Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Tips til strikkede julegaver i år?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-21, 11:17   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til strikkede julegaver i år?

Jeg strikker både votter, sokker og luer som gaver, men pleier å forhøre meg om det er noe spesielt som trengs. Begge mine foreldre (med ektefeller) pleier å ønske seg sokker, men i fjor ble det både luer og votter isteden.

Jeg setter veldig pris på at de ønsker seg hjemmestrikkede ting. Å kjøpe presanger til dem er så vanskelig, og hvis de setter pris på noe hjemmelagd er det veldig koselig.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-21, 12:02   #22
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til strikkede julegaver i år?

Takk for tips.

Jeg har funnet en raggsokkeoppskrift som jeg synes er super. Har prøvd med tjukkere pinner men de ble veldig slapsete så bruker pinne 3 på hele sokken og med lang ribbekant. Og bruker Olagarn som er sånn spraglete. Kjøpt på Sparkjøp. Mimrer om sånne sokker som jeg selv fikk av min mormor.
Gratisoppskrift fra Gjestal.
https://www.houseofyarn.no/oppskrifter/raggsokker-gra

Her er det bare gutter men har funnet rosa spraglete garn på Bogerud til jentete sokker.

Har tidligere gitt bort tovede flettevotter. Både til tenåringer og til venninner. Alle har likt de veldig godt.
Husker ikke helt hva de kalles men det er en flette på midten av votten og strikket med fritidsgarn.
Googlet og det er disse:
http://blaabaerlina.blogspot.com/201...ttevotter.html
Jeg synes de er litt korte i håndleddet så har strikket noen omganger med vrangbord før jeg begynner på oppskriften. De er tovet så det synes ikke.

Holder på med Selbuvotter og har strikket noen par med Karisokken og votter med flerfarget garn. Disse. Synes de er så fine med sånt garn.
Jeg har forresten byttet fargene sånn at det er flerfarget i ytterkant og at hjertene er ensfarget. Synes det blir enda finere.
https://www.google.no/search?q=flyve...4dUDCAc&uact=5

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-21, 10:06   #23
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til strikkede julegaver i år?

Forresten - har strikket votter til høye jenter og lagt på ekstra lang vrangbord. Fordi de ofte går i jakker med litt for korte ermer, og fryser mellom erme og vott. Veldig populært, da føler de jo at man virkelig har tenkt på dem. Med rette, vil jeg si. Så om du kjenner høye kvinner -

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no