Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

En parkastråd - og "Skal det være sånn?"

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-21, 09:43   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En parkastråd - og "Skal det være sånn?"

Jeg bestilte tidligere i høst en Didriksons Frida parkas fra Ellos. Det viste seg at glidelåsen var kranglete og når jeg hadde tatt på parkasen og bøyde meg for å ta på sko, "delte" den seg nederst. Jeg har nå brukt noen uker på å få den returnert og få en ny. Så er den nye akkurat likedan. Det skal da ikke være sånn?

Jeg er skikkelig sur fordi jeg ellers likte den så godt. Nå trenger jeg tips om en annen parkas som er vanntett og ikke altfor dyr .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-21, 20:35   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En parkastråd - og "Skal det være sånn?"

Jeg har parkas fra Didrikson kjøpt på lokal butikk og eldste har en fra D som er kjøpt på Coop av alle steder. Tror ikke de er sånn.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-21, 20:50   #3
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En parkastråd - og "Skal det være sånn?"

De er til å åpne nedenfra også? Hvis ja, så tror jeg det skal være sånn. Hvis nei, så skal det vel ikke være sånn.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-21, 23:15   #4
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En parkastråd - og "Skal det være sånn?"

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

De er til å åpne nedenfra også? Hvis ja, så tror jeg det skal være sånn. Hvis nei, så skal det vel ikke være sånn.

Jeg vet ikke om den er til å åpne nedenfra? Jeg vil i alle fall ikke at jeg ikke skal kunne bøye meg en gang, så jeg har klagd igjen. De klarer ikke svare på om den skal være sånn, men jeg får sende den tilbake. Det er jo bra. Men nå trenger jeg en parkas . Kjøpte meg ny kjole isteden, men det gjør ikke samme nytten.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-21, 23:20   #5
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En parkastråd - og "Skal det være sånn?"

Du ser vel om det er to glidelås-håndtak på den eller ikke?

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-21, 23:29   #6
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: En parkastråd - og "Skal det være sånn?"

Har sendt glidelås-snap. Beklager hvis det er for teskje.

Alle mine parkaser har glidelås som også kan åpnes nedenfra, jeg har tenkt at det er for at de ikke skal revne når jeg bøyer meg, en slags sikkerhetsventil.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-21, 23:39   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En parkastråd - og "Skal det være sånn?"

Hm, jeg er skikkelig trøtt i kveld. Jeg får se nærmere på dette senere....

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-21, 00:17   #8
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: En parkastråd - og "Skal det være sånn?"

Deler glidelåsen seg slik at det liksom blir hull i den eller åpnes den seg nedenfra fra der glidelåsen starter ?

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-21, 00:22   #9
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: En parkastråd - og "Skal det være sånn?"

Nå måtte jeg teste. Har en Frida som er noen år gammel, og glidelåsen åpner seg nedenfra om jeg setter meg på huk for eksempel. Er temmelig sikker på at den skal være sånn for den virker ikke ødelagt.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-21, 09:29   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En parkastråd - og "Skal det være sånn?"

Jeg har også en Didrikson-jakke som åpner seg nede når jeg setter meg på huk. Men den har glidelås i andre enden, så det er ikke noe problem. Det er jo bare å dra den ned igjen hvis det er viktig for meg at den er lukket hele veien.

Hvis den åpner seg sånn at det blir hull i glidelåsen er det noe feil med den.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-21, 10:54   #11
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En parkastråd - og "Skal det være sånn?"

Hm. "Sånn at det blir hull"? Hva mener dere da? Elise sendte meg en snap av dette i går også, men jeg må jo være helt brød på dette. Kanskje jeg ikke har noen slike jakker fra før.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-21, 11:13   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En parkastråd - og "Skal det være sånn?"

Noen jakker har et feste nederst og andre jakker har to glidelåshemper. Sistnevnte vil da kunne dras opp nedenfra hvis man ønsker (slik at jakka bare er lukket på midten). Min jakke har to glidelåshemper, og da gjør det ikke noe om den åpner seg nederst når jeg setter meg på huk, for det er jo akkurat slik glidelåsen er tenkt å fungere.

Hvis det er et feste nederst og glidelåsen åpner seg "midt i" slik at den må tukles med for å få på plass igjen, så er det noe feil.

Noen mennesker er bedre på slike beskrivelser enn andre. Jeg føler at jeg kommer til kort her, men har gjort et forsøk.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-21, 11:22   #13
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En parkastråd - og "Skal det være sånn?"

Signerer Tjorven.
Min Didriksons har to gladere. Den ene drar jeg oppnår jeg lukker. Den andre blir igjen nede. Skal jeg bøye/sette meg så kan jeg dra opp den nederste slik at jakken da åpner seg nedenfra og jeg får bedre plass.
Har du bare en glider og jakken deler seg når glideren er oppe (jakken er lukket), så er det feil.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-21, 11:28   #14
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: En parkastråd - og "Skal det være sånn?"

Fra Sportmann, men likevel, det er Frida:

En herlig lettvattert parkas med feminint snitt. Jakken er vann- og vindtett med tapede sømmer. Hetten er fast og kan justeres. 4 lommer i front og innerlomme. Perfekt parkas med et stort fleksibelt bruksomeråde. Rygglengde str 38: 86,5 cm. Vattering 140g/m2 Vanntett (10.000 mm) Vindtett 2-veis frontglidelås Justerbar midje Stormklaff i front

Dvs glidelåsen skal kunne dras både fra toppen og fra bunnen. Det du opplever er sannsynligvis at du har en 2-veis glidelås.

(Alternativt "deler" glidelåsen seg "midt i", den spjærer på en måte - det er feil.)

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-21, 11:37   #15
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En parkastråd - og "Skal det være sånn?"

2-veis glidelås;


Da er det riktig at den sklir opp. Det gjør også min Didrikson vinterparkas

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-21, 13:45   #16
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En parkastråd - og "Skal det være sånn?"

Hm takk, folkens, her har jeg lært mye. Nå vurderer jeg beholde den likevel .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-21, 11:29   #17
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En parkastråd - og "Skal det være sånn?"

Takk for all info i denne tråden. Takket være det, har jeg beholdt parkasen og elsker den (jeg tror ennå det var noe galt med glidelåsen i den første altså).

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-21, 14:36   #18
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En parkastråd - og "Skal det være sånn?"

Godt du fikk byttet den som ikke virket som den skulle. Det kan være kjekt med tovesi når jeg skal lange skikkelig ut eller sitter i bil. Da blir det litt trangt nederst.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no