Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Kindle. Dele bruker

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-21, 12:37   #1
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kindle. Dele bruker

Vi vurdere å gi døtrene Kindle i julegave. Det eneste problemet jeg ser med Kindle er jo at det er vanskelig å låne ut og dele på bøker. Men nå ser jeg at det skal være mulig å ha samme bruker på flere enheter. Slik at min bruker kunne vært på alle tre og at de kunne hatt tilgang til mine bøker. Og at jeg, i hvert fall delvis, kan kjøpe bøker til dem. Det kan vi jo ha glede av alle tre.

Er det noen som har gjort det og fungerer det greit? Jeg er veldig lite teknisk, men det så ut som om det skulle være gjennomførbart.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-21, 12:43   #2
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kindle. Dele bruker

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Vi vurdere å gi døtrene Kindle i julegave. Det eneste problemet jeg ser med Kindle er jo at det er vanskelig å låne ut og dele på bøker. Men nå ser jeg at det skal være mulig å ha samme bruker på flere enheter. Slik at min bruker kunne vært på alle tre og at de kunne hatt tilgang til mine bøker. Og at jeg, i hvert fall delvis, kan kjøpe bøker til dem. Det kan vi jo ha glede av alle tre.

Er det noen som har gjort det og fungerer det greit? Jeg er veldig lite teknisk, men det så ut som om det skulle være gjennomførbart.

Jeg har barnemodus til jentene. Da velger jeg hvilke bøker de skal ha tilgang til og de får automatisk disse i biblioteket sitt. Enklest å gjøre på nettsidene til amazon https://www.amazon.com/myh/manage?ref=myp

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-21, 12:44   #3
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle. Dele bruker

Takk. Mine er 18 og 20, så det skal ikke være nødvendig med noe barnemodus.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-21, 12:45   #4
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kindle. Dele bruker

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Takk. Mine er 18 og 20, så det skal ikke være nødvendig med noe barnemodus.

Nei, det skal være mulig å legge dem til som husstandsmedlem også, men regner med at de da må ha egne amazonbrukere.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-21, 12:51   #5
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle. Dele bruker

Jeg har en bruker og alle kindlene er satt opp på den. De går litt på kryss og tvers i husstanden.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-21, 12:55   #6
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kindle. Dele bruker

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Nei, det skal være mulig å legge dem til som husstandsmedlem også, men regner med at de da må ha egne amazonbrukere.

Finnes det en oppskrift på det ? Jeg er ny bruker av kindle og har et husstandmedlem som har kjøpt mange bøker.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-21, 13:00   #7
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kindle. Dele bruker

Det eneste som kan være problematisk med en bruker er hvis to stykker vil lese samme bok samtidig? Men det kan jo løses ved å skru på airplanemode f eks. Hvis ikke oppdaterer den jo den andre kindlen når man leser.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-21, 13:02   #8
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kindle. Dele bruker

Ja, det vil jo bli krøll. Masse mikk med det da jeg og datteren både leste og hørte på To kill a mockingbird (Audible synker mot kindle). Flymodus ville vært smart da, ja.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-21, 13:19   #9
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kindle. Dele bruker

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Finnes det en oppskrift på det ? Jeg er ny bruker av kindle og har et husstandmedlem som har kjøpt mange bøker.

Det ser ut som man kun kan være to stykker over 18 https://www.amazon.com/myh/households/ref=myh_hh_lnd Tror man har hver sin amazon bruker og så linker man dem for å kunne dele.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-21, 13:22   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kindle. Dele bruker

Ja, vi har alle Kindle knyttet til en bruker. Eneste problemet er at den som leser/kjøper mest bøker dikterer bokforslagene hos Amazon. Ikke et stort problem for meg, men min mann Alternativet er å ikke kunne dele bøker, og miste tilgang til bøkene man allerede har kjøpt... Greit å ha i bakhodet for unge voksne barn, men da er det nok ikke så krise å omregistre sin Kindle på et tidspunkt.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no