Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Sekk til jobbsykling

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-21, 17:41   #1
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sekk til jobbsykling

Hvilken sekk bruker dere andre som sykler til jobb?

Jeg må ha plass til ekstra klær, matpakke, noen ganger laptop, drikkeflaske osv. Også må den jo være vanntett eller ha regntrekk.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-21, 17:51   #2
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sekk til jobbsykling

Jeg bruker ryggsekken jeg hadde i studietida, dvs at den er over 20 år. Den har kun et rom, og er i beste fall litt vannavstøtende. Har to plastposer i sekken som jeg har PC og eventuelt skiftetøy i når det regner. Funker helt greit. Sekken blir så skitten så raskt av syklinga at jeg ikke gidder bruke penger på noe mer fancy.

Brukte PC-sekk en periode, og syntes det fungerte dårligere. Satt dårlig på ryggen, og mer tungvindt å vaske (de blir jo ganske svette etterhvert og bør vaskes dann og vann).

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-21, 18:39   #3
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sekk til jobbsykling

Har Bergans nå, litt liten, men liker den fordi den har stramt mesh panel i ryggen som gjør at sekken ikke blir klam eller at jeg kjenner kantene på innholdet. Den er fæl å gå tur med. Har brukt ymse reklamesekker fra Bergans og Norrøna.

Sykler du daglig med pc er det greit med vanntett rom. Ellers er hoftebelte og brystrem viktigst. Min heter Skartstind 28 L, blir trangt om alt skal med, men jeg har garderobe på jobben.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-21, 19:03   #4
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sekk til jobbsykling

Jeg har sykkelveske. For å unngå svette på ryggen. Ortlieb.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-21, 19:07   #5
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sekk til jobbsykling

Jeg bruker sykkelveske. Bruker Konken eller en billig dagstursekk om jeg har sekk. Har kjøpt sykkelveske som likner en skulderveske og som har egen pc-lomme til de dagene pc er med til/fra jobb (den ligger som regel hjemme).

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-21, 19:12   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sekk til jobbsykling

Jeg orker ikke å risikere å betale 10.000 til jobben min dersom PCen drukner, så plastposer er ikke noe alternativ. Bruker en Bergans-sekk nå som ikke er vanntett, men synes det fungerer dårlig uansett, når den er helt myk i ryggen. Det blir jo så fort klumpete.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-21, 19:21   #7
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sekk til jobbsykling

Den gangen da jeg syklet hver dag, så brukte jeg et sekkesystem til å feste på bagasjebrettet. Det var to sykkelvesker + en enkel avtagbar sekk. Hadde pc i sekken og skifteklær i sykkelveskene.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-21, 19:28   #8
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sekk til jobbsykling

Jeg bruker regntrekk over sekken. Har aldri hatt helt tett sekk.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-21, 19:30   #9
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sekk til jobbsykling

https://dm9fd9qvy1kqy.cloudfront.net...8221_front.jpg
Jeg tror det er denne jeg har, vanntett, lett å ta av og på, og skulderstropp.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-21, 19:51   #10
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.355
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sekk til jobbsykling

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg har sykkelveske. For å unngå svette på ryggen. Ortlieb.


Jeg også. Og Ortlieb sine er kjempegode!

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-21, 20:07   #11
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.534
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sekk til jobbsykling

Jeg tror ikke jeg kan ha sykkelveske når jeg har barnesete?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-21, 22:03   #12
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sekk til jobbsykling

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg tror ikke jeg kan ha sykkelveske når jeg har barnesete?

Godt poeng. jeg hadfe sykkelvogn for å få med begge ungene - den gang da.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-21, 22:12   #13
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sekk til jobbsykling

Kanskje du finner noe på Sykkelpikene? https://www.sykkelpikene.no/sykkelveske/ryggsekk

De har butikk på Grunerløkka.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-21, 22:14   #14
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sekk til jobbsykling

Jeg har de siste 10(?) årene hatt 2 Hagløfssekker som jobbsekker, ment for PC, har egen polstret veske inni. Den jeg har nå er såpass gammel at jeg ikke finner den til salgs, men det blir nok en type eldre variant av denne:
https://www.outnorth.no/haglofs/cork...D_BwE#TarnBlue

Jeg er kjempefornøyd med dem, og har kjøpt løst regntrekk som jeg bruker. Du må bare vurdere størrelsen ift dette med ekstra klær. Jeg pleier ikke ha med det, men den rommer en del ymse om jeg bare vil.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-21, 23:49   #15
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sekk til jobbsykling

+1 på Ortlieb sine vanntette sykkelvesker. Dei har vesker som kan festast på ulike plasser på sykkelen (styret, saddle rack osv.) Så det går an å kombinere med barnesete.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-21, 00:03   #16
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.864
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sekk til jobbsykling

Bruker en gammel dagstursekk med regntrekk når jeg sykler vanlig sykkel. Men foretrekker sykkelvesker, så har to vanntette vesker fra Thule på el-sykkelen som jeg bruker på vinteren.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-21, 07:25   #17
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sekk til jobbsykling

Vanntett pakkposer til PC er lurt; bare pass på at du får riktig størrelse:
https://www.fjellsport.no/sts-big-ri...ysack-13l.html




Eller vanntett sekk
https://www.fjellsport.no/silva-360-...black-25l.html
Denne har vi, stor nok tim PC og litt klær.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no