Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Fjellsko

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-21, 22:45   #1
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Fjellsko

Fjellskoa mine har veldig slitt såle og jeg trenger noe nytt. Jeg vil ha noe med god såle som sitter godt, helst ikke for tunge og som nok kommer til å bli mest brukt i skogen, men også på snaufjell. Tips?

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-21, 22:47   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fjellsko

Jeg kjøpte Crispi Besseggen i fjor. De erstattet et par Crispi Besseggen som var nesten 30 år gamle (og ble brukt godt i alle de 30 årene).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-21, 23:07   #3
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fjellsko

Kjøpte noen fjellstøvler fra Alfa i fjor. Det var som å gå med tøfler fra dag 1, synes jeg. Trengte noen litt høye med god ankelstøtte, mulig du skal ha noe lavere. Men var veldig fornøyd med kvaliteten. Brukte dem mye, i fjor.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-21, 23:20   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fjellsko

Kjøpte Alfa Kvist Advanced, eller hva det heter, i fjor. Enormt lette og med en utrolig sklisikker såle. Vanntette og rosa.

Ikke veldig høye, forresten, og kostet ca 1700 kr.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-21, 23:31   #5
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fjellsko

Jeg har et par Crispi Besseggen som jeg er veldig fornøyd med. Brukes stort sett på tur med tung sekk, eller i mye stein og ur.

De skoene jeg bruker til daglig på tur i skog og mark, er Salomon X ultra mid, en halvhøy, vanntett tursko, med såle med godt grep. Brukes i all slags vær.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 06:42   #6
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.809
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fjellsko

Halvhøye Hoka, har jeg. Superlette på foten. Veldig bra grep, de har fått noen kilometer på våte og blaute bergensfjell det siste året.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 07:33   #7
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fjellsko

+ 1 på Alfa. Superlette og stabile fjellsko. Jeg har også Besseggen, Alfa ble kjøpt fordi jeg syns Besseggen var så tunge og jeg hadde forstuet ankelen og trengte noen lette stabile sko til å trene opp ankelen igjen.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 07:35   #8
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.879
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fjellsko

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Kjøpte Alfa Kvist Advanced, eller hva det heter, i fjor. Enormt lette og med en utrolig sklisikker såle. Vanntette og rosa.

Ikke veldig høye, forresten, og kostet ca 1700 kr.

Høres ut som mine Veldig godt fornøyd med dem.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 07:46   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fjellsko

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.


De skoene jeg bruker til daglig på tur i skog og mark, er Salomon X ultra mid, en halvhøy, vanntett tursko, med såle med godt grep. Brukes i all slags vær.

Bruker også Salomonsko på tur, men i vinter fikk jeg pigget dem (etter tips her inne), så jeg må kjøpe meg et par nye nå snart.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 07:48   #10
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fjellsko

Prøv La Sportiva sine fjellsko.

Jeg har kjøpt den lave utgaven, da jeg har Crispi fjellsko fra før av. Nå velger jeg helst å gå i den lave La Sportiva heller enn fjellskoen pga. den utrolig gode sålen!

Det ble helt slutt på vond hæl kort tid etter jeg kjøpte de skoene og de har veldig godt grep.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 08:42   #11
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.328
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fjellsko

+1 på Chrispi Besseggen. Veldig fornøyd.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 10:17   #12
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fjellsko

Jeg elsker mine Alfa. Og har testet ganske mange forskjellige. Erfaringen min er at man må prøve fjellsko på, og velge de som sitter behagelig med en gang.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 10:53   #13
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fjellsko

Jeg kjøpte lette goretex-sko fra Mammut til mitt tilsvarende behov.

Disse: https://www.milrab.no/mammut-nova-ii...YaAjixEALw_wcB

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 11:41   #14
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fjellsko

Jeg sverger til Haglöfs Ridge Mid gtx når det gjelder fjellstøvler. De er lette og passer foten min helt perfekt. Har et par Crispi Besseggen også, men de er degradert til reserve og står og støver ned på hytta. Bruker helst vanlige joggesko eller trail runners når det er tørt nok, selv i ur og høyfjell. Fjellstøvler kun hvis det er vått eller jeg skal bære tung sekk. Nå skal det sies at Crispi-støvlene gir bedre ankelstøtte enn Haglöfs, men for meg som aldri har tråkket over eller opplever å ha vinglete ankler så er joggesko og veldig lette fjellstøvler er bedre valg.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 11:47   #15
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fjellsko

Jeg har forsøkt å bruke mine Crispi Besseggen en del år, men de blir vondere og vondere på min fot, mulig jeg har fått større føtter. De er absolutt ikke utslitt eller noe, mulig også de er for smale for min brede forfot. Jeg har nå kjøpt meg Salomon halvhøye, mye lettere, før sommerens fjellturer, siden de lave Salomon-skoene sitter helt nydelig på, de nye føles helt som de lave på foten. :hjerter.

Kommer til å selge mine Besseggen, så om noen er interessert, si fra. Str. 38.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 11:48   #16
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fjellsko

Besseggen er tunge sko. Jeg er utrolig fornøyd med mine Mammut, tilsvarende dem Timar lenket til. Halve vekten, stabile og med godt feste, lette å vedlikeholde.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 11:53   #17
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.720
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fjellsko

Kjøpte Alfa Vang fjellsko i fjor, syns de funker bra til mitt bruk.
De er ikke så tung og går godt opp over ankelen, viktig for min del, ettersom jeg vrikker ankelen ofte.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 11:55   #18
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fjellsko

Jeg kjøpte nå disse: https://www.xxl.no/salomon-authentic...152930_1_style

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 12:13   #19
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fjellsko

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Halvhøye Hoka, har jeg. Superlette på foten. Veldig bra grep, de har fått noen kilometer på våte og blaute bergensfjell det siste året.

Er det noe støtte i ankelområdet på de? Eller er det bare vanlig "tynt" materiale? Passer de for de som lett tråkker over, eller blir de for ustabile til de?

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-21, 13:06   #20
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.809
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fjellsko

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Er det noe støtte i ankelområdet på de? Eller er det bare vanlig "tynt" materiale? Passer de for de som lett tråkker over, eller blir de for ustabile til de?

De gir ikke veldig støtte, men noe. Jeg pleier jo å bruke helt lave, så disse brukes for bittelitt støtte. Er du vant med god støtte, så er kanskje ikke disse de beste. De har noen som er litt høyere også (jeg har de laveste av de høye, om su skjønner ). Komforten er fantastisk, også grepet.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no