Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-07, 10:12   #201
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Jeg har bare en dunk med møkkete klær!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 16:57   #202
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Jeg har vasket opp

Hvis noen lurer så er det mannens jobb, derfor er det noe å være stolt over. Når jeg er sååå ferdig med mine egne oppgaver, at jeg går løs på hans, så sier det litt

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 22:16   #203
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Eg har byrja å plukke med meg tørre kle frå tørkestativet sånn i forbifarten, legg dei i hop på vegen og på plass i skåp/skuffer med ein gong. Tek berre nokre få plagg i slengen, men når eg passerar der tilstrekkeleg ofte så.... Har tømt 3 tørkestativ no, nesten utan å merke det!

Hmm, kor mange dagar må ein gjere slikt før ein kan påstå at ein har fått ei ny vane...?

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 13:53   #204
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

I går skrelte jeg en haug med poteter som skal brukes i potetmos i dag, og i dag stakk jeg innom bakeriet og kjøpte en haug med gode brød når jeg allikavel hadde et ærend i sentrum.



Det er vel nok til å skryte litt vel?

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 14:49   #205
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.

Eg har byrja å plukke med meg tørre kle frå tørkestativet sånn i forbifarten, legg dei i hop på vegen og på plass i skåp/skuffer med ein gong. Tek berre nokre få plagg i slengen, men når eg passerar der tilstrekkeleg ofte så.... Har tømt 3 tørkestativ no, nesten utan å merke det!

Hmm, kor mange dagar må ein gjere slikt før ein kan påstå at ein har fått ei ny vane...?

Flott I mitt tilfelle vil det bety at jeg må opp i annen etasje ørten ganger i løpet av en dag
Jeg har en ny vane om jeg har gjort det i noen uker..

Jeg har begynt å vaske litt mindre mengde klær i maskinen. Altså ikke så full som den pleide å være..
Tøyet lukter bedre, tørker lettere og det føles ikke så tungt.

I dag har jeg også vasket opp.. Mannen begynner alt å venne seg til det

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 20:21   #206
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

I dag har jeg også vasket opp.. Mannen begynner alt å venne seg til det

Pass på nå, så han ikke får nye vaner. *tsk, tsk*

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 10:32   #207
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Pass på nå, så han ikke får nye vaner. *tsk, tsk*

Nei, vettu hva.. Det kan vi ikke ha noe av..
Det blir nok andre boller når jeg begynner å jobbe..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 10:38   #208
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Fikk vasket noen kosedyr i går... (og endel annet) Storesøster kastet opp.

Vasket gulv, og vasket hele lillebror også!

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 22:38   #209
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Fikk vasket noen kosedyr i går... (og endel annet) Storesøster kastet opp.

Vasket gulv, og vasket hele lillebror også!

Det sitter en bamse på vaskerommet vårt, og den har sittet der siden storesøsters oppkastrunde for nesten 14 dager siden... Den var bare i nærheten da det skjedde - den ble ikke dynket, liksom, men likevel.

(Dere burde være takknemlige for at det finnes slike sjusker som meg her, slik at dere kan føle dere bedre. )

Men! I dag kom Elkjøp-ekspressen med flunka ny vaskemaskin + tørketrommel til oss, så nå skal det virkelig bli gøy å vaske klær her i huset, altså. Tror jeg.

I morgen skal jeg vurdere å rydde ut av oppvaskmaskinen og rydde kjøkkenbordet. Og få Bamse ut av vaskerommet.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 22:43   #210
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

jeg har ikke gjordt noe huslig som kan skytes over i dag. Men jeg vurderer å tenke at jeg kanskje bør begynne å fli litt til jul??? Neeei.... :vilikke:

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 22:16   #211
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Julevasken er løst på enkleste måte, vi reiser vekk i julen

Hvor lenge kan jeg bruke barsel som unnskyldning til ikke å gjøre annet husarbeid enn å vaske klær egentlig?

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 23:09   #212
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Til ungen flytter hjemmefra :foreslår:

  Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 09:41   #213
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Jeg ryddet vinduskarmen min i går. Det høres kanskje ikke så imponerende ut, men det er en stor, bred vinduskarm like ved den kroken av sofaen der jeg sitter med laptopen min, så det er der absolutt alle papirene mine (og en del andre greier også) havner når jeg rydder av bordet. Å rydde store bunker med støvete papirer er en veldig utakknemlig jobb, for det tar så lang tid og vises så lite etterpå (særlig siden gardinene har vært konstant trukket for de siste månedene, nettopp på grunn av mengdene med papir og ting i vinduskarmen), så da skryter jeg her for å i det minste få litt uttelling for innsatsen.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 09:48   #214
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Mitt bidrag; jeg har bedt hun som vasker for oss om å vaske vinduene utvendig før jul.

Og så har jeg et helt spisebord på kjøkkenet (pluss deler av en hylle) som høres ut som det Skilpadda beskriver. Jeg har som mål å få ryddet der før juleferien.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 13:02   #215
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Eh.

Er det ille når jeg ikke har noe å skryte av i en tråd for dårlige husmødre?

Hm. Jeg laget pannekakerøre i går? Som jeg ikke fikk nyte godene av selv engang, siden den var til mannen og gutta når jeg skulle jobbe senere på kvelden.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 13:50   #216
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Opprinnelig lagt inn av Mammatuss

Til ungen flytter hjemmefra :foreslår:

Hadde det bare vært så vel.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-07, 14:13   #217
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Oj... Tråden for meg, jo... Jeg har nemlig badet i sirup i de siste mnd. Energien har forlatt meg for godt virker det som

Men i dag har jeg vært ett husmoremne av det gode sorten:

*Sto opp og vasket badet, knevasket gulvet.
*Satt på vaskemaskin, brettet det i trommelen og hang opp det jeg vasket i går kveld.
*Ryddet rommet til de minste for alt av "utdaterte" leker, og det var mange.
*Ryddet kjøkkenet.
*støvsugd første etasje
*vasket gulvene i første etasje.
*Vasket do og vask på lilledoen.

Tror det var det hele. Skal snart sette Isets kyllinggryte i ovnen Og gå ut og lufte de to små litt.
I dag har jeg ganske god samvittighet ja... Føler meg ikke SÅ lat...

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 12:31   #218
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

Til nå i dag har jeg:

*Vasket to maskiner med klær.
*Hengt opp/tromlet to maskiner med klær.
*Brettet og lagt på plass masse rene klær.
*Vasket badet nede.
*Vasket, sortert, og ryddet kjøkkenskapene med tørrmat.
*Tatt oppvasken.

Etter planen skal jeg også vaske/rydde kjøkkenskapene med kopper, tallerkner, gryter osv., vaske litt mer klær, skifte på sengene, og bake pepperkaker.

(Må bare ta litt av gangen pga bekkenet. )

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 20:01   #219
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

I dag har jeg gjort fint lite..

Rydda litt og vasket litt klær. Jeg trener må vite, så jeg har ikke energi til å gjøre rent

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 22:25   #220
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skryte-/inspirasjonstråd for dårlige husmødre

I dag har jeg tatt hovdjulerengjøring av kjøkkenet. Inni og utenpå skapene, tak, vegger, vifte og stekovn. Flisene på gulvet ble skrubbet med kost, og kjøleskapet ble dratt frem og vasket bake og under. Fyttef..... Vel...nå skinner det så vakkert der at.

Den gamle kroneovnen i stua fikk seg to "strøk" med ovnslakk. Jaggu...jeg tenkte vel ikke på at siden det var lakk på boks ble halve parkettgulvet i stua, samt deler av veggene dekket av svart lakkstøv, så jeg måtte vaske hovedrent der også. Ja ja...pent og rent ble det i allefall, og ovnen ble så flott og svart igjen.

Vaskemaskin og tørketrommel har gått jevnt og trutt hele dagen. Gud så flinke maskiner.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no