Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Et skikkelig bra og pustende regntøy til å sykle til jobben i?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-21, 12:10   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et skikkelig bra og pustende regntøy til å sykle til jobben i?

Jeg debuterte som helårssyklist i fjor, og tenker å fortsette med det i år. Det jeg merket at jeg trenger er et godt regntøy. Jeg har brukt opp det jeg har, og selv om jeg har en veldig god og pustende regnfrakk fra Blæst så trenger jeg en regnbukse, eller et helt sett.

Vi har ikke dusj på jobben, og jeg sykler på en opprett damesykkel, så det må være et regntøy jeg hr plass til enten bukse eller strømpebukse under, slik at jeg bare kan dra det over jobbtøyet.

Det må puste godt, sånn at det ikke blir badstu inni buksa, det gjorde det med mitt gamle.

Har du verdens mest perfekte regntøy du vil tipse meg om?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-21, 17:07   #2
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.048
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Et skikkelig bra og pustende regntøy til å sykle til jobben i?

https://www.boozt.com/no/no/craft/co...sition=1000000

Denne skal visstnok være bra
https://bikeshop.no/gore-wear/nygore...SAAEgL7HvD_BwE

Har ingen av disse selv.

Jålebeinet er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-09-21, 17:18   #3
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et skikkelig bra og pustende regntøy til å sykle til jobben i?

Har jakke og bukse fra Arcteryx. Er skikkelig vanntett, samtidig som det er lett og pustende. Det er helt uforet så forutsetter at man har nok klær under avhengig av temperaturen. Koster skjorta da.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-21, 17:34   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et skikkelig bra og pustende regntøy til å sykle til jobben i?

Hagløfs LIM. Utrolig tynne, myke og pustende plgg, og helt vanntette. Jeg tror til og med at buksa har glidelås opp til låret, så den er lett å ta av og på.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-21, 20:42   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et skikkelig bra og pustende regntøy til å sykle til jobben i?

Takk for tips, skal sjekke ut disse.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-21, 21:21   #6
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Et skikkelig bra og pustende regntøy til å sykle til jobben i?

Jeg har regnbukse fra Black Diamond, med glidelås hele veien fra ankel og opp til midjen. Det er dameversjonen av denne. Jeg trekker den over vanlige klær, og det går helt fint. Den er også såpass tynn at det ikke hindrer bevegelsesfriheten. På overkroppen bruker jeg goretex-jakken min fra Norrøna.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-21, 21:57   #7
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et skikkelig bra og pustende regntøy til å sykle til jobben i?

Jeg trenger å henge her, kjenner jeg. Regnjakken fra Stormberg (foret) fungerer bra, men jeg trenger ny regnbukse.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-21, 09:08   #8
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Et skikkelig bra og pustende regntøy til å sykle til jobben i?

Det finnes egne regntøy for sykling. Jeg er vanligvis ikke tilhenger av spesialklær, men regnbukser som primært brukes til sykling slites på en annen måte enn de man går med på tur. Så om du egentlig bare skal sykle i den ville jeg satset på sykkel-regnbukse.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-21, 17:08   #9
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.839
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Et skikkelig bra og pustende regntøy til å sykle til jobben i?

Pustende regntøy er ikke akkurat lett å finne. Men det finnes de som er mindre klamme.

Jeg sykler året rundt og liker sykkel-regnbuksa fra Craft (nyere modell av den jeg har). Bruker vanlig allværsjakke til den. På dager det virkelig høljer ned bruker jeg turbukse i Goretex.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-21, 10:49   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et skikkelig bra og pustende regntøy til å sykle til jobben i?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg har regnbukse fra Black Diamond, med glidelås hele veien fra ankel og opp til midjen. Det er dameversjonen av denne. Jeg trekker den over vanlige klær, og det går helt fint. Den er også såpass tynn at det ikke hindrer bevegelsesfriheten. På overkroppen bruker jeg goretex-jakken min fra Norrøna.

Jeg endte opp med denne, faktisk! Skal hente den senere i dag. I tillegg kjøpte jeg en Filson Swiftwater tolags regnjakke på salg. Har ikke testet den, men den får gode kritikker, iallfall.

Så får jeg kassere Didriksson-regnsettet der buksen rett og slett gikk opp i limingen sist jeg skulle bruke det. Det er 13-14 år gammelt, så det får være greit.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-21, 10:55   #11
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.626
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Et skikkelig bra og pustende regntøy til å sykle til jobben i?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg endte opp med denne, faktisk! Skal hente den senere i dag. I tillegg kjøpte jeg en Filson Swiftwater tolags regnjakke på salg. Har ikke testet den, men den får gode kritikker, iallfall.

Så får jeg kassere Didriksson-regnsettet der buksen rett og slett gikk opp i limingen sist jeg skulle bruke det. Det er 13-14 år gammelt, så det får være greit.

Fortell gjerne hvordan det går. Jeg er på jakt etter en bukse med lang glidelås (skal ikke sykle med den, men går 3 km x 2 etter at de la ned bussen min i vår ).

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-21, 10:59   #12
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et skikkelig bra og pustende regntøy til å sykle til jobben i?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Fortell gjerne hvordan det går. Jeg er på jakt etter en bukse med lang glidelås (skal ikke sykle med den, men går 3 km x 2 etter at de la ned bussen min i vår ).

Will do! For håpentligvis så får den testet seg allerde i dag.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no