Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Webasto eller Eberspächer parkeringsvarmer?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-10, 19:58   #1
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Webasto eller Eberspächer parkeringsvarmer?

Jeg skal investere i fjernstyrt parkeringsvarmer til min dieseldrevne bil(gjett om jeg gleder meg til en vinter uten kald bil, isskraping, dugg og varmeapparat på full guffe!).

Hva vil dere anbefale: Eberspächer eller Webasto?

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 12:24   #2
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Webasto eller Eberspächer?

Jeg har undersøkt pris på ettermontering av Webasto til vår Peugoet 307sw (bensin). Det kom på 14990,- med tidsur og 16990,- med tillegg av fjernkontroll (slik at varmeren kan startes fra vinduet litt før vi går til bilen).

Hvilken som er best aner jeg ikke, har ikke hørt om Eberspächer. Hører gjerne erfaringer.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 15:11   #3
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Webasto eller Eberspächer parkeringsvarmer?

Same same but different. Eberspächer (Hydronic) er originalmontert på VW, Audi, Skoda mfl, Webasto på bl a Mercedes.

Se på pris og hvor enkle de er å bruke/programmere. Hvis alt er noenlunde likt ville jeg holdt en knapp på Webasto.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.

Sist redigert av Mauser : 30-09-10 kl 20:57.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 20:55   #4
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Webasto eller Eberspächer parkeringsvarmer?

Opprinnelig lagt inn av vestlandsfanden, her.

Jeg skal investere i fjernstyrt parkeringsvarmer til min dieseldrevne bil(gjett om jeg gleder meg til en vinter uten kald bil, isskraping, dugg og varmeapparat på full guffe!).

Hva vil dere anbefale: Eberspächer eller Webasto?

Hvilken bil er det?

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 21:33   #5
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: Webasto eller Eberspächer parkeringsvarmer?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Hvilken bil er det?

2010 Renault Grand Scenic 1.9 DCI 130 hk

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 21:37   #6
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Webasto eller Eberspächer parkeringsvarmer?

Jeg har strengt tatt fryktelig lite og bidra med, men jeg har Ebersprächer på bilen, og det funker helt fint og den er særdeles enkel i bruk. Jeg har ikke fjernkontroll på min, men jeg tror den kan programmeres til å starte opp på et gitt tidspunkt. Jeg har bare ikke brukt den funksjonen enda...

Men uansett, man merker utrolig fort forskjell når man slår den på, og jeg er glad jeg har den.

På minussiden kan jeg nevne at det må kjøres over lengre tid med visse mellomrom for at den ikke skal sote tett. F.eks kjører jeg stort sett småturer til og fra jobb/barnehage, som tar 15 minutter. Da må jeg passe på å legge inn en langtur i ny og ne, der jeg kjører Ebersprächeren i minst en time for å forhindre gjensoting. Er jeg blitt meg fortalt.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 21:39   #7
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Webasto eller Eberspächer parkeringsvarmer?

Du spurte på en litt dårlig dag, ettersom jeg har ringt og bestilt service på webastoen vår i dag.

Jeg tror vi har en skrekkelig gammel webasto, har de blitt mer glad i å virke når det er mange minusgrader? For det å ikke ville virke når det er kaldere enn minus fjorten, er et skrekkelig dårlig trekk ved noe som skal varme opp en bil.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 21:48   #8
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Webasto eller Eberspächer parkeringsvarmer?

Opprinnelig lagt inn av cuyahoga, her.

På minussiden kan jeg nevne at det må kjøres over lengre tid med visse mellomrom for at den ikke skal sote tett. F.eks kjører jeg stort sett småturer til og fra jobb/barnehage, som tar 15 minutter. Da må jeg passe på å legge inn en langtur i ny og ne, der jeg kjører Ebersprächeren i minst en time for å forhindre gjensoting. Er jeg blitt meg fortalt.

Jeg har Webasto, og det fungerer heller ikke så bra til småturer. Batteriet tappes fort for strøm, og jeg hadde flatt batteri annenhver uke i fjor vinter. Jeg var høygravid, klarte ikke skrape is og måtte bruke Webastoen, så batteriet sto med lader i støtt. Da hadde det i grunnen vært like greit med Defa warmup. :synser om ting jeg ikke har greie på:

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 21:54   #9
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Webasto eller Eberspächer parkeringsvarmer?

Opprinnelig lagt inn av vestlandsfanden, her.

2010 Renault Grand Scenic 1.9 DCI 130 hk

Har den ingen drivstoffdrevet tilleggsvarmer som standard? Svært mange, mer opp mot de fleste, litt større dieselbiler i dag har det som standard, men mangler mulighet for forhåndsprogrammering o.l. Man trenger da ikke selve brenneren, men bare styringsmekanisme, større batteri (evt. ekstra batteri) og noen småting. Kostnadsforskjellene er ganske store....

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 22:01   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Webasto eller Eberspächer parkeringsvarmer?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg har Webasto, og det fungerer heller ikke så bra til småturer. Batteriet tappes fort for strøm, og jeg hadde flatt batteri annenhver uke i fjor vinter. Jeg var høygravid, klarte ikke skrape is og måtte bruke Webastoen, så batteriet sto med lader i støtt. Da hadde det i grunnen vært like greit med Defa warmup. :synser om ting jeg ikke har greie på:

Kjenner mange med webasto, og dette skal normalt sett ikke være noe problem. Det høres kanskje mer ut som bilen har for lite batteri eller dårlig batteri. Husk at batteri kan være aktuelt å bytte allerede etter rundt fem år ofte. Har man et batteri som leverer god kapasitet etter 8-10 år er det egentlig svært bra.

Men såklart, blir det veldig mye småturer kan det bli et problem... men likevel...

Har selv webasto, men uten forhåndsprogrammering/fjernstyring (standard på de fleste VW/Audi-modeller med diesel - starter automatisk når det er under 4 grader). Eneste problemet vi har hatt er at det er en slags feilteller i elektronikken til webastoen, og webastoen skal ikke starte når det er lite drivstoff - det telles da som en feil. Til slutt stopper webastoen å prøve å starte og man må kjøre en reset på verksted (evt. via egne diagnoseverktøy for bilen som er å få kjøpt). Skjedde i fjor vinter, og man merket raskt at bilen tok lengre tid å bli varm. Med det sagt, etter noen kilometer var bilen varm, og det har ellers aldri vært problem om vinteren med dugg e.l. selv om webasto ikke har vært aktiv. Anbefalingen fra verksteder var å unngå å ha lite drivstoff på tanken på vinteren....

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 22:08   #11
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Webasto eller Eberspächer parkeringsvarmer?

Batteriet var nok ikke bra nei, har nytt nå for å si det sånn. Har ikke fått prøvd webastoen noe særlig med det nye batteriet, så det blir spennende å se hvor lenge det holder i vinter. Jeg kjører nesten bare småturer. Ellers synes jeg jo det er genialt med dieselvarmer siden jeg ikke har strøm tilgjengelig på parkeringsplassen på jobb.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 22:12   #12
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Webasto eller Eberspächer parkeringsvarmer?

Man skal ellers huske at det ikke er lov å benytte webasto i garasje - selv ikke din egen. Da må man evt. ha ventilasjon koblet direkte til denne (normalt sett har slike løsninger eget eksosrør og bruker ikke bilens eksosanlegg...)

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-10, 18:43   #13
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: Webasto eller Eberspächer parkeringsvarmer?

da fikk jeg et tilbud på montering/kjøp av eber i tyskland: 1700 euro. dvs 13500 NOK. Uten tysk moms (den får man refundert ved grensen) blir det 11 000.

Dette er vel godt og vel under halvparten av hva det koster i Norge.

Vurderer å ta dette på tysklandsferien neste sommer. Men greier jeg en vinter uten det? Eller, dvs, er en xtra vinter med eber verdt 10 000 kr?

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 19:24   #14
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: Webasto eller Eberspächer parkeringsvarmer?

..og her er prisen på Webasto ferdig montert i Polen: 12 000,- med moms / 9000 uten moms.

Da begynner man å snakke.

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 13:12   #15
mort-b2
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 1
mort-b2 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Webasto eller Eberspächer parkeringsvarmer?

har lest innleggene om webasto med stor interresse. Kanskje noen kan hjelpe meg. Har en Ford Galaxy 2007 mod med montert Webasto, Denne starter ikke når jeg forøker og starte den ved kald bil, men starter med en gang når bilen har gått i ett minutt og jeg prøver på nytt. Den starter også ved forhånds programering, men tapper batteriet , Har vært på verksted men de finner ikke ut av det

mort-b2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 17:40   #16
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Webasto eller Eberspächer parkeringsvarmer?

Er bilen fortsatt innenfor garanti eller reklamasjonstid? De kan ikke da si at de ikke finner ut av det - de skal finne ut av det.......

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 22:52   #17
fanta
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 61
fanta har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Webasto eller Eberspächer parkeringsvarmer?

Når det gjelder problemet med at dem stopper etter og ha kjørt med for lite diesel(3 starter med for lite)holder det ofte og ta av batteripolen i 30 min,så nullstiller den seg selv.så slipper man verkstedregning

fanta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no