Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-07, 19:05   #61
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Tjo hei, i dag fikk jeg et innfall av min vanlige energi.

Resultat:
Ryddet soverom og gjesterom, og litt i gangen mens gutta laget middag. Etter middag kom det reint på sengene og gulvene i kjelleretasjen (de nevnte rom + T sitt) ble støvsuget. Vaskemaskina er i sving igjen og kanskje jeg får vasket badet før kvelden siger på. Det gjelder å stå på mens gløden er her.

Innimellom får jeg puslet med annet "forefallent" arbeid som regninger og bilder som skal sendes til venner og print.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-07, 20:09   #62
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Jeg ser bunnen i 2 av 4 skittentøysdunker.

Nå skal stua ryddes for leker etter kveldens aktiviteter, deretter blir det å shine kjøkkenet.
I morgen blir det både støvsuging og vasking, vi får nemlig besøk i helga (da skal jeg forøvrige prøve å benytte meg av at vi er flere voksne til å passe unger, så da kan jeg male garasjeporten).

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 09:29   #63
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Så flink du er Arken!

I går var sambomannen også i siget, han fikk ryddet i en del grunnleggende ting - som å flytte inn i de nye pappeskene osm skal lage orden i bokhylla. Tømt en av de siste flyttekassene og begynt på den store jobben med å befolke veggne i huset. Han mente at det egentlig er dame-arbeid... Den sniken.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 12:55   #64
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

I går kveld fekk eg rydda og tørka støv i heile huset + vaska begge bad grundig. I mangel av noko anna skrubba eg dusjkabinettet med Cillit Bang (? noko sånt...) avløpsrens (som også kan brukast til badekar o.l sto det på flaska)... Det lukta absolutt ikkje godt, men jammen var det effektivt!

I dag skal alle sengkle skiftast og mannen skal få svusje over golva. Då er det skikkeleg helg! (Dessverre er det nokså lenge mellom kvar helg det er så reint og ryddig her... Eg er eigentleg ei god husmor, men det er veldig, veldig langt inne.... )

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 13:31   #65
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.

Eg er eigentleg ei god husmor, men det er veldig, veldig langt inne.... )

Ja det er vi vel alle. Er egentlig sterk motstander av å oute meg selv (og særlig andre) som dårligere enn andre. Men ville holde tråden på et nivå som jeg selv kunne leve med. Da må vi skremme vekk noen av de som knapt lar et støvkorn komme mellom seg og hjemmet sitt.

Tviholder på mamma sitt gode utspill etter en dag med både bollebaking, blomstervanning og støvsuging sånn midt utpå golvet:

"No har æ vært husmor på heltid,
....for ei lita stund"

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 14:22   #66
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Tviholder på mamma sitt gode utspill etter en dag med både bollebaking, blomstervanning og støvsuging sånn midt utpå golvet:

"No har æ vært husmor på heltid,
....for ei lita stund"

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 14:23   #67
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Gløymde å seie at dette var ein super tråd, forresten!

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-07, 23:29   #68
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.731
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

For en supertråd
idag har jeg støvsugd hele huset (vanligvis mannens jobb,men bortreist nå), tørket støv i stua og tatt 2 maskiner med klær. Oi,kom på en ting til brettet sammen tøy :kjedelig:

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 14:36   #69
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

For en supertråd
idag har jeg støvsugd hele huset (vanligvis mannens jobb,men bortreist nå), tørket støv i stua og tatt 2 maskiner med klær. Oi,kom på en ting til brettet sammen tøy :kjedelig:

Du fortjener ekstra skryt for å ta andres jobb og ta tak i det kjedelige!!

I går tok vi helt av, ventet besøk av et vennepar - så i løpet av dagen fikk vi jammen shinet huset så det ikke er til å kjenne igjen. Sambo har tatt tak i bilder og sånt som må opp på veggen litt rundt i huset og på lille T sitt rom (vi er relativt nyinnflytta).

Også fikk jeg gjort noe med plommebøtta som jeg skaffet meg på fredag: fryseren full av deilig syltetøy. Har aldri prøvd meg på frukt/bærkonservering så jeg er rimelig stolt altså.

I dag håper jeg å komme litt frampå i forhold til at jeg skal reise noen dager til uka - og ikke får forberedt verken klubb eller holdt kontroll med kleshaugen (min jobb). Sambo er heller ikke så masse hjemme de nærmeste dagene, så jeg forventer ikke at han tar mer enn nødvendig.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 14:46   #70
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Jeg vasker klær hver dag og skifter på alle sengene 1 gang i uken. Hver kveld etter at ungene er lagt så rydder jeg stuen, kjøkkenet og gangen for leker, klær, tallerker osv. Når vi legger oss er huset alltid ryddig og pent til neste dag. Hvis man setter av 10-20 min hver dag til rydding så slipper ting å hope seg opp. Posten eller reklamen blar jeg fort i gjennom og kaster det i søppelkassen for papirinnsamling. Jeg vasker også alltid ned hele huset 2 ganger i året. Tak, vegger, lister og aboslutt alt får gjennomgå med skurefilla. Det er ikke alltid ryddig hos oss selv om jeg rydder hver dag altså. Ungene får leke med lekene, så det flyter på dagtid her, men om kvelden shiner jeg opp. Jeg liker å ha det ryddig, så det gjør meg ingenting og shine huset.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 16:49   #71
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av macy, her.

Jeg vasker klær hver dag og skifter på alle sengene 1 gang i uken. Hver kveld etter at ungene er lagt så rydder jeg stuen, kjøkkenet og gangen for leker, klær, tallerker osv.

Du er vel egentlig en god del for flink husmor for denne tråden?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-07, 23:32   #72
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du er vel egentlig en god del for flink husmor for denne tråden?

My thoughts exactly.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 08:28   #73
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Jeg er rimelig fornøyd: i går ryddet jeg i tøyet til barna og ga vekk det som var blitt for lite. Masse plass frigjort! (og dermed plass til å handle mer....?)
Så vasket jeg på vaskerommet. Det var tilfredsstillende i den forstand at det var veldig SYNLIG at jeg hadde svingt vaskekluten litt der. Deilig! (så kan vel det rommet stå urørt en god stund fremover...?)

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 15:49   #74
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

JSå vasket jeg på vaskerommet. Det var tilfredsstillende i den forstand at det var veldig SYNLIG at jeg hadde svingt vaskekluten litt der. Deilig! (så kan vel det rommet stå urørt en god stund fremover...?)



Den logikken høres kjent ut...

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 19:28   #75
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Jeg har vasket kjølekapet. Enda så forkjølet som jeg er.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 19:31   #76
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Jeg har funnet ut at flunkende nye svamper, kluter og sprayer er super inspirasjon til å vaske. Er liksom litt festligere med den nye swiffer dusteren i forhold til den gamle filla.

Og Jordan vindussystem er supert! (Ikke det at jeg har brukt det på et halvår, men. )

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 19:35   #77
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

For første gang på 12 år har jeg TOM skittentøyskurv på badet!
Har sortert klær til den store gullmedalje i dag.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 19:36   #78
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

I dag hadde jeg bestemt at det var vaskedag hjemme hos meg.. Jeg fikk ihvertfall tatt kjøkkenet, men lenger kom jeg ikke..





Er fornøyd med innsatsen jeg, og mannen så det når han kom hjem.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 19:37   #79
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Jeg har klart å holde unna en hel uke. Skittentøyskurvene er akkurat like fulle som forrige mandag (men ikke fullere), klesvasken har blitt brettet etter hvert *kryss i taket*, og kjøkkenet flommer ikke over av oppvask.

En halvtimes rydding hver kveld er alt som skal til. Ungene er mye flinkere til å rydde etter seg når det er ryddig ellers. *en erfaring rikere*

  Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 19:53   #80
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Jeg måtte vaske kjøkkengulvet i dag. Vaskedamen har skiftet dag fra mandag til torsdag, ergo er det en uke siden hun var her, og gulvet så ikke ut. I og med at mannen min kommer hjem fra sjøen i morgen bør huset se sånn noenlunde ut.

Nå må jeg rydde litt til.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no