Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Anbefal en bok som vekker leselysten

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-21, 13:09   #21
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefal en bok som vekker leselysten

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Her og! Det er noe av det beste jeg noen gang har lest. Men jeg kastet meg over den på et tidspunkt da lesemuskelen min var godt trent. Og det tror jeg var noe av nøkkelen til at den var helt altoppslukende. Den kan kanskje være litt tung å bruke til å sveive i gang leselysten igjen.

Det samme tenkte jeg, selv om jeg også elsket bøkene. Synes f.eks Ferrante var mer av en page-turner.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 13:28   #22
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.588
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Anbefal en bok som vekker leselysten

Jeg er veldig glad i Nattens sirkus av Erin Morgenstern. Hun kom med en ny for en stund siden, "The starless sea" som også er veldig fin. Jeg tror de passer fint for å komme igang med lesing igjen, hvis du ikke vil ha noe som er for "tungt".

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 14:04   #23
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Anbefal en bok som vekker leselysten

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Her og! Det er noe av det beste jeg noen gang har lest. Men jeg kastet meg over den på et tidspunkt da lesemuskelen min var godt trent. Og det tror jeg var noe av nøkkelen til at den var helt altoppslukende. Den kan kanskje være litt tung å bruke til å sveive i gang leselysten igjen.

Interessant hvor forskjellige vi er! Dette var bøkene som fikk meg i gang igjen med lesing etter en lang orker ikke-gidder ikke-passer meg ikke-periode.

Det var språket hans som dro meg inn i bøkene igjen; poetisk, uventede språkbilder og menneske- og naturskildringer som brakte meg til Island mens jeg leste.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-21, 14:13   #24
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefal en bok som vekker leselysten

Det er ganske stor forskjell på orker ikke, gidder ikke og klarer ikke.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no