Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

I dag er dagen, endelig

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-21, 11:51   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

I dag er dagen, endelig

Dette er Arne Torget på ditt beste

HAN KJEM DEN DAGEN

Han kjem den dagen då alt er forbi
Og vi kan gå ut å sleppa våre kjensler fri.

Han kjem den dagen for jente og gut
Der vi frie som fuglen kan springa ut.

Han kjem den dagen, kor herlig det blir
Der butikkane har kjøttdeig og dopapir.

Han kjem den dagen utan karantene
Med opne restaurantar og folk på ein scene.

Han kjem den dagen som ikkje er så streng
Der vi får den nærhet vi fortjene og treng.

Han kjem den dagen utan angst og slit
Utan 1 meters avstand og vasking med sprit.
Det kjem ei kjensle av beste slag
Då Kongen kan sei, vi stod han av i lag.
Der Kongen kan sei med glede og von
Vi stod han av i lag, vi vann som nasjon.

Han kjem den dagen, om vi saman i lag
Held fram med dugnaden kvar einaste dag.

Han kjem den dagen, berre vent å sjå
Tusen takk til alle, som jobbar og står på!
Takk til alle som står på alt dei klare
I helse, omsorg, politikk, skule og dagligvare.
Takk til alle som er med og knyter band
Og held liv i urnorsk dugnadsand.

Han kjem den dagen der vi skal reisa oss på ny
Og få livet i gjenge i bygd og by.

Han kjem den dagen, så fint på ei fjøl
-ein dag i det året vi vart kjent med oss sjøl.

Arne Torget

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-09-21, 12:35   #2
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: I dag er dagen, endelig

Veldig fint dikt! Og i dag er dagen her! Jeg har lyst til å gå på pub og danse - bare fordi jeg kan! Men skal reise i konfirmasjon klokka 6.30 i morgen…

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-21, 12:44   #3
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I dag er dagen, endelig

I dag er dagen ja. Da jeg satt på jobb i skolen i går og diskuterte videre plan for massetest, føltes det liksom ikke som om så mye kunne forandres på et vis. Selv om jeg vet andre bransjer har det annerledes. Så da jeg ble bedt ut i dag, var det bare å hive seg på, selv om jeg vil angre i morgen sikkert.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-21, 12:44   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I dag er dagen, endelig

Dugnad.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-21, 12:52   #5
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: I dag er dagen, endelig

Det blir noe ekstra godt til middag i kveld, og sikkert et ekstra glass med vin.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-21, 12:57   #6
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: I dag er dagen, endelig

Ja, dugnad kan de slutte å bruke. Dette har vært beinhardt, og mye mer beinhardt for noen grupper enn andre. Helt ufrivillig - dugnad skal være frivillig!

Jeg har sluppet kjempebillig unna, men det har vært vondt å se på et par av barna mine. Og reiseliv, kultursektor og restaurantnæringen har hatt det utrolig vanskelig.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-21, 13:40   #7
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: I dag er dagen, endelig

…og Ikkje minst har me lært å kjenna menneskene rundt oss, på godt og vondt.
Nokon har eg mista totalt respekt for pga ytringer i some de siste 5oo dagane, og andre har imponert meg stort.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-09-21, 13:41   #8
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.457
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I dag er dagen, endelig

Ja, jeg blir fysisk kvalm når jeg hører Erna si dugnad.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no