Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vinterjakke til tenåringsgutter

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-21, 12:45   #41
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterjakke til tenåringsgutter

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Vi innrømte heller ikke at vi frøs, på 80-tallet, med høyt permanenthår, som ikke lot seg kombinere med luebruk, og hullete jeans, i 28 minusgrader på indre østlandet. Det gjorde nok heller ikke jentene med low cut jeans og bar mage på tidlig 2000-tallet, eller dem med converse, bare ankler og treningstights 15 år senere.

Teens.

Nei, jeg husker jo det der, det er derfor jeg var så overrasket over beretningen om frysende ungdommer. Vi frøs jo aldri offentlig!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-21, 18:05   #42
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterjakke til tenåringsgutter

Opprinnelig lagt inn av dutte, her.

Mine gutter får Dæhlie dunjakker. De må ha herrestørrelse , ferdige med barnestørrelser.

Hvor kjøpes de?

Han fikk en brukt Bergans dunjakke i vinter. Tipper den er for liten i år.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-21, 13:28   #43
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterjakke til tenåringsgutter

Noen spesielle merker som er hot (eller helt ut) i år? Kan være dunjakke (trolig av den tynnere eller mellomtykke sorten) blir bursdagsgave til guttungen om få uker, han bryr seg ikke selv, men jeg har i tilfelle lyst til å kjøpe noe som er litt stas å ha likevel.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-21, 13:53   #44
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vinterjakke til tenåringsgutter

Knerten trakk et lettelsens sukk over at vinterjakka vi kjøpte i fjor fremdeles passer. Det er en relativt tykk dunjakke-sak fra HM. Han har i tillegg arvet en mye tynnere dunjakke-sak av sønnen til en venninne av meg. Også den er fra HM.

Det viktige for knerten er slett ikke hvilket merke det er. De må bare være ekstremt nøytrale, og begge disse jakkene er grå/svarte uten noe som helst pynt og derfor "godkjent".

Knerten blir straks 14 år, men passer fremdeles inn i største størrelse på barneavdelingen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-21, 16:34   #45
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterjakke til tenåringsgutter

Min er som Tjorven sin; men akkurat fylt 13. Det skal være nøytralt, helst sort eller blått. Helst vil han bare få det lagt i skapet uten å måtte gå i butikk selv. Nå går han i gråblå tynn «dunjakke» fra outlet, arvet etter sønn til en venninne.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 27-09-21 kl 22:32.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-21, 17:57   #46
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterjakke til tenåringsgutter

Min er også sånn. 13 nå i høst, og synes klær helst bare bør være der. Handling er ikke kjekt i det hele tatt.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-21, 23:35   #47
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vinterjakke til tenåringsgutter

Ser at det ikke bare en min gutt som er utfordrende når det gjelder tøy, litt trøstende egentlig. 13-åringen her går ikke i jakke. Bare hettegensere. Men nå nettopp kom venninnen til søsteren hans med en sort North Face dunjakke som han visstnok synes så ok ut, så undere kan virkelig skje. Jeg er nå på saken.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-21, 23:03   #48
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vinterjakke til tenåringsgutter

Opprinnelig lagt inn av dutte, her.

Mine gutter får Dæhlie dunjakker. De må ha herrestørrelse , ferdige med barnestørrelser.

Hvordan er BD i størrelse? Hvilke butikker selger de nå?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-21, 10:56   #49
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vinterjakke til tenåringsgutter

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det er nok en del av oss som kjøper jakker, opptil flere, til våre tenåringsgutter, men som de allikevel ikke bruker, og så er de ofte for store til at vi kan holde dem nede og tvinge på dem jakken, dessverre.

Ja!

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-21, 14:24   #50
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterjakke til tenåringsgutter

Eldste min er svært opptatt av riktig merke. Han har dyre jakker. Kjøpte en brukt Canada Goose i str L for 3 år siden og den brukes jo fortsatt.
Han har to ulike Parajumpers i tynn dun. Har sagt at jeg kan betale halvparten til en litt tykkere dunjakke som er mellomting mellom disse andre.

Minsten bruker en tynn vattert jakke. Og har rappet min tjukke Bergans dunjakke som jeg kjøpte brukt herinne for etpar år siden.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-21, 14:59   #51
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vinterjakke til tenåringsgutter

Min er ikke tenåring lenger, men ser at klassevennene til 16-åringene stort sett bruker det samme som storebror gjorde. Mørk parkas på de desidert kaldeste dagene, men ellers stort sett tynn mørkeblå dunjakke med tjukk hettegenser under. Merke: fra HM og Stormberg til Bergans og Gant. Ser ut som om stilen er viktigere enn merke her.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no