Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Bukser til høye tenåringer

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-21, 14:39   #1
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bukser til høye tenåringer

Begge ungene mine er blitt noen lange slamper. Begge foretrekker baggy bukser, utfordringen er finne noen som har lange nok ben uten at de svømmer i dem.

Eldste (gutt, 191 cm høy, tynn, med lange ben) driver fortsatt å finner stilen sin. Han handler litt på Junkyard og Carlings, men bortsett fra Cargo-pants med strikk nederst blir mange av buksene som er lange nok i bena skikkelig telt på ham, fordi han er så tynn. Han er ikke veldig glad i å shoppe, så jeg prøver å peke ham litt i riktig retning av hvilke butikker han burde handle i. De kompisene han har som er gode på mote er 10 til 15 cm kortere enn ham.

Yngste (jente, 176 cm høy) har en klar formening om hvilke klær hun liker, og har ikke noe i mot å shoppe, men hun blir veldig sliten av for mye mennesker, så også hun trenger å pekes i riktig retning. Hun har former, samtidig som hun er veldig smal i livet. Bukser fra H&M blir for korte i bena, og hun har ikke funnet noe hun liker på Carlings. Hun har ett par jeans fra Weekday som sitter pent, og har lange nok ben og en bukse fra Gina Tricot som også sitter pent og er lang nok. Ellers er det en utfordring at mange av buksene som sitter pent på henne er alt for korte i bena.

Hadde de kunnet brukt en hel dag på shopping hadde det ikke vært noe problem, men eldste gidder ikke og yngste har lyst, men blir sliten etter å ha vært innom en, maks to, butikker. Så da prøver jeg å bistå litt med hjelp til å finne merker/butikker.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-21, 14:56   #2
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.315
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser til høye tenåringer

Ikke særlig fashionista, men min høye, svært slanke, langbeinte sønn bruker (når jeg klarer å få tvunget ham ut av turbuksene han elsker) noe så enkelt som chinos fra HM. Finnes i ymse fit's, og er så basic det kan få blitt omtrent.

https://www2.hm.com/no_no/herre/prod...er/chinos.html

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-21, 18:37   #3
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser til høye tenåringer

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ikke særlig fashionista, men min høye, svært slanke, langbeinte sønn bruker (når jeg klarer å få tvunget ham ut av turbuksene han elsker) noe så enkelt som chinos fra HM. Finnes i ymse fit's, og er så basic det kan få blitt omtrent.

https://www2.hm.com/no_no/herre/prod...er/chinos.html

Strålende tips! Jeg tror rett og slett ikke eldste har tenkt at HM har noe til ham.

Det er virkelig ikke noe krav at det er merkeklær eller "kult", bare at det sitter pent (og riktig - dvs. ikke slimfit).

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-21, 18:54   #4
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser til høye tenåringer

Zara har lange bukser til jenter.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-21, 18:58   #5
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.555
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bukser til høye tenåringer

Tror jentene våre er like gamle, og de er akkurat like høye. Min jente bruker mye Levis og Lois. De er kostbare, men jeg kjøper både brukt og på salg.
Hun er også veldig smal i livet.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-21, 19:03   #6
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.996
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bukser til høye tenåringer

Hos de høye tenåringsjentene rundt meg ser jeg mye Zara, Monki og Gina Tricot.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-10-21, 19:26   #7
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser til høye tenåringer

Zara var også et godt tips. Monki har vi ikke testet, så det er verdt et forsøk.

Levis vil hun ikke ha, uten at jeg helt har skjønt hvorfor. Modellene hun har prøvd er muligens ikke baggy nok, tror jeg. Lois tror jeg ikke passer til henne. Hun har en veldig klassisk timeglass-figur, og sliter med at bukser som er smale nok i livet, ikke går over baken. Det er grenser for hvor mye et liv kan snurpes inn med belte før buksen ikke sitter pent.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-21, 19:26   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser til høye tenåringer

Hiawata bruker LEVIS chinos fordi han må ha 34 i lengde, og det finner vi ikke i kjedebutikkene, dessverre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-21, 19:35   #9
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser til høye tenåringer

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hiawata bruker LEVIS chinos fordi han må ha 34 i lengde, og det finner vi ikke i kjedebutikkene, dessverre.

Eldste må ha 36 i lengde i Levis, men vi fant ikke en modell han likte. Alt var enten for trangt eller satt feil. Før han begynte med baggy bukser var han veldig fornøyd med 511. Men det er visst ikke noe fint lenger, så de to 511-buksene jeg kjøpte til ham før sommeren har mannen arvet.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-21, 19:39   #10
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.404
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bukser til høye tenåringer

Min 14-åring må også ha 34 i benlengde finner sine bukser på Junkyard og Gina Tricot. GT har disse.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-21, 20:20   #11
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.555
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bukser til høye tenåringer

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Zara var også et godt tips. Monki har vi ikke testet, så det er verdt et forsøk.

Levis vil hun ikke ha, uten at jeg helt har skjønt hvorfor. Modellene hun har prøvd er muligens ikke baggy nok, tror jeg. Lois tror jeg ikke passer til henne. Hun har en veldig klassisk timeglass-figur, og sliter med at bukser som er smale nok i livet, ikke går over baken. Det er grenser for hvor mye et liv kan snurpes inn med belte før buksen ikke sitter pent.

Prøvd Levis Wide Leg?

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-21, 20:22   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bukser til høye tenåringer

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Strålende tips! Jeg tror rett og slett ikke eldste har tenkt at HM har noe til ham.

Det er virkelig ikke noe krav at det er merkeklær eller "kult", bare at det sitter pent (og riktig - dvs. ikke slimfit).

Min venninne sin 16-åring bruker chinos fra Cubus. De er visst også greie. Han er ikke så lang som Gaia sin sønn, men tynn.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-21, 20:23   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.398
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bukser til høye tenåringer

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Hos de høye tenåringsjentene rundt meg ser jeg mye Zara, Monki og Gina Tricot.

Min på 16 som er er par cm kortere bruker bukser fra Monki.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-21, 20:30   #14
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser til høye tenåringer

Jeg var ikke klar over at GT har bukser med ekstra lange ben. Det var et godt tips!

Og ellers setter jeg stor pris på alle innspillene og det gjør yngste også.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-21, 20:30   #15
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bukser til høye tenåringer

Min 179 cm jente kjøper Zara, også brukte fordi de er lange. Lois med 34 går, men ikke alle modeller. Kosebukse fra Grunt str 176 kjøpt på Kids Brandstore, den nettbutikken har str 176, men ikke mye eller alltid. Sugarfree shop har lange kosebukser og Juicy er langt nok.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-21, 10:51   #16
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.445
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser til høye tenåringer

Mi jente som er langbent, sylslank i livet og med hofter, som vanligvis sliter med å finne lange nok bukser, har i det siste funnet seg to (autentiske) 90-talls Levisbukser i en litt fancy vintagebutikk, som sitter som et skudd og er lange nok i bena. Usikker på hvilken modell, men det er i alle fall en utgått modell som fantes på 90-tallet. Siden vintage-butikken er fancy, og modellen nok er ettertraktet, kostet den mye for brukt bukse å være, men tross alt mindre enn en ny Levis.

Så hvis dere har den typen butikker nær dere kan det være en ide å sjekke der.

Ellers har hun også bukse fra Zara som passer, og ei fra BikBok.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-10-21, 12:07   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser til høye tenåringer

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Eldste må ha 36 i lengde i Levis, men vi fant ikke en modell han likte. Alt var enten for trangt eller satt feil. Før han begynte med baggy bukser var han veldig fornøyd med 511. Men det er visst ikke noe fint lenger, så de to 511-buksene jeg kjøpte til ham før sommeren har mannen arvet.

Hiawata bruker ikke jeans, bare chinos, så jeg kjenner ikke det utvalget. Men cluet må nok være å finne bukser som også selges i varierende lengde, det gjør ikke kjedebutikk-buksene. De har standard på 32.

Liker han Dickies, f.eks. ?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-21, 13:01   #18
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.889
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bukser til høye tenåringer

Arvingen sverger til Levis. Hun vil også kun ha vide bukser. Tror det stort sett går i 501. Hun er ikke så høy, men er tynn og har lange bein. Levis buksene får hun dermed i rett størrelse: 24/25 og 32 i lengde.

løve70 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-10-21, 13:06   #19
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser til høye tenåringer

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Liker han Dickies, f.eks. ?

Han er veldig glad i Yôke. Dickies har han i noen hettegensere. Levis tror jeg rett og slett han ikke liker passformen til buksene som er mer baggy.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-21, 13:23   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bukser til høye tenåringer

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Han er veldig glad i Yôke. Dickies har han i noen hettegensere.

Yöke er fine, men kommer ikke i særlig stor variasjon på lengde. Så da får han ikke den samme looken som de som er kortere. På bildene på Junkyard skriver de hvor høye modellene er, men det er jo ikke alltid det er overføringsverdi, mtp kroppsfasong, hvor høyt man liker å ha buksene i livet etc.

Dickies kan man kjøpe i varierende lengde.

Hiawata liker også baggy bukser (ikke jeans), men har gitt opp for han liker ikke at de er korte. Så da blir det chinos, som ikke er trange (han liker ikke slimfit heller), men ikke baggy.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no