Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Invitere noen til julefeiring

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-21, 09:30   #21
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Invitere noen til julefeiring

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Dette. Men hva med å lage en annen tradisjon med barna der man feks leverer gaver sammen til en innsamling av julegaver eller noe?

Det har vi gjort tidligere. Nå er de blitt så
store at jeg ofte bare leverer selv.

Clarion/Choice hotellene pleier å ha Ensomt juletre, hvert år.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-21, 16:37   #22
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Invitere noen til julefeiring

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

God ide. Eller, det har vi faktisk gjort de siste årene. Men kan jo prøve å finne på noe annet, om så bare noe vi gjør sammen hjemme. Vi hadde ikke noen spesielle tradisjoner da jeg var barn, og vi har alltid feiret jul hos andre, så vi har ikke laget noen egne.

Det er ikke så mye som skal til for at barna får tradisjoner. Bare det å stå opp og se tegnefilmer i pysjen, eller finne godtestrømpe, grøt til lunsj, kirkebesøk, ribbe eller pinnekjøtt til middag. Sånne vanlige juleting blir veldig fort til egne tradisjoner.

Jeg ser også at barna forventer at den gamle, slitne julepynten skal stå på samme plass år etter år.

Vi feirer også ofte borte, men det ligger mye tradisjoner i alt som skjer fram mot jul også.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-21, 18:16   #23
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Invitere noen til julefeiring

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Det er ikke så mye som skal til for at barna får tradisjoner. Bare det å stå opp og se tegnefilmer i pysjen, eller finne godtestrømpe, grøt til lunsj, kirkebesøk, ribbe eller pinnekjøtt til middag. Sånne vanlige juleting blir veldig fort til egne tradisjoner.

Jeg ser også at barna forventer at den gamle, slitne julepynten skal stå på samme plass år etter år.

Vi feirer også ofte borte, men det ligger mye tradisjoner i alt som skjer fram mot jul også.

Ja, hele advent er jo full av tradisjoner. Tenne lys, adventskalender, bake, avslutninger mm.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-21, 18:58   #24
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Invitere noen til julefeiring

Blir jo ikke mye tid til sånt da...

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-21, 19:13   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Invitere noen til julefeiring

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Blir jo ikke mye tid til sånt da...

Vi får håpe det snur! Enda en god stund til desember.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-21, 19:14   #26
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.027
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Invitere noen til julefeiring

Å feire jul med ukjente kan være veldig krevende. (Btdt, og da var det ukjente som hadde en form for relasjon til slekta også.)

Men frukt, legg lista lavt. Dere skal ha selve julefeiringen sammen? Finn en spesiell duk som er juleduken deres. Kanskje juleservise? (Jeg kan sende deg noen røde frokosttallerkener med engler på hvis du vil ha. Her er de bare i veien.)

Sofakos med programmene som går på tv hver jul, det er tradisjon for mange.

Spenningen meg gavene som ligger fremme hele dagen. Deilig julefølelse.

Da vi var små tok jeg og brødrene inn en grankvist som vi pyntet med avdanket julepynt, så var vi i aktivitet den stunden. Veldig stas med vårt eget "tre".

Finn det verdifulle i tiden dere har, det er garantert mer enn du tror i å bare være sammen.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-09-21, 20:18   #27
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.775
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Invitere noen til julefeiring

Det er sant. Tradisjoner er det man pleier å gjøre. Det kan være noe så enkelt som å sove lenge (eller ikke), se tegnefilm, ha kakao til frokost eller… Det viktige er at det er noe du og jentene liker og koser dere med. Gjør dere det, er det deres tradisjon. Tradisjoner er ikke noe som er pop, eller må gjøres eller kjøpes. Det kan tilogmed være sånn at ungene stønner litt eller sier det er gammelt, barnslig eller kjedelig - men tar du dem på alvor og dropper det! Nei, det går ikke! Det er jo tradisjon! BTDT

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-21, 20:00   #28
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Invitere noen til julefeiring

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Å feire jul med ukjente kan være veldig krevende. (Btdt, og da var det ukjente som hadde en form for relasjon til slekta også.)

Men frukt, legg lista lavt. Dere skal ha selve julefeiringen sammen? Finn en spesiell duk som er juleduken deres. Kanskje juleservise? (Jeg kan sende deg noen røde frokosttallerkener med engler på hvis du vil ha. Her er de bare i veien.)

Sofakos med programmene som går på tv hver jul, det er tradisjon for mange.

Spenningen meg gavene som ligger fremme hele dagen. Deilig julefølelse.

Da vi var små tok jeg og brødrene inn en grankvist som vi pyntet med avdanket julepynt, så var vi i aktivitet den stunden. Veldig stas med vårt eget "tre".

Finn det verdifulle i tiden dere har, det er garantert mer enn du tror i å bare være sammen.


Tar gjerne imot juletallerkener.

Takk for alle tips og forslag.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-21, 18:14   #29
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Invitere noen til julefeiring

Impulsivitet altså... Det har jo sine positive sider vil jeg påstå, men veldig mange negative også. Og det sier seg jo selv at det ikke er mulig å bli balansert impulsiv.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-21, 20:48   #30
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitere noen til julefeiring

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Og det sier seg jo selv at det ikke er mulig å bli balansert impulsiv.

Klart det er mulig! Jeg er impulsiv og full av innfall! Noen bedre enn andre. Men jeg er sjelden blind for konsekvensene av det jeg setter i gang med, og jeg er for det meste klar over hvilke rammer jeg opererer innenfor. Noen ting planlegger jeg veldig grundig og over lang tid, for man kan fint være både impulsiv og være glad i planlegge.

Akkurat dette innfallet synes jeg passer litt dårlig sammen med livssituasjonen din ellers, men det betyr jo ikke at ikke er andre ting du kan være impulsiv på! Impulsiv er ikke det samme som "tankeløs", men det kan være det. Det krever gjerne litt trening å være impulsiv på en måte som ikke er "hodeløs", og det er veldig greit å ha noen å kalibrere med. Jeg er forøvrig ikke i tvil om at mange av de aller beste tingene i livet gjerne er impulsive!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-21, 13:24   #31
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Invitere noen til julefeiring

Er det? Jeg har vel litt vanskelig for å se det siden det så lett går over stokk og stein med meg. Men jeg synes jo som deg at det er mange impulsive handlinger som kan være bra. Øvelse gjør nok mester, men jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne.

Det slo meg nettopp at jeg er kanskje ekstra impulsiv for tiden i et forsøk på å holde tanker og følelser på avstand. I går sakket jeg med en sosionom med mye erfaring med spiseforstyrrelser, og vi kom inn på det man får ut av det. Og om behovet for å finne noe annet som gir mestring og mening. Men jeg har ikke funnet ut hva det kan være.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-21, 13:26   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitere noen til julefeiring

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Er det? Jeg har vel litt vanskelig for å se det siden det så lett går over stokk og stein med meg. Men jeg synes jo som deg at det er mange impulsive handlinger som kan være bra. Øvelse gjør nok mester, men jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne.

Det kan jo være fordi det er den "tankeløse" impulsiviteten som får tilbakemeldinger. Impulsivitet som går bra er det jo ingen som reagerer på, og kanskje man da ikke like lett forbinder det med "impulsivitet" om man har blitt vant til at det er noe negativt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-21, 13:34   #33
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.179
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Invitere noen til julefeiring

Godt poeng.
Og det er nok det jeg ser best selv, alle de gangene jeg har brukt for mye penger, eller begynt på et eller annet prosjekt jeg aldri får fullført.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no