Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Å velge bok

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-21, 12:21   #21
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å velge bok

Jeg er blitt ekstremt sær og vanskelig, så jeg ender ofte opp med å høre bøker jeg har hørt før om igjen. Anbefaler ikke den metoden.

Henger altså her for tips. Jeg strever egentlig mest med at jeg nesten utelukkende leser/hører biografier, faglitteratur eller morsomme bøker, så akkurat mine parametre er litt vanskeligere å finne anbefalinger på.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-21, 14:39   #22
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å velge bok

Jeg er sær og ønsker overhodet ingen spoilers før jeg leser. Slik er jeg når det gjelder filmer og serier også. Så minst mulig info altså Så for meg handler det mer om sjanger, forfattere og tipsene jeg får utifra det. Blir jo litt bom innimellom, men bemerkelsesverdig lite synes jeg.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-21, 14:39   #23
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.049
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å velge bok

Stort sett går jeg til søkesiden til Deichman, trykker * og ser hva som er nytt. Klikker det så til mitt nærmeste bibliotek (som jeg mistenker også er Tjorven sin). Ellers så leser jeg bokanmeldelser og noterer de som høres interessante ut i liste på mobilen.

Venninneflokken har en snapgruppe, der vi legger ut bilder av bøker vi har likt.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-21, 15:07   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge bok

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Stort sett går jeg til søkesiden til Deichman, trykker * og ser hva som er nytt. Klikker det så til mitt nærmeste bibliotek (som jeg mistenker også er Tjorven sin). Ellers så leser jeg bokanmeldelser og noterer de som høres interessante ut i liste på mobilen.

Venninneflokken har en snapgruppe, der vi legger ut bilder av bøker vi har likt.

Ja, jeg tilhører nok samme bibliotek som deg. Jeg synes ikke søkefunksjonaliteten på Deichman er så god. I tillegg er biblioteket veldig lite, men jeg har funnet ut at det er veldig enkelt å bestille bøker fra andre biblioteker og det kommer få dager senere. Men da må jeg jo skjønne hva jeg har lyst til å bestille.


I går var det sånn at uansett hvilken bok jeg så på, så dukket de samme 7 bøkene opp under "Andre som har lånt denne låner også ..." Men de 7 hadde jeg lest allerede.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-21, 16:25   #25
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å velge bok

Med få unntak lytter jeg utelukkende til lydbøker, så mine leteaksjoner kan lett bli noe uoversiktlige. Jeg følger såvel bokbloggere som en del forlag, favorittforfattere og sjangergrupper på Facebook, og googler ofte anmeldelser hvis jeg finner noe som frister. Har en liste med bøker jeg vil lytte til, og i mitt tilfelle når de ev kommer i lydbokformat og hvilken strømmetjeneste. Har også plukket opp en del tips her på FP.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-21, 19:04   #26
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge bok

Eg har begynt å lagre bøker eg surfer borti på liste på Deichman. Så samler eg opp og reserverer fleire på ein gong, i desse klikk-og-hent-tider.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-21, 20:48   #27
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å velge bok

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg har alltid en liste på mobilen min med bøker jeg vil lese. Dette er fra anbefalinger fra folk rundt meg, anmeldelser i avis eller omtale andre steder. Jeg fyller på fortløpende, og kommer aldri til bunnen. (...)

Sånn, akkurat sånn gjør jeg det. I tillegg til å forbanne Helten som abonnerer på Klassekampa hver dag. De har vanvittig mange boktips som frister meg.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-21, 19:08   #28
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å velge bok

Synes goodreads er fint, man får anbefalinger når man har vurdert 20 bøker.

Bokelskere er også OK.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-05-21, 22:02   #29
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge bok

Jeg følger nokon på insta og velger det hun anbefaler. Det har vært svært vellykket så langt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-21, 23:44   #30
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å velge bok

Jeg har en veldig uformell lesesirkel med to venninner. Sist leste vi «American dirt» av Jeanine Cummins. Jeg tror den heter «Amerikansk jord» på norsk. Den gjorde sånninntrykk at jeg anbefaler den i øst og vest.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-21, 23:47   #31
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å velge bok

Har du Pinterest? Jeg har en tavle jeg pinner med bøker og filmer jeg hører om som jeg har lyst lese/ se senere. Screenshotter og sender til tavlen hvis pinsymbolet ikke dukker opp med en gang.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no