Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Skjermbrett til gammel dataanalfabet

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-14, 15:27   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Spørsmål

Skjermbrett til gammel dataanalfabet

Ikke for å omtale noen i veldig nedsettende ordelag, men det var den mest presise beskrivelsen jeg kom på

Er det noen som vet om nettbrett som er så enkle å bruke at selv eldre mennesker som ikke har brukt data noe særlig før får til å bruke dem? Jeg må legge til at interessen for å bruke slikt heller ikke er til stede, så det bør være både intuitivt og fenge umiddelbart

Er det fortsatt ipader som er de enkleste? Det bør ikke være mulig å trykke feil og ikke komme seg tilbake. Ei heller å måtte ta stillinger til installasjoner og oppgraderinger, sånt bør bare skje av seg selv hvis det trengs.

Tips?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 15:36   #2
halaisa
Aktiv
 
halaisa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2013
Innlegg: 161
halaisa er litt kulhalaisa er litt kul
Standard

Sv: Skjermbrett til gammel dataanalfabet

Ipad.

halaisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 15:42   #3
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjermbrett til gammel dataanalfabet

Skjermbrett som ikke trenger oppgradering:

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 19:09   #4
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skjermbrett til gammel dataanalfabet

på ea og takker halaisa pent

Flere som kan anbefale ipad?


Sist redigert av Timar : 26-11-14 kl 21:23.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 19:14   #5
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skjermbrett til gammel dataanalfabet

Ipad

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 20:07   #6
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skjermbrett til gammel dataanalfabet

Etter observasjon av noen i den kategorien i jobbsammenheng tror jeg at jeg også må si iPad. Jeg har likt Samsung sine godt også, men iPad er nok enda enklere.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 20:10   #7
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjermbrett til gammel dataanalfabet

Jeg vil tro iPad er enklest, ja.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 20:13   #8
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjermbrett til gammel dataanalfabet

Men om vedkommende ikke er interessert ...? Husker da min farmor fikk CD-spiller. Den ble vel aldri brukt.

Ellers synes jeg iPad er enkelt. Men selv min mor som har jobbet ved en datamaskin siden det kom på kontor synes det er vanskelig å laste ned apper og forstå en del ting. Hun bruker det som er lastet ned, men appstore er litt skummelt.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 20:18   #9
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skjermbrett til gammel dataanalfabet

Jeg vet om flere gjenstridige dataanalfabeter som har falt pladask for iPad. Vips, så er de på Facebook og det hele.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 20:29   #10
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skjermbrett til gammel dataanalfabet

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Men om vedkommende ikke er interessert ...?

Ja, jeg har fundert litt på det. Dataanalfabeten elsker værvarsel. Så mye at han sjekker tekst-tv () opptil veldig mange ganger hver dag. Så jeg tenkte at hvis jeg hadde klistret en fane på nettleseren med værvarsel i tillegg til de vanlige avisene, så ble han kanskje omvendt? Men det er for all del en sjanse å ta. Dyr gave for at den bare skal havne i en skuff.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-14, 20:36   #11
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skjermbrett til gammel dataanalfabet

Min far er dataanalfabet, han har et samsung og klarer å bruke det greit. Han sjekker mammas facebook(), aviser og vær.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-14, 12:59   #12
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skjermbrett til gammel dataanalfabet

Mine foreldre mestret såvidt pc, men er mye mer aktive nå som de har Ipad. Det er nok værmeldingsmulighetene som har frelst min far , yr sjekkes ofte. Og diverse værstatistikker. Så hvis vær/klima er et interessefelt, så vil nok mulighetene med Ipad og yr fenge, tekst-tv har vel ikke like gode muligheter vil jeg tro..

Nettbank ble også mye enklere med Ipad.
Pass bare på å laste ned appene på forhånd, så de ligger klare til bruk.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-14, 13:00   #13
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skjermbrett til gammel dataanalfabet

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Ja, jeg har fundert litt på det. Dataanalfabeten elsker værvarsel. Så mye at han sjekker tekst-tv () opptil veldig mange ganger hver dag. Så jeg tenkte at hvis jeg hadde klistret en fane på nettleseren med værvarsel i tillegg til de vanlige avisene, så ble han kanskje omvendt? Men det er for all del en sjanse å ta. Dyr gave for at den bare skal havne i en skuff.

Kjøp på expert (?) der de har retur innen 30 dager?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-14, 14:33   #14
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skjermbrett til gammel dataanalfabet

Takk for svar, alle!

Expert var et godt tips. Da kan de ta med padda i butikken hvis det blir krøll

Og yr har selvfølgelig en app. Det burde være enda enklere enn nettleser

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no