Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kalendergaver

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-21, 10:13   #1
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kalendergaver

Siden både 16-åringen (jente) og 12-åringen (gutt) vil ha pakkekalender, søker jeg tips til gaver.

Kan starte med et tips selv: På panduro.no har de en outlet-avdeling. Der kjøper jeg tegnesaker til minstemann, som liker å tegne. De har også 25% på promarkers, som er hans foretrukne tusj.

Til eldste har jeg tidligere handlet på makeupmekka, de har også en outlet-avdeling som har ting som egner seg til kalendergave.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-21, 10:56   #2
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kalendergaver

Jeg finner alltid flere av kalendergavene på Normal og TGR. Rimelige butikker med variert utvalg.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-21, 11:21   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kalendergaver

Mine unger, 13, 10 og 5 har alle tre bedt om at kalenderen inneholder lego. En pakke fordelt over deler av kalenderen, mannen sorterer brikker som vi pakker inn o de får utlevert veiledningen åpnet så de ikke får se forsiden og de får bare bla så langt som de har brikker til.

Ellers blir det sjokolade, hårstrikk, pokemonkort (eldste), juletrepynt, noen aktiviteter (bake julemenn, kino, julebad normalt sett representert med en vaskeklut av typen som vokser i vann, evt blir et en mini dusjsåpe etterhvert. (for de klutene er mest barnslige motiver som ikke treffer 13 åringen helt lenger tror jeg), litt skrivesaker/kul pen/blyantkvesser/dill i alle fall til jentene.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-21, 11:33   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalendergaver

Coolstuff.no bruker å ha en del artige greier til kalender. Her, f.eks, til 16-åringen: https://www.coolstuff.no/spiselig/sj...r-to-pid-18023

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-21, 13:55   #5
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kalendergaver

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Mine unger, 13, 10 og 5 har alle tre bedt om at kalenderen inneholder lego. En pakke fordelt over deler av kalenderen, mannen sorterer brikker som vi pakker inn o de får utlevert veiledningen åpnet så de ikke får se forsiden og de får bare bla så langt som de har brikker til.


Det gjorde vi et tidligere år og det var stor suksess. Mye bedre enn å kjøpe Lego-kalender som bare gir en masse rare småting som aldri blir brukt når desember er over. En større ting var både mer spennende og brukbart.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-21, 14:59   #6
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kalendergaver

Jeg har kjøpt Harry Potter-greier på Wish, det blir til ca halvparten av pakkene. Funker fint for både han på 10 og hen på 14. De får også krystaller/steiner, for det er visst også hot stuff.
De lukene som da blir igjen får bli godteri tror jeg.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-21, 18:24   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kalendergaver

Nille har diverse som kan egne seg. Flax lodd, julegodteri. Clas Olsen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-21, 18:51   #8
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kalendergaver

Søstrene Grene har endel fine og greie ting til ok pris.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-21, 18:55   #9
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kalendergaver

Var på xxl i dag, og de hadde ullsokker til 9 kr per par. line one heter de, men når jeg klikker meg inn på nettsiden får jeg feilmelding.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-21, 21:19   #10
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kalendergaver

Takk for mange gode tips! Tar gjerne flere også. Lego utgår for mine, siden resten av legoen er pakket bort og gitt vekk.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-21, 21:28   #11
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kalendergaver

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Takk for mange gode tips! Tar gjerne flere også. Lego utgår for mine, siden resten av legoen er pakket bort og gitt vekk.

Søstrene Grene er veldig bra på tegne/male saker blant annet.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-21, 21:39   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kalendergaver

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Søstrene Grene er veldig bra på tegne/male saker blant annet.

Fin julepynt også, rimelig godteri mm.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-21, 10:16   #13
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kalendergaver

Jeg vil være litt tidligere ute i år, og har bestilt badebomber og Morild-luer med refleks. Harry Potter-greier slår nok an hos to av mine. Jeg går nok for 2-3 større ting til hver, rundt seks småting og resten godteri, jeg har det bare ikke i meg å skaffe til veie 72 dingser.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-21, 15:05   #14
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kalendergaver

Jeg tok et lite raid på lørdag, så kan oppdatere egen tråd.
Normal hadde hårprodukter som eldste bruker i små flasker.
Cubus hadde dusjssåpe og parfyme som yngste bruker i gaveeske til 75 kroner. Den deler jeg i to.
Panduro hadde salg på tusjer, så der kjøpte jeg noen til yngste.
Jysk hadde små kunstige planter i potte og kubbelys på batteri. Det får de begge to.
Clas Ohlsson hadde penner som eldste ønsker seg, og så får begge ledlys til å henge på sekk/jakke (var på supertilbud) og pusseklut til pad og mobil (også på salg).
Søstrene Grene hadde små poser med Haribo-godteri, perfekt for julekalender. Det får de begge to.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-21, 15:06   #15
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.208
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kalendergaver

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Var på xxl i dag, og de hadde ullsokker til 9 kr per par. line one heter de, men når jeg klikker meg inn på nettsiden får jeg feilmelding.

Jeg så etter disse, men de hadde bare str 35-38 i min butikk. Det blir litt lite, særlig for pailabbene til yngste. Men ellers var dette et veldig godt tips!

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-21, 19:46   #16
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.841
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kalendergaver

Jeg har lyst å lage kalendere til studerende niese og nevø, noen som har tips til billige men ok ting å putte i?

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-21, 20:10   #17
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kalendergaver

Studentene jeg kjenner blir glade for litt praktiske ting det er kjedelig å kjøpe selv. Mikrofiberklut, såpe, duftlys, krydder, te i løsvekt, stor tekopp, telys(kanskje elektriske). Ting man kan få ganske rimelig.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-21, 21:22   #18
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kalendergaver

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Jeg har lyst å lage kalendere til studerende niese og nevø, noen som har tips til billige men ok ting å putte i?

Kakao, solbærsaft (sånn i pose som tilsettes varmt vann), fin såpe, flaxlodd, skokolade mm.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-21, 21:49   #19
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kalendergaver

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Jeg har lyst å lage kalendere til studerende niese og nevø, noen som har tips til billige men ok ting å putte i?

Artige julekuler, jeg kjøpte billige på Rusta/Europris/lignende butikk for tilsvarende kalender i fjor.

Nissesjokolade + tepose

Pose vaffelmix

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-21, 21:57   #20
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kalendergaver

Her blir det strømpekalender i år også. Det vil si 50/50 sokker og snop

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no