Ingen soverom med i den prisen og heller ikke tak og vinduskarmer.


Vi tenker å male soverom selv, men de andre rommene blir alt for mye for oss.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-21, 09:23   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.433
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male huset innvendig

Jeg er VELDIG glad vi fikk profesjonelle til å male kjøkken og stue hos oss (vegger og tak). Resultatet ble mye bedre enn det vi har gjort selv. Soverom er noe annet, det er ikke så viktig. Men en stue, med mye lys, fortjener skikkelig arbeid.

Sier ikke at det ikke kan bli bra om man gjør det selv, men det hadde ikke blitt bra om vi skulle gjøre det selv. Jeg er en utålmodig sjel som har lett for å ta snarveier, og hater dessuten sånt arbeid. Andre hadde sikkert fått det til mye bedre, men det er tross alt en grunn til at det er et fag, og at noen har fagbrev, og har brukt tid på å lære seg å gjøre alt riktig.

Malefirma fjerner listene og fikser underlag. Det gjorde de i alle fall hos oss, og spikret nye lister på igjen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-21, 09:22   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Male huset innvendig

For 9 år siden fikk jeg malt hele eneboligen i rekke (118 kvadrat ca) av malerfirma, norske. Tror jeg betalte ca 50 000 kr.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-21, 09:29   #5
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.235
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Male huset innvendig

Jeg fikk malt kontoret og tv stuen av profesjonelle. De brukte 5 dager på grunnlaget og 2 halve dager på selve malejobben.

Vi kunne fint gjort det selv, men jeg var lei og ville ha det ferdig etter lang tids opppussingsfelle ( 2 år med svært utrivelig kontor feks) Hvis jeg skulle gjort jobben selv ville jeg ikke hatt tålmodighet til å få like pent resultat. De har virkelig gjort en fantastisk jobb. Der de måtte lappe på taklistene etter at vi hadde tatt bort en rørkasse, kan man ikke se sparklingen feks. Grunnen til at det ble valgt å lappe sammen er fordi de listene vi hadde ikke var i salg utenom spesialbestilling. Nedsiden var prisen, tror vi måtte ut med 90k. For 2 personer 12 timers dager i 7 dager.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-21, 09:36   #6
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.433
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male huset innvendig

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Jeg fikk malt kontoret og tv stuen av profesjonelle. De brukte 5 dager på grunnlaget og 2 halve dager på selve malejobben.

Vi kunne fint gjort det selv, men jeg var lei og ville ha det ferdig etter lang tids opppussingsfelle ( 2 år med svært utrivelig kontor feks) Hvis jeg skulle gjort jobben selv ville jeg ikke hatt tålmodighet til å få like pent resultat. De har virkelig gjort en fantastisk jobb. Der de måtte lappe på taklistene etter at vi hadde tatt bort en rørkasse, kan man ikke se sparklingen feks. Grunnen til at det ble valgt å lappe sammen er fordi de listene vi hadde ikke var i salg utenom spesialbestilling. Nedsiden var prisen, tror vi måtte ut med 90k. For 2 personer 12 timers dager i 7 dager.

Vi hadde malerfirma som skulle male tak på stue og kjøkken og veggene på kjøkkenet. Jeg hadde selv malt stua for et par år siden, og vi ville ikke endre farge der, så det var ikke med i bestillingen. Men maleren tryglet oss om å få lov til å male stua på nytt. De skulle gjøre jobben gratis, hvis vi betalte malinga, han klarte ikke å forlate det slik. Så bra var min jobb utført. Så vi lot dem få lov. De fjernet alle listene (jeg hadde bare maskert, og malt inntil) og malte over igjen, med samme farge. Og etterpå så jeg jo poenget deres.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-21, 09:47   #7
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male huset innvendig

For min del er det ikke selve malingen som er den største jobben. Det er alt rundt som gjør at det blir pent. Lister som skal på plass etterpå, glatte vegger ol. Jeg hadde gladelig satt bort en så stor jobb. Det å male tak er ikke helt rett frem det heller, krever litt å få det skikkelig pent.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-21, 10:23   #8
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male huset innvendig

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Men maleren tryglet oss om å få lov til å male stua på nytt. De skulle gjøre jobben gratis, hvis vi betalte malinga, han klarte ikke å forlate det slik.

Synd du ikke bor i Oslo, ellers skulle jeg definitivt ha fått tak i kontaktinformasjonen til den maleren.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-21, 11:05   #9
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Male huset innvendig

Vi skal også male hele huset innvendig, og vi må nok male endel selv, men det er pga prisen. Hvis dere har råd/vil ta dere råd til det, er det på ingen måte teit å sette det bort. Jeg skulle gjerne gjort det!

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no