Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Kan noen anbefale en god solkrem med SPF 50?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-21, 12:40   #1
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Kan noen anbefale en god solkrem med SPF 50?

Til både kropp og ansikt, gjerne en som ikke gjør fet tenåringshud, som har lett for å få kviser, enda verre. Det er 16-åringen min som trenger. Og jeg har fått i oppdrag å kjøpe i dag, etter jobb. Har både apotek (opptil flere kjeder), parfymeri, helsekost, Normal og andre butikker innen kort rekkevidde.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 05-07-21 kl 12:49.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-21, 12:47   #2
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan noen anbefale en god solkrem med SPF 50?

Jeg er veldig glad i solkremene fra La Roche-Posay, men har ikke brukt akkurat denne selv; https://www.apotek1.no/produkter/lrp...-spf50-917730p

Tenkte dog den kunne være noe for tenåringshud? Uansett ville jeg spurt på apoteket også, de har som regel svært god kunnskap om hva som kan passe.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-21, 12:48   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen anbefale en god solkrem med SPF 50?

Ja, jeg spør på apoteket i tillegg, men veldig greit å høre om personlige erfaringer og favoritter også. Takk for tips!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-21, 13:21   #4
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan noen anbefale en god solkrem med SPF 50?

Jeg tåler best Clinderm sine fra apoteket, men får kviser uansett.
Det hadde sikkert gått bedre om jeg hadde hatt egen til ansikt
På Apotek 1 har de nå 50 prosent om man kjøper 3 produkter. Man kan feks kjøpe en solkrem, en ansiktssolkrem og en aftersun.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-21, 13:39   #5
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen anbefale en god solkrem med SPF 50?

Jeg har ikke "huden" du beskriver, men vil anbefale kihel's til ansiktet. Fin farge (lett å se hvor du har tatt på), uttørrende. NB! Lukter heimert, men lukten går fort bort. https://www.kiehls.no/showroom-prive...=face-sun-care

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-21, 13:42   #6
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen anbefale en god solkrem med SPF 50?

Selv tester jeg ut solkremer for tiden, jeg liker best de med fysisk filter. Bruker denne mye selv: https://lyko.com/no/clinique/solbesk...ineral-sunscre

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-21, 13:44   #7
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.480
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen anbefale en god solkrem med SPF 50?

(SItter på mobil så derfor spamming. Har litt problemer med å lime inn flere linker når jeg er mobil). Følg gjerne heltkrem på Instagram, veldig mye bra tips!

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-21, 14:27   #8
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.002
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan noen anbefale en god solkrem med SPF 50?

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Jeg er veldig glad i solkremene fra La Roche-Posay, men har ikke brukt akkurat denne selv; https://www.apotek1.no/produkter/lrp...-spf50-917730p

Tenkte dog den kunne være noe for tenåringshud? Uansett ville jeg spurt på apoteket også, de har som regel svært god kunnskap om hva som kan passe.

Jeg har denne og er veldig fornøyd.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-21, 14:37   #9
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan noen anbefale en god solkrem med SPF 50?

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Jeg er veldig glad i solkremene fra La Roche-Posay, men har ikke brukt akkurat denne selv; https://www.apotek1.no/produkter/lrp...-spf50-917730p

Tenkte dog den kunne være noe for tenåringshud? Uansett ville jeg spurt på apoteket også, de har som regel svært god kunnskap om hva som kan passe.

Denne er min favoritt. Blir ikke så feit og blank av den.

Det er også den eneste jeg får smøre fireåringen med uten full meltdown.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-21, 14:50   #10
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen anbefale en god solkrem med SPF 50?

Takk for gode tips folkens, nå har jeg vært på apoteket en tur, og etter en kjapp konferanse med en av de ansatte endte jeg opp med to kremer i merket Høst m.fl. anbefalte, bare litt annen variant.

En til ansiktet, spesielt beregnet på uren hud:
https://www.vitusapotek.no/sol%2c-fr...0-ml-/p/847299

Og denne til kroppen:
https://www.farmasiet.no/catalog/hud...0-250,5029777/

Med kampanje ble prisen overkommelig. Satser på at det blir godkjent.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 05-07-21 kl 15:11.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-21, 15:36   #11
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan noen anbefale en god solkrem med SPF 50?

Jeg bruker de to fra La Roche-Posay beregnet på ansiktet som er linket til over her. Funker veldig mye bedre enn alt annet jeg har prøvd! I tillegg har jeg dagkrem fra Dermalogica med sf 30 som jeg bruker de dagene sola ikke steker.

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-07-21, 16:14   #12
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan noen anbefale en god solkrem med SPF 50?

Datteren min, som får utslett og sviende kløe av det meste av solkrem tåler La Roche-Posay veldig godt. Har ikke hørt at hun har klagd over ansiktshuden heller.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-21, 16:49   #13
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan noen anbefale en god solkrem med SPF 50?

Jeg synes de fleste spf 50 er allergivennlige og bra. Men LRP, Clinique, Cliniderm og Murad har kremer jeg ikke får kviser av.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-21, 21:41   #14
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.813
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan noen anbefale en god solkrem med SPF 50?

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Datteren min, som får utslett og sviende kløe av det meste av solkrem tåler La Roche-Posay veldig godt. Har ikke hørt at hun har klagd over ansiktshuden heller.

Min eldste datter med veldig lys og ømfintlig hud, skryter også veldig av denne.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-21, 22:07   #15
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan noen anbefale en god solkrem med SPF 50?

Nå ser jeg du allerede har handlet, My, men jeg vil anbefale Änglamark sine. De selges på Coop (i alle fall på Obs), er ikke skammelig dyre og veldig gode. Synes jeg da.

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-21, 08:46   #16
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen anbefale en god solkrem med SPF 50?

Til ansiktet sverger jeg til Cosmica Sun Face Cream SPF 50 – jeg får kviser av alt mulig annet, men er nødt til å bruke høy faktor i fjeset daglig i sommerhalvåret for å unngå rosaceautbrudd.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-21, 09:22   #17
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.337
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan noen anbefale en god solkrem med SPF 50?

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Datteren min, som får utslett og sviende kløe av det meste av solkrem tåler La Roche-Posay veldig godt. Har ikke hørt at hun har klagd over ansiktshuden heller.

Dette er de eneste solkremene jeg ikke får soleksem på brystet av. Det er flere år siden forrige runde med soleksem, like lenge som jeg har brukt kremene fra LRP.

Til ansiktet er jeg svært godt fornøyd med en fra Dermalogica med faktor 50, men den er kanskje mer beregnet for litt voksnere hud enn det som etterspørres her.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-21, 09:57   #18
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.993
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan noen anbefale en god solkrem med SPF 50?

Datteren min er temmelig hardt plaget av soleksem selv om hun ikke er den lyseste i familien, og LRP Anthelios Dermo-pediatrics spf 50+ er den eneste som har noen som helst effekt mot dette. Jeg vet at LRP har de solkremene som gir best beskyttelse mot UVA-stråler, så min teori er at det er disse som forårsaker eksemet, men jeg vet sannelig ikke.

Selv veksler jeg mellom Cosmica Face spf50+ og tilsvarende fra Cliniderm for å forhindre at pigmentflekkene mine formerer seg noe voldsomt.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-07-21, 10:06   #19
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan noen anbefale en god solkrem med SPF 50?

Hun som spør her er ikke plaget med soleksem eller ekstremt sensitiv hud, og er ikke veldig lys heller, hun er blond, men får brunfarge. Hun vil bare ikke bli solbrent. Også har hun typisk tenåringshud i ansiktet, som lett får kviser.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no