Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Lettlest morsom bok

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-21, 13:26   #1
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Lettlest morsom bok

Jeg må ha noen lettleste bøker til lesebrettet før jeg drar på hyttetur. Gjerne noe morsomt, ikke krim.
Forslag?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-21, 13:29   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettlest morsom bok

Good Omens (norsk: Gode varsler), Terry Pratchett og Neil Gaiman.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-21, 13:29   #3
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lettlest morsom bok

Vi er fem av Matias Faldbakken. Kanskje mer corny enn morsom, Men underholdende da, og lettlest.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-21, 13:30   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettlest morsom bok

Tja. Hva er lettlest?

Jeg leste den siste Elling-boka "Ekko av en venn" av Ingvar Ambjørnsen veldig mye fortere enn jeg leser andre bøker. Men jeg har likt Elling tidligere også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-01-21, 13:35   #5
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lettlest morsom bok

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Tja. Hva er lettlest?

Jeg leste den siste Elling-boka "Ekko av en venn" av Ingvar Ambjørnsen veldig mye fortere enn jeg leser andre bøker. Men jeg har likt Elling tidligere også.

Ja det varierer jo selvfølgelig veldig.
Jeg likte TUV og Gulbok veldig godt.
Har nettopp slitt meg igjennom 60-tallet av Ketil Bjørnstad.
Jeg likte de første bøkene av brobyggerne (jan Guillou) veldig godt.
Jeg er ikke så gla i fantasy.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-21, 13:59   #6
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lettlest morsom bok

Eleanor Oliphant is completely fine (evt Eleanor Oliphant har det helt fint om du heller vil lese den på norsk) av Gail Honeyman.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-21, 14:06   #7
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lettlest morsom bok

Tante Augusta av Graham Green.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-21, 15:04   #8
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lettlest morsom bok

Et hummerliv (Erik Fosnes Hansen)

Hva hun egentlig klager over når hun klager over husarbeidet (Heidi Linde)

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-21, 15:06   #9
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lettlest morsom bok

Britt-Marie var her (Fredrik Backman)

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-21, 15:17   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettlest morsom bok

Bøkene til Nina Lykke, f.eks. Nei og atter nei.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-21, 15:25   #11
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lettlest morsom bok

Jeg ble inspirert til å lese James Herriots bøker på nytt etter å ha sett "Den nye dyrlegen" i jula, og oppdaget at jeg helt hadde glemt hvor utrolig morsomme de er. Sitter stadig og ler høyt for meg selv , så de er min varme anbefaling i kategorien "morsom og lettlest".

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-21, 15:35   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettlest morsom bok

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Bøkene til Nina Lykke, f.eks. Nei og atter nei.

Jeg leser denne nå, og dette er et ålreit bok om hvordan man føler det er å stå midt i livet. Selv om det om boka handler om utroskap og jeg ikke står i noe sånt (i hvert fall ikke som jeg vet om ... men det gjorde ikke Ingrid i boka heller før det var gått en god stund).

Jeg kommer til å lese mer av Nina Lykke etterpå.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-01-21, 15:42   #13
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettlest morsom bok

Leser du like gjerne på engelsk? Disse bøkene tror jeg ikke er oversatt alle tre ennå, dessverre. Den første "The Rosie Project" heter "Drømmen om Rosie" på norsk (pocket) og den tittelen høres ut som en tredjerangs stjerneroman fra 1983, men er altså en skikkelig morsom bok om en mann som har bestemt seg for at han nå er kommet dit i livet at han vil gifte seg. Han må bare finne noen å gifte seg med. I innbundet utgave kan du kjøpe "Prosjektet Rosie", også på norsk.

Bok to heter "The Rosie Effect" og bok tre "The Rosie Result".

Jeg hadde bok to med meg på en flyreise og jeg lo så fælt at jeg følte for å forklare meg til personalet. Dette er ganske nerdete greier, men jeg kjenner såpass mange jeg ser slike trekk i at dette i hvert fall var midt i blinken for meg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-21, 15:43   #14
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Lettlest morsom bok

'Trilogien om gutten' av Jón Kalman Stefánson.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-21, 16:11   #15
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lettlest morsom bok

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Britt-Marie var her (Fredrik Backman)


Jeg elsker Backman!


Disse er supersøte, lettleste og rett og slett koselige - jeg leste disse i en ellers tøff tid i livet da jeg ikke hadde overskudd til noe som krevde særlig innsats;


https://ebok.no/forfatter/karin-brunk-holmqvist/


https://ebok.no/search/tirsdagsdamene/

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-21, 17:01   #16
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lettlest morsom bok

Takk for mange gode tips.
Jeg har vært en av de som ofte har plukket opp bøker pga omslaget, lest litt i de i bokhandelen og så handler. Overgangen til kindle har gjort det litt vanskeligere og det er så utrolig mye å velge i.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-21, 17:04   #17
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.080
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lettlest morsom bok

En rekke avbrutte forsøk.

Kjempemorsom bok om forfatter som vil skrive sin biografi om 80-tallsoppvekst, med familiens kommentarer underveis.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-01-21, 18:38   #18
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lettlest morsom bok

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg leser denne nå, og dette er et ålreit bok om hvordan man føler det er å stå midt i livet. Selv om det om boka handler om utroskap og jeg ikke står i noe sånt (i hvert fall ikke som jeg vet om ... men det gjorde ikke Ingrid i boka heller før det var gått en god stund).

Jeg kommer til å lese mer av Nina Lykke etterpå.

Jeg tror ikke du er så misantropisk og negativ som meg, men drister meg likevel til å anbefale hennes Oppløsningstendenser. Jeg lo så jeg nesten grein.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-21, 19:14   #19
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lettlest morsom bok

Bøkene til Arto Paasilinna er også lettlest og underholdende. Selv om tema kan være mer... mørk (finner egentlig ikke rette ordet for å beskrive). Men sære, underholdene, givende, lettlest og korte bøker.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-21, 22:55   #20
Ørnekvinnen
Aktiv
 
Ørnekvinnen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Innlegg: 133
Ørnekvinnen er populærØrnekvinnen er populærØrnekvinnen er populær
Standard

Sv: Lettlest morsom bok

Jeg har humret meg gjennom både Nina Lykke og bøkene om Rosie. Støtter begge disse anbefalingene.

Hvis det er ok med nynorsk anbefaler jeg også bøkene til Marit Eikemo. «Samtale ventar» og «Mellom oss sagt» er mine favoritter - morsomme og bra.

__________________
Selv om man blir stående alene, betyr det ikke at man tar feil.
Ørnekvinnen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no