Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er en allergivennlig kake?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-21, 17:24   #21
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er en allergivennlig kake?

Da blir menyen som følger;

1) Toro kakemix med Toro glasur tilberedt med melkefritt smør =kake uten nøtter, gluten og melk? Blir det riktig?Hva kan jeg strø oppå glasuren som er safe da?

2) Gele i glass med vaniljesaus på siden.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-21, 17:30   #22
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en allergivennlig kake?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Da blir menyen som følger;

1) Toro kakemix med Toro glasur tilberedt med melkefritt smør =kake uten nøtter, gluten og melk? Blir det riktig?Hva kan jeg strø oppå glasuren som er safe da?

2) Gele i glass med vaniljesaus på siden.

Det blir bra det. Det er mye strø som er uten gluten, bare les på. Feks sånn standard "krymmel" i pastellfarger er ok.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-21, 17:32   #23
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er en allergivennlig kake?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det blir bra det. Det er mye strø som er uten gluten, bare les på. Feks sånn standard "krymmel" i pastellfarger er ok.

Tutti frutti? Det har vi.

Vi har ingen allergier så jeg er ikke vant til å tenke på innhold. Er i tillegg livredd for å gjøre feil og lure noen til å spise noe de ikke tåler.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-21, 17:35   #24
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er en allergivennlig kake?

Eller klipp ut stjerner/hjerter/denslags i papir, legg utover kaka og sikt melis over. Da blir det finfint når du fjerner papirene etterpå.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-10-21, 18:00   #25
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en allergivennlig kake?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Tutti frutti? Det har vi.

Vi har ingen allergier så jeg er ikke vant til å tenke på innhold. Er i tillegg livredd for å gjøre feil og lure noen til å spise noe de ikke tåler.

Det er veldig bra at du ikke bare antar at ting går greit, det er mye bedre å spørre! Bill.mrk: matallergiker

Jeg synes du har en god plan!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-21, 19:03   #26
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er en allergivennlig kake?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hva er målgruppen? Hvis det er barn ville jeg valgt toro sjokoladekake. Den er uten melk og gluten og alt det som vanligvis gjør ei kake god og saftig. Likevel er den helt ok, ungene liker den i alle fall.

Min svigermor har en fin hack, hun tar denne, i tillegg til lys muffinsmiks (også gluten- og melkefri fra toro), lager rørene hver for seg og tømmer dem sammen oppi ei langpanne, drar ei sleiv såvidt igjennom i sikksakk, så det blir en marmorkake. Tror hun bruker å ha sjokoladeglasur på også, men det er ikke nødvendig. Evt kan man også ha melisglasur, eller bare melisdryss på. Svigermor sier hun alltid får mye skryt for denne når hun har den med på arrangement.

Du kan bytte ut vann med appelsinjus i sjokoladekaka, så blir den litt friskere.

NAM! Men sjokoladekaka fra Toro ER faktisk god og saftig, eg lagar ho og får skryt gong på gong. Mulig det har med den sykt gode kremen eg har oppå å gjere da…

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no