Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Bakovervendt sete

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-10, 17:44   #1
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Bakovervendt sete

Yngstedattera på 6 mnd trenger nytt bilsete. Vi ønsker i utgangspunktet en sikker stol som både kan være bakover-og forovervendt. Tips?

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 17:48   #2
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bakovervendt sete

Vi kommer til å gå for et besafe-sete nå når snuppa må over i nytt sete i stedet for babysetet.

Det finnes både som kun bakovervendt, og et som kan brukes begge veier.
Vi kommer til å ha snuppa bakovervendt så lenge som overhodet mulig, men kommer allikevel til å gå for det som kan monteres begge veier. I tilfelle hun MÅ snues før hun vokser ut av det.

Det har en bøyle foran som stopper setet om man blir påkjørt bakfra, barnet satt veldig godt i det syns jeg, og det var en av bestselgerne på Barnas Hus. Så da tenker jeg at det er et veldig godt sete.
Det var lett å montere, og det var veldig greit å regulere stroppene opp og ned. Rett og slett et veldig greit sete. Selv om vi ikke har prøvd det i bil enda da, bare på butikken.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 17:53   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bakovervendt sete

Britax, Acta Graco, Brio eller Maxi Cosi.

Kunn bakover er best da barn ikke bør sitte fremover før de er godt over 4år og da i beltestol. Ingen stoler som kan brukes bakover (eller fremover før 15kg) er god nok fremover i hele tatt.

Britax Hi-way, Maxi cosi Moby, Brio Zento, Britax TWE, Acta Duo Logic.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 17:56   #4
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bakovervendt sete

Mjau: Var det isofix sete dere så på?

Det som ikke er isofix er kjempelett å feilmontere. 50% av alle forhandlere feilmontere det. Det som er isofix kan ikke monteres med sele bakover derfor må dere snu henne fremover om dere må låne noen andre sin bil eller ha henne i midten.

Sete er og bare til 18kg. Min 3åring er 17kg nå så vi har kuttet ut 18kg sete vi hadde. For med sko og litt klær er han 18kg. Så anbefaler alltid å kjøpe sete som går til 25kg sete om man ikke må ha isofix.

At HTS er bestselgeren er fordi HTS driver en uverdig reklamekampanje. Alle selgere i hele norge bushes til å selge dette sete. Og de snakker stykt om alle andre sine sete.

Det er ikke et dårlig sete, men det er ikke bedre enn andre.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 18:01   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bakovervendt sete

Vi har besafe med isofix, synes isofix er greit med at det da er lett å montere, og vi flytter det ikke rundt i andre biler uansett. Min toåring er 10 kg ,knapt 11 kg, så han kommer til å ha lenge igjen på 18, jeg var vel 16 når jeg begynte på skolen... (Han har lenge fulgt min vektkurve, men er nå lettere enn jeg var, faktisk)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 18:07   #6
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bakovervendt sete

Vi hadde Duo Logic inntill for 1 uke siden. Den er også isofix. Bare klikk klikk så er den inni. + at den monteres på 30 sek med sele også.

Vi har flytta masse rudnt på alle sete våre. Når mamma har hatt han, barnehagen sin minibuss, pappa sin bil, Oldefar sin bil osv.

Min var 12kg når han var 1år. Men det er ikke bare kilobegresningen som er større på de fleste 25kg stoler, men også lengden på ryggen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 18:22   #7
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bakovervendt sete

Hva er dette med HTS og reklame dere reagerer sånn på?

Jeg synes jo det virker som gode stoler og kan ikke skjønne de er så mye verre å montere enn noe annet, men de er sikkert det da? Jeg skjønner det med at de blir stående bratt, men dog.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 18:33   #8
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bakovervendt sete

Vi har Britax MultiTech, men jeg synes kanskje de nesten er litt små når de er 6 mnd i det setet?!
Det KAN snus, men når Peder blir gammel nok til det så kommer vi til å kjøpe en fremovervendt stol. Tror ikke den er like bra fremovervendt som bakover.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 18:40   #9
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bakovervendt sete

Vi har også multitec til en halvannetåring og ville ikke hatt det til yngre barn enn han. Men britax highway synes jeg ser ut som et veldig ok sete. Og graco duologic.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 19:01   #10
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bakovervendt sete

Multi tech tar ganske stor plass i bilen også. Hi-Way er et sete som tar liten plass, men har lang rygg, og god side støtte.

Nestegang kommer vi nok til å gå for Maxi Cosi som skal festes på family fix basen. De kommer med bakovervendt sete neste høst.

Men har man britax babysete med base får man fixway sete til denne. Isofix sete med samme skål som hi-way.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 19:11   #11
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bakovervendt sete

Veldig bra at maxicosi kommer med bakovervendt med isofix! Men hvorfor fremover først?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 19:13   #12
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bakovervendt sete

Vi hadde muligens ikke valgt det igjen, grunnet "samvittighetsgrunner", men når vi nå engang har det, så passer det gutten fint, og bilen, og grunnet at vi ikke flytter på det, også vår bruk, festet med isofix i vår bil. Og med den vektutviklinga han har visste vi da vi kjøpte det at 18 kg ville holde til langt forbi 4 år med mindre det skjer et under. Hva vi velger til neste får vi se, vi har maxi cosi med isofixbase fra Knerten som vi blir å bruke i første omgang, må bare finne ut hva vi skal gjøre med det faktum at det befinner seg 35 mil herfra, på utlån (Men den 5 mnd gamle gutten som låner det er 8 kg tung og bruker klær str 80, så han vokser snart ut av det, og har nytt sete som venter på ham) og de som har planer om å besøke oss derfra fød fødselen har planer om å fly.

Men som sete nr to, vi får se når den tid kommer, det er lenge til.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 19:18   #13
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bakovervendt sete

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Mjau: Var det isofix sete dere så på?

Det som ikke er isofix er kjempelett å feilmontere. 50% av alle forhandlere feilmontere det. Det som er isofix kan ikke monteres med sele bakover derfor må dere snu henne fremover om dere må låne noen andre sin bil eller ha henne i midten.

Sete er og bare til 18kg. Min 3åring er 17kg nå så vi har kuttet ut 18kg sete vi hadde. For med sko og litt klær er han 18kg. Så anbefaler alltid å kjøpe sete som går til 25kg sete om man ikke må ha isofix.

At HTS er bestselgeren er fordi HTS driver en uverdig reklamekampanje. Alle selgere i hele norge bushes til å selge dette sete. Og de snakker stykt om alle andre sine sete.

Det er ikke et dårlig sete, men det er ikke bedre enn andre.

Vi så hvordan det var å montere, og det så ikke vanskelig ut i det hele tatt. Hun som viste oss hadde setet til sin egen halvtannetåring.
En av modellene kan kun haes bakovervendt, en annen kunne brukes både bakover og forover. Og så har begge modellene en undermodell som kan brukes med isofix.
Vi vil ikke ha isofox på det setet, fordi det da blir stående litt brattere enn uten som jeg forsto det.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 20:39   #14
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bakovervendt sete

I forhold til fek Zento som tar selen opp hullet og ned på andre siden så er det vanskelig å montere

Det veldig mange glemmer å gjøre er å ta selen forbi et horn etter har tatt det opp i den stangen. Jeg har aldri hatt dette sete, men har studert monteringen siden så mange gjør det feil.

Hi-way har en grei pute som gjør at man kan montere det med akkurat den hellingen man trenger.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 20:48   #15
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bakovervendt sete

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

I forhold til fek Zento som tar selen opp hullet og ned på andre siden så er det vanskelig å montere

Det veldig mange glemmer å gjøre er å ta selen forbi et horn etter har tatt det opp i den stangen. Jeg har aldri hatt dette sete, men har studert monteringen siden så mange gjør det feil.

Hi-way har en grei pute som gjør at man kan montere det med akkurat den hellingen man trenger.

Må bare rette, det er før man tar selen opp i stangen.
Ca 90% av stolene jeg ser har denne monteringsfeilen, har også sett feilen på Barnas Hus.

(Nei, jeg går ikke og kikker inn i andres biler, men det er ganske lett å se på parkeringsplasser når man står rett ved siden av. )


Til et så lite barn, så tror jeg at jeg hadde valgt Hi-way, duologic eller Maxi cosi Mobi. De har alle gode sitte/hvilestillinger. Sikkert brio også, har ikke prøvd dette selv.
Lillesøster satt ikke noe godt i izi combi da hun var 6mnd hvertfall. Det ble altfor bratt.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 13:56   #16
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bakovervendt sete

Jeg dytter litt på denne, siden jeg lurer på noe av det samme. Er det noen som har erfaring med Maxi Cosi Moby?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 14:52   #17
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bakovervendt sete

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg dytter litt på denne, siden jeg lurer på noe av det samme. Er det noen som har erfaring med Maxi Cosi Moby?

Vi hadde det til de to minste, og var veldig fornøyde.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 16:33   #18
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bakovervendt sete

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.


Nestegang kommer vi nok til å gå for Maxi Cosi som skal festes på family fix basen. De kommer med bakovervendt sete neste høst.

Oj! Interessant! Har du link? Jeg var så innstilt på dette systemet, inntil jeg oppdaget at setet etter babysetet kun var forovervendt.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 16:35   #19
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bakovervendt sete

Vi har forresten vært veldig fornøyd med MC Mobi i vår Audi A4.

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 16:56   #20
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bakovervendt sete

Vi er storfornøyd med vårt Mobi. Elsker stolen.
Før hadde vi den i Renault Megane stv og det var helt greit med plass framme.
Nå står den i VW Sharan.

Lillesøster som bruker Mobi sitter mye bedre på langturer enn storesøster som sitter i TWE. Men TWE har mye lengre brukstid da.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no