Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Den beste kaken som ikke trenger så mye pynting

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-21, 14:01   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den beste kaken som ikke trenger så mye pynting

60-årsfeiring og jeg skal bake kake. Jeg er ikke god på å pynte. Pavlova får jeg til, klæsje ut litt kremfløte og ha på bær. Jeg skal ta med kaken, men kan gjøre den siste pyntingen på plass. Noe mer avansert pynting enn Pavlova skal jeg ikke drive med.

Jeg skal lage og ta med kake for 14, har du noen kake å anbefale?

Jeg kom på at noen av gjestene har melkeproteinallergi så melk det bør unngås.


Sist redigert av Pelen : 28-06-21 kl 14:22.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-21, 14:04   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste kaken som ikke trenger så mye pynting

Jeg synes gulrotkake er skikkelig godt, og den trenger ikke gjøres så himla pen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-21, 14:14   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.351
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den beste kaken som ikke trenger så mye pynting

Suksessterte.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-21, 14:15   #4
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste kaken som ikke trenger så mye pynting

Anbefaler å lage ostekake upside-down, det er superenkelt, pent, godt og er lett å transportere - du lar bare være å ta den ut av forma før du har kommet fram.

Har brukt denne oppskriften drøssevis av ganger:

https://www.cacas.no/oppskrifter/kak...kake-med-gele/

Obs-punkt er at geleen som skal blandes i ostemassen må avkjøles helt, ellers kan blandingen skille seg. Så det vanskelige punktet er altså å vente

Oppskriften er til en vanlig Wilton-form, som vil være litt større enn en springform mange har. Det er sånt man sikkert kan få lånt om man roper ut på Facebook. Mange har disse, fordi det var mye homeparties med Cacas for noen år siden.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-21, 14:22   #5
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste kaken som ikke trenger så mye pynting

Jeg kom på at noen av gjestene har melkeproteinallergi så melk det bør unngås.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-21, 14:39   #6
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den beste kaken som ikke trenger så mye pynting

Sitronterte fra Trines matblogg, i fyllet kan Gryr Mat brukes, men paibunn uten meieriprodukt er jeg mer usikker på. Pyntes med et par mynteblader.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-21, 14:52   #7
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste kaken som ikke trenger så mye pynting

Kan lett lage fromasjkake melkefri, feks denne

https://oppskrift.klikk.no/skogsbærf...-og-melk/6639/

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-21, 14:54   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste kaken som ikke trenger så mye pynting

Jeg er veldig glad i hvetebakst, og ville laget hvetekringle/klippekrans. Vanlig bolledeig, det finner man også oppskrift på uten melk på nett. Fylle med hakkede mandler, sukker og kanel, eller med makronfyll og vaniljekrem. Pensle med egg og strø perlesukker på, og ringle over melis.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-21, 15:12   #9
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.162
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste kaken som ikke trenger så mye pynting

Denne kaken er kjempegod, lett å lage melkefri, og enkel å pynte. Ha på et lass med bær, gjerne noen physalis, og sikt melis over.
Jeg lager den med kokosmelk på boks istedenfor kremfløte, men det går selvfølgelig an å bruke melkefri fløte om man foretrekker det.
Jeg har aldri pyntet den med sjokolade sånn som bildet, men den ser lekker ut uten.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Screenshot_20210628-151036~2.jpg (45,3 KB, 21 visninger)
Filtype: jpg Screenshot_20210628-151048~2_compress14.jpg (167,5 KB, 41 visninger)
__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-21, 15:50   #10
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.460
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den beste kaken som ikke trenger så mye pynting

Posebrownie, kan også fåes uten laktose. Alle elsker brownie og det er en kake etter mitt eget hjerte: den smaker bedre enn den ser ut.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-21, 20:23   #11
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den beste kaken som ikke trenger så mye pynting

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Posebrownie, kan også fåes uten laktose. Alle elsker brownie og det er en kake etter mitt eget hjerte: den smaker bedre enn den ser ut.

Enig. Posebrownies er like god som den beste hjemmelagde jeg har smakt. Toro sin, vel og merke.
Lag den senest dagen før den skal serveres, og del den i stykker som du feks stabler på et stettfat. Dryss over melis når du kommer frem og sett i norske flagg eller et bær på hvert stykke.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-21, 20:27   #12
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.162
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste kaken som ikke trenger så mye pynting

Laktoseintoleranse og melkeproteinallergi er ikke det samme altså.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-21, 21:34   #13
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste kaken som ikke trenger så mye pynting

Jeg savner ofte noe litt lettere enn mektige kaker på kakebordene.
Et fat med makroner, konfekt og litt friske bær er innertier for meg.

Fersk hvetebakst er også stas å finne mellom alle tunge og mektige kaker.
Hva med en bollefocaccia?
https://krem.no/hjem/bollefocaccia-m...g-vaniljekrem/
Fyllet kan jo varieres i det uendelige.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-21, 21:56   #14
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.444
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den beste kaken som ikke trenger så mye pynting

Pikekyss i ulike rosafarger er enkelt og dekorativt på kkebordet.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-21, 22:09   #15
Penelope
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 473
Penelope er litt kulPenelope er litt kul
Standard

Sv: Den beste kaken som ikke trenger så mye pynting

Mitt aller beste tips er å lage gulrotkake fra ROOM. Bruk blå soft og kokesjokolade uten melk.

Original-glasuren er sykt god, men selvfølgelig med melk.
Du kan enten lage en del av kaken uten glasur, eller google melkefri glasur på gulrotkake. Begge deler fungerer fint.

Penelope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-21, 14:51   #16
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste kaken som ikke trenger så mye pynting

Jeg går for melkefri suksessterte. Er den best å gjøre samme dag eller dagen før?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-21, 14:57   #17
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.977
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste kaken som ikke trenger så mye pynting

Denne kokoskaken fra Det søte liv er utrolig saftig og god og ganske lett. Kokosdekket på toppen skal ikke pyntes.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-21, 15:06   #18
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Den beste kaken som ikke trenger så mye pynting

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Jeg går for melkefri suksessterte. Er den best å gjøre samme dag eller dagen før?

Dagen før.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-21, 15:18   #19
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste kaken som ikke trenger så mye pynting

Dagen før ja. Kaka taper seg på ingen måte i smaken til neste dag, og kremen har bedre tid til å stivne. Det er ikke nødvendig med pynt, men når jeg har laget denne til konfirmasjon har jeg pyntet med å putte sammen en liten "dunge" med dilldall litt på ene sida, som et par makroner i fine farger satt på høykant, noen physalisbær med blad, en pasjonsfrukt delt i to, halvdelene lagt inntil hverandre med "skallsiden" mot hverandre, noen blåbær, et sjokoladehjerte (Freia melkehjerter) stukket nedi ... Veldig enkelt og lite "dandert", men gjør likevel en del ut av seg. Hvis man vil gjøre litt ekstra festlig. Jeg har også strødd hakket Daim over noen ganger. Men som sagt så er det ikke nødvendig, kaka er jo lekker i seg selv.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 02-07-21 kl 15:27.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no