Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva ble din strømregning i november?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-21, 12:45   #41
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Vi kan ikke spare så mye mer på strømmen. Vi har ulltøfler og ullgenser inne, ullpledd i sofaen. Nå med hjemmekontor og korona i hus så kan vi ikke senke temp til 15 grader hele natta og dagen heller.

Vi kan kjøpe varmepumpe, det har vi ikke. Vi bør isolere huset. Det tar tid og kommer til å koste minst hundretusenkronerskalssen. Veggene er tynne, løsningen er derfor å bygge tykkere vegger innover. Bor i rekkehus så vi kan ikke bare legge emr på utsiden. Vinduene er byttet ut, heldigvis.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-21, 14:01   #42
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Nettleie 860,- og forbruk 620,-.
Enebolig i tre etasjer med to bad.
Det er kun ett av fire soverom som blir oppvarmet.
Vi fyrer med ved på kalde dager.

Hvordan i alle dager greier dere å ha så lavt forbruk? Tips mottas med takk!

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-21, 14:35   #43
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Har ikke fått novemberregningen enda. Bor på 115kw.
Har brukt 1470kwt.
Til sammenligning brukte vi 1121 i oktober og det kostet kr. 2108.
Spent på regningen men hadde pris på 114,- per øre så tror det blir nogenlunde det samme som oktoberregningen.

Vi lever som vanlig. Fyller alltid opp oppvaskmaskin og vaskemaskin og vasker det som trengs. Har begynt å lukke døra til soverommet men da blir det iskaldt der på natta. Har et teppe over meg så det hjelper jo.
Burde fyrt opp i peisen men har ikke gjort det enda. Skal kjøpe mer ved.

Da har jeg fått regningen. Ble på 2.704,-. Puh, kunne vært værre.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-21, 14:48   #44
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

5100 i strøm, 1600 i nettleie, ca. Ca. 1800 i sum opp fra oktober. Hus fra 1927. Fyrer en god del med ved nå. Har en god del tiltak som burde vært satt inn, men det er dyre strukturelle ting som vi knapt får spart inn i vår levetid, dessverre. Det står dog på en to-do-liste over dyre ting vi må få gjort snart.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-21, 16:58   #45
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.871
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

3000 kr i strøm, ikke så ille som jeg fryktet. 170 kvm over tre etasjer som varmes opp av en varmepumpe og peis samt at det er varmekabler på to bad.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-21, 17:02   #46
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Samme her, skjønner ikke hva mer vi kan gjøre av tiltak. Har ny varmepumpe som går på eco mellom kl 23 og 07. Og ny Ozo 300 liter varmtvannsbereder. Og har brukt masse ved.

Hjemmekontoret holder hele 19 grader i dag, mot 16 tidligere i uken. Deilig, og elsker regnet og varmen som kommer.

Rengjør du jevnlig filteret på varmepumpen?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-21, 17:25   #47
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Rengjør du jevnlig filteret på varmepumpen?

Samboer fikser det. Det er tredje vinteren med varmepumpen, lavt bruk i følge han som utførte service. Bor i 100 år gammelt hus med dårlig isolasjon, men fylt med Rockwool i 2007. Og en ca 40 år gammel stor verandadør og et par store vinduer fra ca 1990. Det blir noen utskiftninger til sommeren.

Dette er tomannsbolig med naboer som ikke er så interessert i dyre langsiktige investeringer, de har akkurat byttet ut 100 år gamle vinduer. Vi fyrte med olje til forbudet kom, sparte nok til en sydentur i året på skifte, nå føler jeg av vi er litt tilbake igjen..

Jeg håper reglene for boligtakster nå blir endret. De forrige solgte med TG1 på yttervegger, noe var jo byttet, som inngangspartiet da det ble bygd om til tomannsbolig på midten av 80 tallet.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-21, 18:09   #48
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

4670 her

170 kvadrat relativt godt isolert hus med varmepumpe. At vi ikke har vedfyring, men derimot varmekabler i alle gulv bidrar ikke akkurat positivt.

Jeg har vært skikkelig påpasselig med strømbruken også, så det kunne vært enda verre!


Sist redigert av Timar : 09-12-21 kl 10:23.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-21, 18:21   #49
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.556
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

3300,-
Enebolig fra 70-tallet, varmepumpe og vedfyring. Mye fyring!
2 bad + yttergang og deler av 1.etasje med varmekabler. (Alt nytt)
To voksne, ett barn og ei tenåringsjente.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-21, 19:19   #50
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

3.600,- inkl nettleie og lading av bil. 4 voksne.

Rett i underkant av 300 kvm hus med gulvvarme i hele huset, kun el. Men har etterisolert tak og vegger, nye 3 lags vinduer, alt el er nytt, så vi har et såkalt smarthus. Vi bruker mye mindre strøm her i forhold til gamlehuset. Men det har kostet oss tett opptil 400.000,- (ny panel og snekkerarbeid er ikke inkl) for å oppgradere huset, på el, isolasjon og vinduer.

Billaderen slår seg på 00.05 og av kl 05.59.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 08-12-21 kl 19:35.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-21, 19:39   #51
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Hvordan i alle dager greier dere å ha så lavt forbruk? Tips mottas med takk!

Jeg lurer faktisk på det samme?!
Vi har gulvvarme i begge bad, 1 soverom og to ganger. Og en panelovn i oppholdsrom. Vi liker å ha det varmt, og sparer egentlig ikke på strøm.
Det eneste jeg har blitt mer bevisst på, er å fylle vaskemaskinen helt.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-21, 19:49   #52
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Jeg skulle spurt om forbruk i stedet for pris, kanskje.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-21, 20:48   #53
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Jeg har et regneark gående med informasjon om forbruk hver måned siste to årene. På den tiden har vi byttet bolig to ganger og antall husstandsmedlemmer tre ganger. Boligen er endret fra gammel, halvgodt isolert og stort, via liten leilighet med nabo på fire kanter til nyisolert enderekkehus med bare to beboere. Det skal bli spennende å se på tallene i morgen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-21, 06:59   #54
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Jeg tror ikke man kan sammen ligne strømpris mellom nord og sør. Snakket akkurat med kraftselskapet hjemmefra (i Nord)- og hadde jeg bodd der kunne jeg ha fått fastpris på strøm til 39 øre kwt.


Sist redigert av gnuri : 09-12-21 kl 09:31.
gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-21, 08:19   #55
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Jeg tror ikke man kan sammen ligne strømpris mellom nord og sør. Snakket akkurat med kraftselskapet hjemmefra (i Nord)- og hadde jeg bodd der kunne jeg ha fått fastpris på strøm til 39 kroner kwt.

Det hørtes veldig dyrt ut - her regnes det i øre.

Jeg oppdaget til min lettelse at den appen jeg har fra LOS viser hva regningen faktisk kommer på, alt inkludert, så jeg fikk regning på 2400,- ikke 2400 pluss nettleie, moms og andre påslag jeg har fantasert om.

For desember har regningen allerede passert 1000 kroner pr 9. des.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-21, 09:03   #56
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

I dag har vi helt fantastiske strømpriser og jeg tenker vi skal vaske et lass med klør, det ligger ifølge wattn (appen fra strømselskapet) stort sett på mellom 55 og 60 øre pr kwh (pluss nettleie da selvsagt) hele dagen. Helt sjokkerende å se at estimatet for dagen er drøyt femtilappen, det har lagt mer på 150 i det siste. Det er altså bare strømmen da, med mva og pålag, men nettleie kommer i tillegg.

Jeg forsøker å finne ut hvordan vi skal tilpasse oss over nyttår, men jeg ser for meg at man TRENGER wattmeter, real-time-info? Pr i dag har vi et ESTIMAT på time for time som kommer et døgn i forveien, og fasiten time pr time før vi neste dag. Men det funker jo ikke om man skal holde seg under terskelverdien for nettleiesats. Vi må enten kjøpe en digs og sette i sikringsskapet, eller.... funker det å bytte strømselskap, har tibber dette på plass?

(og, nettleien er basert på hvor høyt du gikk sist mnd. Derved BURDE vi holdt oss under i desember også da for at ikke januar skal slå så hardt??)

Som jeg sa til mannen i går, et må bli et mye større marked for nisen av "tilpasser seg strøm-prisene"-produkter. Det finnes allerede elbilladere som lader når belastnigne elel prisen er lavest, så langt jeg forstår, det burde finnes (eller finnes, og blir i så fall mer populært?) en dings som slår av varmtvannsberederen når du nærmer deg en angitt terskel i totalbelastning (grunnet den terskelverdien for nettleie) og tilsvarende systematikk på varmepumpe og smart-plugger en kan sette varmeovner etc i.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-21, 09:31   #57
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Haha- ja skulle selvsagt være 39 øre kwt

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Det hørtes veldig dyrt ut - her regnes det i øre.

Jeg oppdaget til min lettelse at den appen jeg har fra LOS viser hva regningen faktisk kommer på, alt inkludert, så jeg fikk regning på 2400,- ikke 2400 pluss nettleie, moms og andre påslag jeg har fantasert om.

For desember har regningen allerede passert 1000 kroner pr 9. des.

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-21, 09:46   #58
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Dippedutter som styrer dingsene våre vil komme ja. Jeg frykter vi ser en økning i branner hvis det lønner seg å kjøre maskiner med klesvask og oppvask om natta eller når det ikke er noen hjemme. Det er ikke alt ved dette som er positivt.

Selv kjører jeg gjerne vaskemaskin og oppvaskmaskin samtidig når jeg først holder på. Kanskje dette blir en av godene ved hjemmekontor. Det å kunne kjøre klesvask midt på dagen.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-21, 10:56   #59
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Rett i underkant av 1000,- med nettleie på snaut 400,-.
64 m2, med radiatorer. Trekkes for vann på felleskostnadene.
Men den er jo for oktober når jeg tenker meg om.
Må nok vente et par dager for november.

November kom på rett i overkant av 1000,-

Brukt 439 kWh i november mot 435 i oktober.

__________________
Gutta 2005 og 2007

Sist redigert av star : 09-12-21 kl 12:44.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-21, 10:58   #60
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva ble din strømregning i november?

En klassisk fridag hos oss kjøres oppvaskmaskinen etter frokost, og vaskemaskinen er da allerede i gang med sin andre runde, og den første er i tørketrommel eller tørkeskap... Dessuten har vel 1-2 av oss dusjet før frokost (=varmrvannsbereden jobber em å varme opp nytt vann)

Vi kjører en del oppvaskmaskin på "natten" nå¨, men ikke mens vi sover, bare at i stedet for å starte den etter middag så starter mannen den sent på kvelden, sånn at den er ferdig når han skal lege seg (og han legger seg sent) Vi kan også finne på å vaske klær på den tiden. Men altså, ikke mens vi sover. Det tørr vi ikke.

Men dippedutter som slår av ting, det ønsker jeg meg.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no