Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2021

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-21, 18:30   #41
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Her er det 10 grader, tåke, regn og vind.

Kunne sånnsett like gjerne vært jul med det været. Dog. Oftere 3 grader enn 10 da.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 24-09-21, 22:57   #42
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg har kjøpt noen julegavet allerede.

Vi blir hjemme, det er det eneste jeg vet sikkert.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv  
Gammel 25-09-21, 08:24   #43
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.437
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2021

Juletråd

Vi skal feire hos min søster - det blir bra! Etter utallige juler her er det fint å ha fått på plass en rotasjonsordning.

Planen er å kjøpe inn julekalendere snart, lage liste over juleselskaper, kakebakeliste og ikke minst lage lister til julekort og julegaver.

Høns er ikke aktiv  
Gammel 26-09-21, 11:22   #44
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

14 kalendergaver ferdig til chablisbarnet , de siste 10 blir flaxlodd. Mamma sin har jeg vel ti stk ferdig til.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 26-09-21, 12:27   #45
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Juletråd!

To lakriskalendere har allerede ankommet heimen, Bülow og Ramlösa. Disse deler vi på, og så kjører vi også opplegget med familiekalender, der alle kjøper to kalendergaver hver til de øvrige familiemedlemmene.

Og så har jeg kjøpt to julegaver.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 26-09-21, 14:18   #46
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg tror vi skal være hos broren min. Sånn etter planen er det vel egentlig hos mamma og pappa, men jeg mener å minnes at det er ønskelig at vi er hos broren min på julaften. Ungene var hos faren i fjor på julaften, så sånn sett skal de være hjemme, men de får bestemme selv.

Ellers har jeg kjøpt en julegave, 2 tekalendere som skal gis bort i førjulsgave, og lakriskalender til meg selv.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 26-09-21, 14:52   #47
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Etter planen skulle vi vært hos foreldrene mine denne julen, men det har vi nok gjort for siste gang - så vi blir nok hjemme hos oss i stedet for. Det blir tre av fire barn, ett av fire barnebarn, foreldrene mine og muligens søsteren min med voksne barn. VI bare lager en haug med mat og dekker bordet. Null stress.

Jeg har kjøpt julekalender til meg selv (rituals) og fått beskjed om at pøbelprinsessen vil ha pakkekalender på folkehøyskolen.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 26-09-21, 15:33   #48
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.821
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg strikker julegaver. Ikke den helt store strikkegleden enda, men erfaring tilsier at den øker med mørke kvelder og kuldegrader ute.

Lyppa er ikke aktiv  
Gammel 26-09-21, 15:45   #49
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kunne jeg også tenke meg. Barna vil ikke.

Funderer på hotell ett par netter i romjulen isteden.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 26-09-21, 15:56   #50
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Funderer på hotell ett par netter i romjulen isteden.

Koselig!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 26-09-21, 22:05   #51
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Her har Europris satt ut pepperkaker for salg og det er jo helt horribelt så da kom det i lokalavisen.
Er det ikke bare å la være å kjøpe da? Jeg kjøper gjerne pepperkaker allerede, jeg.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå  
Gammel 26-09-21, 22:22   #52
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Her har Europris satt ut pepperkaker for salg og det er jo helt horribelt så da kom det i lokalavisen.
Er det ikke bare å la være å kjøpe da? Jeg kjøper gjerne pepperkaker allerede, jeg.

Enig. Gå forbi, scroll videre osv.

Pepperkaker er kjempegodt til ost. Særlig blåmuggost. Nå fikk jeg lyst på det.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 26-09-21, 23:13   #53
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Ja, de surpompene som klager over at ikke alle andre venter med juleforberedelser like lenge som de selv gjør forstår jeg meg ikke på. Jeg kan ikke med beste vilje skjønne hvorfor det er irriterende om andre kjøper julepynt eller julegodteri i september.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 26-09-21, 23:22   #54
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2021

Har akkurat bestilt pepperkaker ifm dugnad.

Vi har ikke tenkt stort på jul enda. Spurt de om kalender. 16-åringen foreslo at vi kan kjøpe sånn boks med god dansk lakris og spise en hver dag. Vi får se.

Regner med vi feirer her i byen i alle fall.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 26-09-21, 23:47   #55
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Her har Europris satt ut pepperkaker for salg og det er jo helt horribelt så da kom det i lokalavisen.
Er det ikke bare å la være å kjøpe da? Jeg kjøper gjerne pepperkaker allerede, jeg.

Det skjer hvert eneste år at folk klager over at det blir tidligere hvert år, men produsentene er vel avhengig av å ha julevarer i salg i en lenger periode for å få produksjonen til å lønne seg. Jeg regner med at Rusta straks har julevarene på plass også, dersom de ikke allerede har fått dem. De er alltid tidlig ute.

Jeg syns det er fint å kunne gjøre forberedelser/innkjøp i god tid og det er jo bare å ikke kjøpe/spise ting som man vil vente med.

zinatara er ikke aktiv  
Gammel 27-09-21, 05:34   #56
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2021

Om pepperkaker kommer i slutten av september bryr jeg meg ikke om

Men når jeg 21 august i t shorte og det var 21 grader ute og kikket i postkassen og det lå et hefte meg førjulssalg på diverse nissser og snømenn da begynte jeg å lure litt..

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv  
Gammel 27-09-21, 07:10   #57
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Siste jeg hørte lokalt var at europris hadde ryddet det vekk igjen etter følgende argument i brevs form


De må tenke på dem som ikke har råd og må si til ungene, "nei, vi må vente til jul".

Jeg håper den historien ikke er sann. Klart det er synd på de som har det trangt, men påvirker tilbud om pepperkaker og julenisser mer av det, enn det andre som selges rundtom? De er jo i der minste ikke alene om å ikke kjøpte julesnop i september. Mange gjør jo ikke det?

At butikken plukket det ned igjen pga et sint brev? Det kan jeg knapt tro

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 27-09-21, 08:43   #58
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.821
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg var på en Europris i naboby på lørdag og der hadde de begynt å sette fram utebelysning (altså julelys).

Lyppa er ikke aktiv  
Gammel 27-09-21, 08:48   #59
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Her har Europris satt ut pepperkaker for salg og det er jo helt horribelt så da kom det i lokalavisen.
Er det ikke bare å la være å kjøpe da? Jeg kjøper gjerne pepperkaker allerede, jeg.

Enkelte gjør det til en livsstil å klage og sutre. Uansett. Man får bare scrolle forbi dem.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 27-09-21, 09:05   #60
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Jeg var på en Europris i naboby på lørdag og der hadde de begynt å sette fram utebelysning (altså julelys).

Erfaring tilsier at dersom man skal til å henge det opp til advent og innser at mye av det ikke virker..... Så kan man finne relativt begrenset utvalg å erstatte det med på butikkene....

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no