Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Air fryer

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-21, 08:18   #41
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Air fryer

Vår er fremdeles nesten daglig i bruk. Den har fast plass på kjøkkenbenken.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-21, 14:21   #42
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Air fryer

Kjøpte Philips XXL i går. Har lyst til å teste den ut asap, men vet ikke helt hva jeg skal starte med. Tar gjerne i mot forslag.
Ser at det finnes en del tilbehør. Er det noe som bør anskaffes, eller klarer man seg fint uten?

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-21, 14:35   #43
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Air fryer

Den siste uka har jeg brukt airfryer'n til: båtpoteter, rå kylling overlår (skinnet ble supercrispy), rundstykker, ostesmørbrød, hvitløksbrød, panert fisk, baconsurret pølser.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-21, 14:44   #44
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Air fryer

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Den siste uka har jeg brukt airfryer'n til: båtpoteter, rå kylling overlår (skinnet ble supercrispy), rundstykker, ostesmørbrød, hvitløksbrød, panert fisk, baconsurret pølser.

Burde sikkert lest meg opp, men det er mye lettere å spørre her. Hvordan gjør du det med rå kylling overlår f.eks? Legger du dem rett i den kurven? Hvor lang tid tar det å airfrye dem?

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-21, 14:53   #45
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Air fryer

Jeg syns laks blir veldig bra, men man må vaske kurven godt etterpå. Ungene bruker å varme rester, varme opp frosne pizzasnurrer, lage ostesmørbrød og chips. De innbakte scampiene de har i løsvekt på rema blir veldig bra. Og for nown dager siden brukte jeg den for å varme opp noen ferdigstekte kjøttboller vi skulle ha til pasta.

Hos oss står den nesten alltid på benken. Jeg syns den er genial til unger som skal lage seg mat selv, for den slår seg av etter satt tid slik at mat ikke blir brent og det minsker faren for brann.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-21, 15:00   #46
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Air fryer

Det høres ut som Lillebror kommer til å elske den.

Ser at det er massevis av oppskrifter der man bør ha en ildfast form. F.eks for å lage lasagne, gryter etc. Ingen av de ildfaste formene jeg har passer oppi kurven. Noen som har tips til en ildfast form som utnytter plassen i kurven godt?

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-21, 15:37   #47
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Air fryer

Vi fikk form med vår. Tror mange har som kan kjøpes utenom.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-21, 16:41   #48
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Air fryer

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Det høres ut som Lillebror kommer til å elske den.

Ser at det er massevis av oppskrifter der man bør ha en ildfast form. F.eks for å lage lasagne, gryter etc. Ingen av de ildfaste formene jeg har passer oppi kurven. Noen som har tips til en ildfast form som utnytter plassen i kurven godt?

Det beste er at formen er mindre enn kurven slik at luften kan sirkulere godt. Vi har noen små glassformer jeg tror jeg kjøpte på Rusta som kom med plastikklokk. De er fine til en porsjon.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-21, 19:25   #49
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Air fryer

Takk for tips, jeg skal se hva jeg finner på Rusta.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-21, 20:40   #50
Alexa
Nå da?
 
Alexa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 952
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Sv: Air fryer

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Kjøpte Philips XXL i går. Har lyst til å teste den ut asap, men vet ikke helt hva jeg skal starte med. Tar gjerne i mot forslag.
Ser at det finnes en del tilbehør. Er det noe som bør anskaffes, eller klarer man seg fint uten?




Vi har en del av tilbehøret, pizzadelen funker fint, men ikke så mye brukt enda. Men den som skiller i to etasjer er gull!
Kylling med skinn, vinger lår etc blir supre fort.
Pommes frites selvfølgelig, og frosne vårruller.



Men har også brukt den til biff og annet kjøtt, supert resultat. blir litt som en ekstra ovn.



Har prøvd å bake muffins en gang, ikke like lett. XXL-en vi har bestemmer tiden selv, men måtte sette det på flere ganger ved baking.

__________________
2005 og 2010
Alexa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-21, 21:55   #51
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.216
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Air fryer

En xxl kom i hus her for et par uker siden. My covid baby!

Den er suveren på fries og søtpotetfries, vårruller, fiskepinner og fiskenuggets. Er det eneste vi har prøvd så langt.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-21, 11:19   #52
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.087
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Air fryer

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Burde sikkert lest meg opp, men det er mye lettere å spørre her. Hvordan gjør du det med rå kylling overlår f.eks? Legger du dem rett i den kurven? Hvor lang tid tar det å airfrye dem?

Blander alt krydder i en skål og gnir inn kyllinglårene, noen ganger blander jeg krydderet i kefir og marinerer først (gjerne en natt, men funker bra med 1-2 timer også). Legger lårene i kurven og steker 20-30 min, avhengig av hvor kaldt kjøttet er. Jeg steker heller 5 min for mye enn for lite.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-21, 12:08   #53
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.226
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Air fryer

Hva er forskjellen på å bruke varmluft i stekeovn og en airfryer ? Blir resultatet vesentlig anderledes.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-21, 12:13   #54
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Air fryer

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Hva er forskjellen på å bruke varmluft i stekeovn og en airfryer ? Blir resultatet vesentlig anderledes.

Ja. Jeg synes det smaker ganske annerledes. I airfryeren så er det som om det er frityrstekt; uten å ha vært i nærheten av olje. Det som blir aller best er de tinga som jeg føler blir litt "soggy" på en eller flere sider i stekeovnen, men som i airfryeren blir likt over det hele.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-21, 12:14   #55
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Air fryer

MEN; dette er en ting man helt fint kan leve uten. Det bare blir litt ekstra digg mat når den brukes.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-21, 12:15   #56
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Air fryer

Jeg sitter i skrivende stund og spiser varme matmuffins, nettopp tatt ut av air fryeren. Den maskina er vel den kjøkkendingsen vi bruker aller mest her i huset.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-21, 13:16   #57
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.441
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Air fryer

Nå får jeg lyst på Airfryer…

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-21, 13:28   #58
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.216
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Air fryer

Eldste kom hjem med en pose grønnkål fra skolekjøkkenhagen i går, de ble deilige crispy grønnkålchips på 4 minutter.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-21, 13:36   #59
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Air fryer

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Eldste kom hjem med en pose grønnkål fra skolekjøkkenhagen i går, de ble deilige crispy grønnkålchips på 4 minutter.

Fantastisk tips!!!! Vi lager grønnkålchips med altfor mye olje i stekeovnen. Jeg skal jaggu teste det ut i airfryeren isteden.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-21, 14:06   #60
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.216
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Air fryer

Under en teskje olje og litt salt, Tjorven. Men skal prøve med parmesan på neste gang.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no